Autor: Ing. Sikorová Renata

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Karel Schreiner obchodní provoz 3.ročník prodavač
Advertisements

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tématická oblastOdborné předměty – Dopisy a tabulky podle ČSN.
Velkoobchodní sklady se spotřebním zbožím
Návaznost obchodních písemností Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tématická oblastOdborné předměty – Dopisy a tabulky podle ČSN.
- DODACÍ LIST – seznam zaslaného zboží a jeho množství (resp. seznam provedených prací). Odběratel si podle dodacího listu může zkontrolovat úplnost dodávky.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Velkoobchodní operace
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Nákup materiálu.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
DOPRAVNÍ ZAŘÍZENÍ ..
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Nevyžádaná nabídka NEVYŽÁDANÁ NABÍDKA - obchodní dopis, ve kterém se firma snaží získat zákazníky. Nevyžádaná nabídka je určena: pro současné (dřívější)
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Komunikace v obchodním styku – nabídka
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Komunikace v obchodním styku – poptávka
ZÁKLADNÍ POJMY VE SKLADOVÉM HOSPODÁŘSTVÍ
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Společnost s ručením omezeným Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 10 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_1PP_OPR_08.
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_12_INOVACE_OV34 Název školy.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_12_INOVACE_OV32 Název školy.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 10 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_1PP_OPR_03.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIDIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Pracovní doba a doba odpočinku, provozní doba
Autor: Ing. Sikorová Renata
VY_32_INOVACE_ Snímače zrychlení
Autor: Ing. Sikorová Renata
Charakteristika a význam obchodního provozu, činitelé OP.
Obchod a význam obchodu
VY_32_INOVACE_Sikorova_
Snímače VY_32_INOVACE_ Signál Autor: Ing. Tomáš Kałuža
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO operace – skladování, expedice
VY_32_INOVACE_Sikorová_ Ostatní evidence
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_Sikorová_ Inventarizace
VY_32_INOVACE_Sikorová_ Systém komplexní mechanizace
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
VY_32_INOVACE_Sikorová Prodej zboží – vlastní prodej zboží
Evidence pracovních úrazů a další evidence
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Autor: Ing. Sikorová Renata
VY_32_INOVACE_ Snímače polohy
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
VY_32_INOVACE_Sikorová_ Evidence peněžních prostředků a obalů
Evidence peněžních prostředků
VY_32_INOVACE_Sikorová_
Chladící a mrazící zařízení, zařízení pro měření množství zboží
Domovní elektrická instalace
Autor: Ing. Sikorová Renata
Hygienické zásady v prodejnách, osobní hygiena
Vnitřní úprava a prostorové členění prodejny
Organizace práce na prodejně
VY_32_INOVACE_Sikorová_
Transkript prezentace:

Autor: Ing. Sikorová Renata Velkoobchod VY_32_INOVACE_Sikorová_ 09-3-06-Odběratelsko – dodavatelské vztahy Mechanizace a automatizace ve VO skladech Autor: Ing. Sikorová Renata Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/34.0195 – Individualizace a inovace výuky

Anotace Žáci se seznámí s: význam odběratelsko-dodavatelských vztahů; s obecnou a speciální poptávkou; významem mechanizace při skladováním; členěním mechanizace; mechanizačními prostředky.

Odběratelsko-dodavatelské vztahy Kontakt prodejny s velkoobchodem Před uzavřením kupní smlouvy o dodávkách zboží je třeba si ujasnit: Co se má nakoupit (jaký sortiment); Kolik se má nakoupit; Kdy se má nakoupit; Kde se má nakoupit. Informace o dodavatelích můžeme rozdělit do dvou skupin.

a) Informace o dodavatelích již existujících o dodavatelích vedeme účelnou evidenci (kartotéka, záznam v PC); kartotéka obsahuje údaje o nabízeném sortimentu zboží, ceny, obchodní podmínky, aj.; informace neustále doplňujeme.

b) Informace o nových obchodních partnerech Získávají se nejčastěji formou poptávky – výzvy k poskytnutí informací. Rozlišujeme dva druhy poptávky: Obecná poptávka – zde se získávají obecné informace formou obchodních dopisů, apod.. Speciální poptávka – získávají se informace o konkrétním zboží, jeho ceně, dodacích podmínkách, Nabídka – je odpovědí na poptávka, může být vyžádaná nebo nevyžádaná.

Mechanizace a automatizace ve velkoobchodních skladech Ve VO skladech se uplatňuje řada operací, při které dochází s manipulací se zbožím, a to nelze zvládnou ručně, proto se využívají různé mechanizační prostředky. Mechanizační prostředky se rozdělují podle podílů lidské práce.

Malá mechanizace (ruční) – usnadňuje rychlejší manipulaci se zbožím menších rozměrů. Patří sem rudly, plošinové vozíky, kontejnery. Střední mechanizace – patří sem vozíky nízkozdvižné a vysokozdvižné paletizační vozíky. Velká mechanizace – veškeré operace jsou mechanizovány – komplexní mechanizace.

Kontrolní otázky Uveďte, co si musíme ujasnit před uzavřením kupní smlouvy.? Kde vedeme informace o již existujících dodavatelích? Kde získáváme informace o nových dodavatelích? Jakou formou získáváme informace o nových dodavatelích? Co je nabídka? Uveďte rozdělení mechanizace.

POUŽITÁ LITERATURA KAPLOVÁ, Františka. Obchodní provoz pro střední odborná učiliště: obor prodavač. 1. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2001, 147 s. ISBN 80-718-2131-4.