Fyzika – Tepelná elektrárna

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vytápění Akumulační kamna. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Advertisements

Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Alternátor – konstrukce Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových.
Generátor střídavého proudu. K primárním zdrojům elektrické energie řadíme uhlí, ropu, zemní plyn, vodu v přehradách a také jaderné palivo. Přeměna energie.
Fyzika – Diody. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:05_01_32_INOVACE_17.
Vytápění Teplárny. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Binární a číslicové řízení.
VY_52_INOVACE_05_03_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Vytápění Úprava vody. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Vytápění Účinnost spalování. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Informatika – Úvod do MS Excel Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výstupní zařízení – tiskárny, rozdělení
Energetická hodnota potravin (EH)
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ELEKTRÁRNY.
Výstupní zařízení – druhy tiskáren
Výstupní zařízení počítače - tiskárny
Technologie – Měření a orýsování
Inf Počítač a lidé s handicapem
Vytápění Tmavé plynové infrazářiče
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Technické prostředky v požární ochraně
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Technické prostředky v požární ochraně
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vytápění Tepelné ztráty
Některé významné uhlovodíky
Technická mechanika – Úvod do statiky
Zařízení na přepravu teplých pokrmů a nápojů
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Algoritmizace - opakování
Matematika Koule.
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Mechanické řízení
Technické prostředky v požární ochraně
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Pásma požáru Požár a jeho rozvoj.
Vytápění Teplovodní otopné soustavy samotížné
Fyzika – Elektrolýza.
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Technické prostředky v požární ochraně
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Matematika Komolý rotační kužel
Inf Vývojový diagram.
Technická mechanika – Převody
Inf Princip fungování elektronické pošty
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Inf Teorie informace.
Technické prostředky v požární ochraně
Vytápění Mechanické odvaděče kondenzátu
Matematika Operace s vektory
Technické prostředky v požární ochraně
Vnitřní paměti počítače
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Paměti počítače, rozdělení
Technická mechanika – Těžiště
Informatika – Grafika.
Fyzika – Magnetická síla
Inf Rastová a vektorová grafika
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
Technologie Teorie obrábění.
Informatika – Průměr a min-max
Informatika – Základní operace s buňkami
Matematika Kvadratická funkce v praxi
Transkript prezentace:

Fyzika – Tepelná elektrárna

Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0608 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:05_01_32_INOVACE_14

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Tepelná elektrárna Předmět: Fyzika Ročník: 2. Jméno autora: Mgr. Radek Hoszowski Škola: SPŠ Hranice Anotace: Princip výroby elektrické energie v tepelné elektrárně. Klíčová slova: Kotel, přehřátá pára, parní turbína, chladící věž. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radek Hoszowski Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Tepelná elektrárna - princip V tepelných elektrárnách spalujících uhlí se tepelná energie získává z uhlí. Vzniklá energie se předává vodě. Voda se mění na páru a ta poté roztáčí parní turbínu, která je spojena s alternátorem vyrábějícím elektřinu. Obr. 1 – povrchový důl

Princip - pokračování Na stejném principu pracují kromě uhelných elektráren i elektrárny spalující mazut, zemní plyn, biomasu. Tento princip je podobný i u elektrárny jaderné, pouze kotel nahradíme reaktorem. Obr. 2 - Dětmarovice

Princip spalování uhlí Uhlí dopravujeme do elektrárny (většinou nekvalitní hnědé, lignit) vlaky, čí pásovými dopravníky. Uhlí se pomele na prach, vysuší a pak se spaluje ve speciálních kotlích ve vznosu. Obr.3 – kotel na uhlí Obr. 4 – mlýn na uhlí

Výroba přehřáté páry Do kotlů je rovněž přiváděna voda, která se zde mění na přehřátou páru o teplotě až 550°C. Poté jde do turbíny, kde předá svoji energii lopatkám parní turbíny.

Kotel pro výrobu přehřáté páry Obr. 5 – Dvoutahový kotel na kapalná paliva

Turbína a alternátor Turbína je spojena hřídelí s alternátorem, jehož rotor se otáčí třemi tisíci otáčkami za minutu a vyrábí nám třífázový elektrický proud a napětí 10 až 15 kV. Obr. 6 – parní turbína Obr. 7 - Rotor alternátoru

Chladící věže Chladící věže jsou 100 m vysoké. Rozprašuje se v nich chladící voda, jenž se ochlazuje stykem s okolním vzduchem a také vypařováním. Obr. 8 – chladící věže

Popis celé tepelné elektrárny http://www.energyweb.cz/web/schemata/tepelna/index.htm

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje Veškeré použité obrázky (kliparty) pocházejí … Obr. 1 - AUTOR NEUVEDEN. Czechcoal [online]. [cit. 15.3.2013]. Dostupný na WWW: http://www.czechcoal.cz/cs/ur/zprava/2009/ur34.html Obr. 2 - AUTOR NEUVEDEN. Ekopolis [online]. [cit. 15.3.2013]. Dostupný na WWW: http://www.ekopolis.cz/forum/vlakno.aspx?1376 Obr. 3,4 - VOLF, Tomáš. Ihned [online]. [cit. 15.3.2013]. Dostupný na WWW: http://m.ihned.cz/?article[gallery][detail_id]=2616630&article[gallery][from]=0&article[gallery][id]=1886600&article[id]=56896030&p=700000_d Obr. 5 - ŠKORPÍK, Jiří. Transformační technologie [online]. [cit. 15.3.2013]. Dostupný na WWW: http://www.transformacni-technologie.cz/obrazky/204.jpg Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radek Hoszowski Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Obr. 6 - AUTOR NEUVEDEN. ČEZ [online]. [cit. 15. 3. 2013] Obr. 6 - AUTOR NEUVEDEN. ČEZ [online]. [cit. 15.3.2013]. Dostupný na WWW: http://www.cez.cz/cs/pro-zakazniky/ostatni-sluzby/vyroba-montaze-a-opravy/udrzba-a-opravy-parnich-turbin-a-turbogeneratoru.html Obr. 7 - AUTOR NEUVEDEN. geocaching [online]. [cit. 27.5.2013]. Dostupný na WWW: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=4ecb9758-a203-4d79-8ea5-34fd9ff86547 Obr. 8 - AUTOR NEUVEDEN. celysvet [online]. [cit. 27.5.2013]. Dostupný na WWW: http://www.celysvet.cz/aplikace.php