ČLOVĚK I. CHUŤ A ČICH – PRVOUKA - 3. r

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zdravá strava- básnička
Advertisements

Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
ČLOVĚK A JEHO ZDRAVÍ Šablona: ICT PRV ČAJZ Složky potravy- pracovní listy Anotace: základy zdravého způsobu stravování Autor: Mgr. Kateřina Brandejsová.
Zdravá strava - křížovka
Lidské tělo – všeobecný test
Krizová situace Člověk a jeho zdraví. Krizová situace Člověk a jeho zdraví.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Lidské tělo - osmisměrka
Smysly člověka (všeobecně)
Smyslová ústrojí člověka
Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň, první období Typická věková skupina: 6 až 7 let Metodické doporučení: některé snímky lze žákům vytisknout Ověřeno.
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace: Podzim – viditelné proměny, co dělá člověk na podzim Autor: Mgr. Renata Hacaperková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Očekávaný.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
ČESKÝ JAZYK – ČTENÍ Svět kolem nás Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 2_02.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_01
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_54
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_15
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_07
HOŘICE TRUBIČKY – DOPLŇOVÁNÍ Y,I,Ý,Í - ČESKÝ JAZYK – 6. r
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_162_M2
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_sada 1_08
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
HOŘICE TURISTICKÉ ZAJÍMAVOSTI – PODZVIČINSKO – VLASTIVĚDA – 4. r
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_inovace 1_34
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_84
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_07
NÁZEV DIGITÁLNÍHO UČEBNÍHO MATERIÁLU: Léto
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_33
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 6_01
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_89
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_35
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_116_M6
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_73
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_01
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_11
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_93
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_12
ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_19_Z POHÁDKY DO POHÁDKY.
ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_23_Z POHÁDKY DO POHÁDKY.
NÁZEV DIGITÁLNÍHO UČEBNÍHO MATERIÁLU: Ptáci - tělo
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_47
ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY
ZEMĚ I. PŘÍRODNÍ SÍLY - ČESKÝ JAZYK – 5. r
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_47
NÁZEV DIGITÁLNÍHO UČEBNÍHO MATERIÁLU: Pověst O praotci Čechovi
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_63
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 6_14
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_19
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_31
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_50_F6
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_60
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_17
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_36
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_49_F6
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_59
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_83
ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY
ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_18_Z POHÁDKY DO POHÁDKY.
Transkript prezentace:

ČLOVĚK I. CHUŤ A ČICH – PRVOUKA - 3. r ČLOVĚK I. CHUŤ A ČICH – PRVOUKA - 3. r. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, HOŘICE, HUSOVA 11 VY_32_INOVACE 1_38

NÁZEV DIGITÁLNÍHO UČEBNÍHO MATERIÁLU: Chuť a čich   AUTOR: Mgr. Věra Tauchmanová STRUČNÁ ANOTACE (OBSAH, DATUM PILOTÁŽE): 15.4.2011 Žáci třídí věci na sladké a kyselé VZDĚLÁVACÍ PŘEDMĚT (VE KTERÉM BYL MATERIÁL ODUČEN): Prvouka KLÍČOVÉ KOMPETENCE: - zadáváme úkoly, které vyžadují poznatků z jiných předmětů i vlastních zkušeností, vedeme žáky k využívání vlastních zkušeností při výuce a naopak – k využívání nabytých znalostí v praxi MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY: Český jazyk, Matematika, Výtvarná výchova, Pracovní vyučování, Vlastivěda OČEKÁVANÝ VÝSTUP: uplatňovat základní dovednosti a návyky související s preventivní ochranou zdraví a zdravého životního stylu TYPICKÁ VĚKOVÁ SKUPINA: 3.4.r. praktická škola

Naše smysly - Chuť a čich Chuť je smysl, který dovoluje vnímat chemické látky rozpuštěné ve slinách nebo vodě. Existují chuťové receptory vnímající hořké, sladké, slané, kyselé, umami a podle nových výzkumů i tučné[a "vápníkové".

Naše smysly – chuť a čich´ Místa vyšší koncentrace určitých typů receptorů: 1-hořká, 2-kyselá, 3-slaná, 4-sladká

Test Napiš 3 věci, které jsou: Sladké slané hořké kyselé

Odkazy a citace http://cs.wikipedia.org/wiki/Chu%C5%A5 http://www.novinky.cz/zena/zdravi/224930-jak-zkrotit-chut-na-sladke.html