Strategie regionu, obce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
Podpora meziobecní spolupráce
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
Centrum pro rozvoj péče o duševní zdraví Veřejné zdraví - Lidská práva a péče o duševní zdraví v České republice Vzdělávání odborníků,státní správy a samosprávy.
Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody.
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Sociodemografická analýza Výzkum potřeb uživatelů Prostějov.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Strategické plánování rozvoje obcí Dubovice 2010 " Projekt je financován z prostředků EAFRD v rámci Programu rozvoje venkova ČR pro období "
Činnost veřejné správy
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
Vytvoření a podpora Lokálního partnerství pro sociálně vyloučenou lokalitu Přichystalova 70 Sdružení Podané ruce, o.s.
KULATÝ STŮL S OBČANY – DISKUZE O BUDOUCNOSTI. Místní akční skupina (dále MAS) je na politickém rozhodování nezávislým společenstvím občanů, neziskových.
Ostrava | Projekt Energeticky nezávislý kraj analýza silných a slabých stránek.
VZOR PREZENTACE – ÚVODNÍ JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Strategické plánování v obcích (Víme, kam jdeme) Zlín
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
VZOR PREZENTACE – ZDŮVODNĚNÍ PROGRAMU ROZVOJE OBCE PRO ZASTUPITELE Příloha č. 2 k problémovému okruhu PO2 – Koncepční rozvojový dokument obce MANAŽERSKÝ.
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Strategie.
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Euro Net. Projekt Euro Net OP PCS SK-CZ 2007 – 2013 je spolufinancován z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF)
MARKETINGOVÝ MIX.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
MĚSTA 2020 aneb od strategie k projektům
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
„MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Setkání starostů u kulatého stolu Hoštejn Projekt „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B Tento.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Integrovaná strategie rozvoje území , Vrbátky.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Projekt Sdružení místních samospráv ČR „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“
PROGRAM ROZVOJE OBCE TUPESY NA OBDOBÍ 2017–2024 Úvodní informace
Integrovaný regionální operační program
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Místní plán inkluze + OP VVV
MARKETING Přednáška P
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Program rozvoje Ústeckého kraje
Ekonomika malých a středních podniků
Model intenzivní podpory
Klíčové aktivity projektu
Intenzivní podpora škol
MARKETING Přednáška P
Místní akční plán rozvoje vzdělávání pro Prahu 12
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

Strategie regionu, obce

Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní plochy Zabezpečena posloupnost a návaznost Strategie dokument koordinační a indikativní 15-20let

Proč plánovat? Uvědomění si hlavních problémů a jejich priorit Systematičnost v rozhodování Vyjednávání s investory Vyjednávání se subjekty ve městě Sumarizace informací o současném stavu

Kdy neplánovat Když: Nelze přijmout proces jako trvalou změnu řízení ve všech aspektech Proces nemá politickou podporu vedení obce Nelze zajistit aplikaci osobami s rozhodovací pravomocí na obci Nelze zajistit realizaci procesu

Jak na to? I. Kde jsme? III. Jak se tam dostaneme? II. Kde chceme být?

Zpracování strategického plánu Optimálně zpracování vlastními silami Max.interní zapojení Externí vedení procesu Kompletní externí zpracování Výběr externího konzultanta: Reference a doporučení Kvalita nabídky

Vytvoření komise pro strategický rozvoj obce Starosta, odborní pracovníci, zástupci velkých podniků, zástupci malého středního podnikání, kulturních organizací Místo stálé komunikace Nástrojem komunikace průzkum názorů občanů

Specifika: Přítomnost různých politických subjektů při formování strategie Hrozba změn vize při každé změně politické reprezentace Omezené zdroje

Klíčové části strategického plánu 1) Analýza vývoje a stavu území 2) Vize 3) Priority 4) Cíle 5) Opatření

Analýza SWOT Kde se obec nachází a kam směřuje Základ pro vypracování strategie i vlastních rozvojových programů Nástroj informování interních a externích partnerů obce Analýza fyzických a přírodních podmínek města Analýza obyvatelstva Analýza ekonomiky města Analýza trhu práce Analýza infrastruktury obce Analýza podnikatelského prostředí

Vytvoření vize Zdravé prostředí Obec, kam občané Spíše přicházejí Kde každý nalezne bydlení a slušný příjem Kde je dobrá komunikace Kulturní obec

Sběr údajů a analytická práce Úsudková metoda Prognostické techniky Zkoumání nákladů Studie vzájemných závislostí Metody analýzy okolí Metody scénářů Analýza finanční situace obce Akční plány

Informace pro plán Interní údaje: softwarové informační systémy:radnice, ISMO, starosta, triada, radní Sekundární výzkum Primární výzkum

Priority Nejvýznamnější okruhy k řešení v daném území a časovém horizontu Směřují k uskutečnění vize Cíle Žádoucí stav, realistické Opatření Kroky k dosažení cílů, termín plnění, zodpovědná osoba,odhad nákladů, kontrola plnění

Komunikace s podniky Podnik by se měl aktivně zúčastňovat veřejného života, vstoupit do vypracování strategie Může pomoci při tvorbě značkové image Společná komunikační kampaň podniku a města

Zapojení obyvatel do vypracování strategie obce Nezastupitelné místo občanů Rozvoj území Opírá se o místní informační systém

Způsoby komunikace s občany Sdělovací prostředky Průzkumy veřejného mínění Oslovení cílových skupin