ČLOVĚK I. CHUŤ A ČICH – PRVOUKA - 3. r ČLOVĚK I. CHUŤ A ČICH – PRVOUKA - 3. r. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, HOŘICE, HUSOVA 11 VY_32_INOVACE 1_38
NÁZEV DIGITÁLNÍHO UČEBNÍHO MATERIÁLU: Chuť a čich AUTOR: Mgr. Věra Tauchmanová STRUČNÁ ANOTACE (OBSAH, DATUM PILOTÁŽE): 15.4.2011 Žáci třídí věci na sladké a kyselé VZDĚLÁVACÍ PŘEDMĚT (VE KTERÉM BYL MATERIÁL ODUČEN): Prvouka KLÍČOVÉ KOMPETENCE: - zadáváme úkoly, které vyžadují poznatků z jiných předmětů i vlastních zkušeností, vedeme žáky k využívání vlastních zkušeností při výuce a naopak – k využívání nabytých znalostí v praxi MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY: Český jazyk, Matematika, Výtvarná výchova, Pracovní vyučování, Vlastivěda OČEKÁVANÝ VÝSTUP: uplatňovat základní dovednosti a návyky související s preventivní ochranou zdraví a zdravého životního stylu TYPICKÁ VĚKOVÁ SKUPINA: 3.4.r. praktická škola
Naše smysly - Chuť a čich Chuť je smysl, který dovoluje vnímat chemické látky rozpuštěné ve slinách nebo vodě. Existují chuťové receptory vnímající hořké, sladké, slané, kyselé, umami a podle nových výzkumů i tučné[a "vápníkové".
Naše smysly – chuť a čich´ Místa vyšší koncentrace určitých typů receptorů: 1-hořká, 2-kyselá, 3-slaná, 4-sladká
Test Napiš 3 věci, které jsou: Sladké slané hořké kyselé
Odkazy a citace http://cs.wikipedia.org/wiki/Chu%C5%A5 http://www.novinky.cz/zena/zdravi/224930-jak-zkrotit-chut-na-sladke.html