PŘÍLEŽITOST, JAK VYTVOŘIT KVALITNÍ BAKALÁŘSKOU PRÁCI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cíle a postupy empirického výzkumu
Advertisements

Zpracovávání BP a DP Odborná praxe pro bakalářské studium
Analytické stáže oboru VPLZ - magisterský stupeň -
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Co má obsahovat prezentace
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Projekt empirického výzkumu
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Postup výzkumného šetření v projektové fázi I. V projektové části směřují výzkumné práce k přípravě výzkumného šetření pro získání empirických informací.
Sociologický výzkum.
Úvod do managementu 1. seminář
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
Zpracování VŠKP práce Doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. Prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Metodický kurz k Bakalářskému projektu 1 Diplomovému projektu 1
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
Seminární práce Postupy pro školní rok 2014/2015.
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, ph.d.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Úvod do managementu 1. seminář
Diplomový seminář pro studenty ITaM B. Miniberger LS 2013.
SO – studijní opora podpora výuky BSe a DSe LS2012
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ KH-DISA PŘÍLEŽITOST, JAK VYTVOŘIT KVALITNÍ DIPLOMOVOU PRÁCI KVALITNÍ DIPLOMOVOU PRÁCI.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ BPH_BAS1
Semestrální práce Téma: Výběr problematiky z oblasti managementu (volné dle zájmu) Práce bude obsahovat - teoretické základy (tak jak je oblast problematiky.
Zpracování ročníkových prací – letní semestr ROPR4 a KROP4 Ing. Martina Juříková, Ph.D.
Diplomový seminář I – 3. hodina Kontrola domácích úkolů – Úvod do DP 2. Návrh výzkumu: Cíle výzkumné práce a formulace výzkumných otázek.
BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ BPH_BAS1
Absolventská práce.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
JAK BUDE PROBÍHAT ZPRACOVÁNÍ BP V JARNÍM SEMESTRU BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ BPH_BAS2.
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
1. SETKÁNÍ Bakalářský seminář. Cíle bakalářského semináře Hlavní cíl: seznámit se strukturou a hlavními požadavky na BP Formální náležitosti zadání a.
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
PŘÍLEŽITOST, JAK VYTVOŘIT KVALITNÍ DIPLOMOVOU PRÁCI
Případová studie Seminář 2014.
S využitím prezentací Mgr. Pavlíny Mazáčové, Ph.D.:  Jak napsat dobrý odborný článek  Tvorba odborného textu.
Struktura bakalářské práce
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
Psaní právních dokumentů
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ MKH_DIS1
JAK BUDE PROBÍHAT ZPRACOVÁNÍ BP V JARNÍM SEMESTRU BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ BKH_BAS2.
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
METODICKÝ SEMINÁŘ Psaní závěrečné práce STUDIJNÍ PROGRAM: U Č ITELSTVÍ VŠEOBECN Ě VZD Ě LÁVACÍCH P Ř EDM Ě T Ů.
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ MPH_DIS1 PŘÍLEŽITOST, JAK VYTVOŘIT KVALITNÍ DIPLOMOVOU PRÁCI KVALITNÍ DIPLOMOVOU PRÁCI.
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ PH-DISA PŘÍLEŽITOST, JAK VYTVOŘIT KVALITNÍ DIPLOMOVOU PRÁCI KVALITNÍ DIPLOMOVOU PRÁCI.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – I.část.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ PŘÍLEŽITOST, JAK VYTVOŘIT KVALITNÍ DIPLOMOVOU PRÁCI KVALITNÍ DIPLOMOVOU PRÁCI.
PŘÍLEŽITOST, JAK VYTVOŘIT KVALITNÍ DIPLOMOVOU PRÁCI
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
MPH_FMAN Finanční management jaro 2016
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Zpracování ročníkových prací – letní semestr
Vzor individuální prezentace
BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ BPH_BAS1
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ MKH_DIS1
PŘÍLEŽITOST, JAK VYTVOŘIT KVALITNÍ DIPLOMOVOU PRÁCI
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ MPH_DIS2
BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ BKH_BAS2
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ MKH_DIS2
Kurz 1FU191 Metodologický seminář
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ MKH_DIS1
Metody pedagogiky.
Transkript prezentace:

PŘÍLEŽITOST, JAK VYTVOŘIT KVALITNÍ BAKALÁŘSKOU PRÁCI TEZE BAKALÁŘSKÉ PRÁCE PŘÍLEŽITOST, JAK VYTVOŘIT KVALITNÍ BAKALÁŘSKOU PRÁCI

POSLÁNÍ PŘEDMĚTU PŘÍLEŽITOST, JAK PŘISTOUPIT KE ZPRACOVÁNÍ BAKALÁŘSKÉ PRÁCE JAKO ODBORNÉ PRÁCE VHODNĚ POJMOUT TÉMA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE JAK ZPRACOVAT PROJEKT SVÉ BP ČÍST A ZPRACOVÁVAT INFORMAČNÍ ZDROJE ZÍSKAT ODBORNÝ STYL PSANÉHO TEXTU A POSTUPOVAT V DUCHU ZÁSAD PUBLIKAČNÍ ETIKY ZALOŽIT, REALIZOVAT A VYHODNOTIT EMPIRICKÁ ŠETŘENÍ FORMULOVAT DOPORUČENÍ A UZAVŘÍT ODBORNOU PRÁCI

KONTEXT PŘEDMĚTU HARMONOGRAM ZPRACOVÁNÍ BAKALÁŘSKÉ PRÁCE 1. LETNÍ SEMESTR TEZE BP Výběr a přihlášení se k tématu BP 8 hodin metodiky – přístup ke koncipování a řešení BP, přístup ke zpracování výzkumného záměru (projektu BP), přístup k získání dat - empirická šetření Spolupráce s vedoucím BP na konkretizaci zadání BP. Volba cíle BP jako manažerského problému a přístupu k řešení v souladu s pokyny vedoucího BP 2. ZIMNÍ SEMESTR Bakalářský seminář 1 Zpracování teoretické části BP, výběr metod řešení Zahájení prací na praktické části BP Výběr předmětu řešení – podniku - Soustředění dat a informací, -zahájení analýzy 3. LETNÍ SEMESTR Bakalářský seminář 2 Dokončení analýzy, - generování variant řešení Klasifikace, ekonomické hodnocení , výběr a doporučení , dopracování BP, příprava prezentace

PODMÍNKY ÚSPĚŠNÉHO ABSOLVOVÁNÍ PŘEDMĚTU TEZE BP ÚČAST NA VŠECH ČTYŘECH VSTUPNÍCH METODICKÝCH PŘEDNÁŠKÁCH SEZNÁMENÍ SE S LITERATUROU K METODICE PSANÍ ODBORNÝCH PRACÍ (viz IS- učební materiály BPH_TEBP) NAVÁZÁNÍ KOMUNIKACE S VEDOUCÍM BP !! VLASTNÍ INICIATIVA, VLASTNÍ PODNĚTY A NÁVRHY VEDOUCÍMU STUDIUM LITERATURY K TÉMATU (LITERÁRNÍ REŠERŠE), k teorii, k metodám analýzy i k metodám empirických šetření K studium literatury k tématu BP 1.SEMESTR ZPRACOVÁNÍ ZADÁNÍ BP KONČÍ UDĚLENÍM ZÁPOČTU VEDOUCÍM BP

STUDIJNÍ LITERATURA K PŘEDMĚTU TEZE BP POVINNÁ: Manuál studenta (viz IS). ŠANDEROVÁ, J.Jak číst a psát odborný text. 1.vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. 209 s. ISBN 80-86429-40-7. HAUGE,P. Průzkum trhu. 1.vyd. Brno:Computer press,2003. 235 s. ISBN 80-7226-917-8. DOPORUČENÁ: GERŠLOVÁ,J. Vádemékum vědecké a odborné práce. 1.vyd. Šenov:Professional Publisging,2009. 150 s.ISBN 978-80-7431-0027.

DALŠÍ DOPORUČENÁ LITERATURA [4] SURYNEK, A., KOMÁRKOVÁ, R., KAŠPAROVÁ, E. Základy sociologického výzjumu.1.vyd. Praha: Management Press, 2001. 160 s. ISBN 80-7261-038-4 [5] MALÁTEK,V.,POLONSKÝ,D. Metody sociologického výzkumu. 1.vyd. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, 1998 .92 s. ISBN 80-7248-015-4. [6] ŽIŽLAVSKÝ,M. Metodologie pro Sociální politiku a sociální práci. 1.vyd. Brno: Masarykova univerzita,2003.142 s.ISBN 80-210-3110-7

DOPORUČENÝ POSTUP PŘÍPRAVY BP 1. KONKRETIZACE TÉMATU - pracovní formulace předmětu, prostoru řešení a cíle BP 2. DOSAVADNÍ STAV POZNÁNÍ v teorii DOSAVADNÍ STAV POZNÁNÍ v praxi 3. UPŘESNĚNÍ FORMULACE CÍLE 4. VOLBA METOD

DOPORUČENÁ FORMA VÝZKUMNÉHO ZÁMĚRU - PROJEKTU BP KONKRETIZOVAT TÉMA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE – pracovní vymezení PŘEDMĚTU ŘEŠENÍ VÝBĚR KONKRÉTNÍHO PODNIKU NEBO ORGANIZACE – KONKRETIZACE PROSTORU, ve kterém bude probíhat řešení BP FORMULACE CÍLE BP – Vlastní přispění k řešení MANAŽERSKÉHO PROBLÉMU, který v podniku objevíte a chcete řešit v rámci tématu BP VÝBĚR METOD, KTERÉ HODLÁTE POUŽÍT PŘI ŘEŠENÍ BP (nikoliv jejich výčtem, ale stručnou charakteristikou konkrétních metod včetně výzkumných otázek, na které hodláte odpovědět, případně hypotéz, které hodláte v průběhu řešení potvrdit. ROZŠÍŘENÝ SEZNAM LITERATURY – výchozí informační zdroje BP

PROJEKT BAKALÁŘSKÉ PRÁCE 1 PROJEKT BAKALÁŘSKÉ PRÁCE 1. KONKRETIZOVAT TÉMA pracovní formulace předmětu a cíle BP Výběr podniku nebo organizace, ve které budete problém řešit Konkretizovat téma a vyjádřit je jako řešení manažerského problému- cílem nesmí být pouhý popis, objasnění, vysvětlení !! Volba předmětu řešení - v jaké oblasti chceme problém řešit- Formulace pracovního cíle - Na jakou otázku chceme odpovědět – Uvědomit si užitečnost pro praxi, aktuálnost, váš vztah k problému

PROJEKT BAKALÁŘSKÉ PRÁCE 2. DOSAVADNÍ STAV POZNÁNÍ v teorii Rozšířit výchozí informační zdroje uvedené v zadání Co je o problému napsáno Z čeho je možno vycházet Rešerše literatury a dalších pramenů Od shrnujících ke specializovaným Pozor na internet- zaměřit se na texty, které mají znaky teorie

PROJEKT BAKALÁŘSKÉ PRÁCE 2.DOSAVADNÍ STAV POZNÁNÍ v praxi Provést úvodní pohovory s vedoucími pracovníky podniku Studium základních materiálů z praxe Co je o řešení problému k dispozici v praxi? Jak byl dosud problém řešen?

PROJEKT BAKALÁŘSKÉ PRÁCE 3. UPŘESNĚNÍ FORMULACE CÍLE Přispět k řešení ekonomického problému praxe Posoudit řešitelnost původního problému v rámci diplomové práce Přesvědčit se, že cíl BP obsahuje ekonomické kriterium Uvést do souladu teoretické koncepty s řešeným problémem Provést výběr teorie umožňující posuzovat a vysvětlovat řešený problém z ekonomického hlediska

PROJEKT BAKALÁŘSKÉ PRÁCE 4. VOLBA METODY I Metoda řešení je podřízena cíli zkoumání, charakteru objektu - podniku a prostředí, ve kterém působí a teoriím, zvoleným k vysvětlení procesů, v nichž problém vznikl. Metodu je proto třeba volit tak, aby obsahovala Vstupní analýzu předmětu výzkumného zájmu (Popis objektu, procesů, podmínek a omezení a hodnocení výchozího stavu – vše z hlediska zvolené teorie) Analýzu zaměřenou na stanovení příčin problému (opět z hlediska zvolené teorie – opět obsahuje hodnotící prvek) Syntézu – návrh doporučení se záměrem odstranit problém a zlepšit činnost objektu-podniku, ve smyslu stanoveného ekonomického kriteria

PROJEKT BAKALÁŘSKÉ PRÁCE 4. VOLBA METODY II Když je k dispozici teorie, která obsahuje analytický aparát, který je přímo použitelný pro uvedené procesy, potom: V projektu uvedeme a použijeme hotový analytický aparát Pro syntézu nemáme nikdy žádný koncept – optimální situace nastane, když naše doporučení nevybočí z podmínek platnosti zvolené teorie. Když není k dispozici teorie, která obsahuje dostatečně rozpracovaný analytický aparát,potom: Pro vstupní analýzu problému použijeme vhodné analytické prostředky z oblasti teorie podnikového hospodářství Pro analýzu příčin problému použijeme empirický výzkum

DOPORUČENÝ POSTUP EMPIRICKÉ PŘÍPRAVY DAT Empirické šetření (výzkum) je analytická metoda, která obsahuje: Přípravnou fázi – stanovení cíle, hypotéz, objektu a technik šetření Terénní fázi – provedení sběru dat Kontrolu a statistické zpracování dat Interpretační fázi – vyhodnocení poznatků potvrzením nebo vyvrácením hypotéz a doporučení

PŘÍPRAVA DAT Empirické šetření Přípravná fáze Cíl empirického šetření vychází ze specifikace problémů, které chceme řešit a obsahuje zpravidla stav, kterého máme řešením dosáhnout (zpravidla se odvozuje z hlavního cíle BP) Hypotéza – je předpoklad –formulovaný jako tvrzení o pravděpodobných příčinách problémů, překážkách, které brání dosažení cíle,nebo o podmínkách dosažení optimálního výsledku řešení – splnění cíle Hypotéza musí být formulovaná tak, aby ji bylo možno potvrdit nebo popřít

PŘÍPRAVA DAT Empirické šetření Přípravná fáze Techniky šetření jsou způsoby získání a záznamu dat z terénu (studium podkladů, strukturované dotazování, řízený rozhovor,skupinové dotazování) Výzkumné nástroje jsou prostředky výzkumných technik (dotazníky, osnovy rozhovorů, záznamové archy) Operacionalizace hypotéz je převedení výzkumných otázek do konkrétně měřitelných znaků - otázek které pokládáme respondentům šetření v terénu

PŘÍPRAVA DAT Empirické šetření Terénní fáze a interpretace V terénní fázi jsou uplatněny techniky sběru dat tím, že tazatel(é) zaznamenávají odpovědi respondentů. V interpretaci se vracíme opačným postupem přes operacionalizaci k hypotézám a dílčí odpovědi integrujeme do celkové odpovědi potvrzující nebo vyvracející tvrzení hypotézy. Následuje zamyšlení výzkumníka nad příčinami výsledku a návrhy a doporučení k odstarnění problémů a zlepšení činnosti objektu - podniku

DOPORUČENÝ POSTUP STRUKTURACE BP Obsahová struktura BP Teoretická část – obsahuje teoretické koncepty využité v praktické části BP Praktická část – obsahuje představení podniku, analytickou část, založenou na zvolených teoretických konceptech, výsledky a syntézu Časový harmonogram Pozor na možná překvapení při spolupráci s vybraným podnikem Pozor na možné a někdy nutné změny zaměření práce během řešení Proto je nezbytné počítat s časovými rezervami ! Stanovit kontrolní body, konzultace s ved.BP !

MAKETA TEXTU V souvislosti s tím je prospěšné si prostudovat: PROJEKT UMOŽŇUJE ZAHÁJIT PRÁCE.VZNIKÁ HESLOVITÁ VARIANTA PLÁNOVANÉHO TEXTU V souvislosti s tím je prospěšné si prostudovat: CO JE TO ODBORNÝ STYL) CO JSOU HLAVNÍ ZÁSADY PUBLIKAČNÍ ETIKY Co jsou všeobecně známá fakta a co je původní myšlenka V ČEM SPOČÍVÁ „ŘEMESLO“ PSANÍ ODBORNÉHO TEXTU V čem spočívá přesnost citace Co patří a nepatří do seznamu literatury Jak se správně vede poznámkový a odkazový aparát

PRACOVNÍ TEXT ZAČÍNÁME PSÁT OD KAPITOLY – TEZE, O KTERÉ SE NÁM NEJLÉPE PÍŠE ROZMYSLÍME SI, VE KTERÉ MLUVNICKÉ OSOBĚ BUDEME PSÁT První osoba jedn.č., první osoba množ. č. nebo neosobně PROVEDEME REVIZI TEXTU Postup a způsob výkladu přizpůsobíme úrovni čtenáře, pro kterého je text určen Logiku svých úvah musíme otočit tak, aby problém i jeho řešení byly podány co nejjednodušeji Užitečné je text vytisknout a dát jej někomu přečíst Vyslechnout připomínky a po opadnutí emocí je uvážit – snažit se pochopit proč jsou vaše myšlenky špatně pochopeny

EDITACE TEXTU VE SPOLEČENSKÝCH VĚDÁCH SE PŘEDPOKLÁDÁ, ŽE ODBORNÝ TEXT BUDE Na vysoké jazykové úrovni – pozor na pravopisné chyby, hovorové nebo slangové výrazy Nespoléhejte na opravy automaticky prováděné textovými editory počítače FORMÁLNÍ ÚPRAVY PRÁCE Strukturace textu – odstavce, víceúrovňové členění Odkazový aparát – odkazy pouze k textu na příslušné straně Nezasahovat již do editovaného textu po obsahové stránce

ABSTRAKT - ANOTACE ABSTRAKT Stručná informace o cílech- problémech a závěrech práce Obsahuje pouze nové přínosy autora, neopakovat známé věci Délka nepřesáhuje 10, výjimečně 15 řádků Abstrakty jsou většinou popisné, stručně a výstižně informují o všem, co je v práci pojednáno a v tomtéž pořadí. ANOTACE Stručná charakteristika díla – textu, s údaji o obsahu, zaměření, významu, autorovi, úpravě, určení apod. PRO BP JE POD ANOTACÍ MÍNĚN SPÍŠE ABSTRAKT PRÁCE