Přizpůsobivost rostlin

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_03_OBECNÉ_VÝKLADY_O_.
Advertisements

Kamarádství, přátelství. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_18_LESY MÍRNÉHO PÁSU TEMA:Přírodní obraz.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Afrika – Přírodní krajiny Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo.
Pokus o sjednocení Německa. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Pokus o.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dostálová Název: EU_32_DOS_PR45_011 Téma: Přírodověda 4. a.
Lesy mírného pásu.
Podnebné pásy – tropický pás
Počátky průmyslové revoluce v českých zemích
Savci biomů světa 8. ročník.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU
Ústecký kraj Název školy: ZŠ Salvátor
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_18_20 Hory
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
Pražské červnové povstání
VY_32_INOVACE_12_Z_LESY MÍRNÉHO PÁSU - LES LISTNATÝ A SMÍŠENÝ
Romantismus.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Základní společenstva - lesy
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_NASE_HORY.
Po čem šlapeme AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Základní škola, Hradec Králové
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_14_III.Vu_STROMY,
Hrubá a čistá mzda, pojištění, daně 1 – Hrubá a čistá mzda
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_22_MÍRNÝ PODNEBNÝ PÁS
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Biomy.
Mapa AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_05_Z6_Skála
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
VY_32_INOVACE_17_32_PODNEBNÉ PÁSY
Různé podmínky života na Zemi
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉM – les a pole
Přírodní krajiny - test
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_113_PR4 Předmět: Přírodověda.
VY_32_INOVACE_28_Blatouch_bahenni Přírodověda - 5. ročník
Základní společenstva – skály a hory
Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková Datum vytvoření: leden 2012 Ročník: 7.
Nahosemenné rostliny II
Revoluce ve Francii
Opakování rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Společenstva lesů Rostliny
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Eva Ježková Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_ZEMEPIS_18.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
Les Porost dřevin v němž je vyvinuto stromové patro a stromy dosahují výšky alespoň 5 m a zápoj korun je 25 % Složitý ekosystém tvořený: Fytocenózou =
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_24_SUBTROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS.
VY_52_INOVACE_24_ Dělení kvetoucích rostlin podle stonku
Člověk a jeho svět, Prvouka, Stavba stromu
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
VY_32_INOVACE_15_Z_POLOPOUŠTĚ
Slunce.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_25_TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TÉMA:TROPICKÝ.
Proč se střídají roční období
NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_11_Z7_Skála TÉMA: Atlantský oceán
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Transkript prezentace:

Přizpůsobivost rostlin

ZŠ Bor, Školní 440, 348 02, příspěvková organizace ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, 348 02, příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Přizpůsobivost rostlin. NÁZEV MATERIÁLU VY_32_INOVACE_7B_Př5_08_Přizpůsobivost rostlin. ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/21.3534 PŘEDMĚT Přírodověda ROČNÍK 5. KLÍČOVÁ SLOVA Borovice kleč, borovice lesní, borovice pinie, bříza bradavičnatá, bříza zakrslá, pryskyřník prudký. DATUM 13.11.2012

Anotace Tato prezentace je určena pro žáky 5. ročníků základní školy, pro vzdělávací obor Člověk a jeho svět – přírodověda. Žáci se seznámí s tím, jak se některé rostliny přizpůsobily různým přírodním podmínkám.

Rostliny v různých podnebných pásech Také mezi rostlinami jsou rostliny rostoucí v rozmanitých podmínkách různých podnebných pásů nebo různých nadmořských výšek.Jsou to například bříza, borovice, pryskyřník.

Borovice kleč Je jehličnatý strom plazivého nebo křovitého vzrůstu, bez hlavního kořenu. Dorůstá do výšky 1 – 2 metry a vyskytuje se převážně v horských oblastech nad horní hranici lesa, popř. v nižších polohách na rašeliništích (Alpy, Karpaty, severní Balkán, Tatry, Šumava, Krkonoše).

Borovice kleč Obrázek číslo1

Borovice lesní Je jehličnatý strom s mohutným, hluboko jdoucím hlavním kořenem a široce rozestřenou korunou. Může dorůst výšky až 40 metrů. Borovice lesní se vyskytuje v mírném a chladném pásu celé Eurasie a je přizpůsobivá nejrůznějším přírodním podmínkám. Dobře snáší sucho a chudou půdu, proto roste i na skalách, sutích či písčitých půdách.

Borovice lesní Obrázek číslo2

Borovice lesní Obrázek číslo 3

Borovice pinie Je stálezelený strom, 15 – 25m vysoký. Kmen je ve spodní části nevětven, koruna je široce rozložitá, deštníkovitá. Roste na pobřežních skalách i písčinách. Tato borovice se rozšířila do celého Středozemí a do pobřežních oblastí Černého moře. V jižní Evropě je tato borovice s oblibou vysazována do zahrad a parků. Má velké ozdobné šišky a jedlá semena.

Borovice pinie Obrázek číslo4

Bříza bradavičnatá Roste v mírném a chladném pásu.

Bříza bradavičnatá

Bříza zakrslá Roste v polárních krajích a ve střední Evropě vysoko v horách na rašeliništích. Je plazivá.

Bříza zakrslá

Pryskyřník prudký a pryskyřník alpinský Pryskyřníky rostou ve všech podnebných pásech i v různých nadmořských výškách.

Pryskyřník prudký

Pryskyřník alpinský (alpský)

Opakovací otázka 1. Popište, jak se vyobrazené rostliny přizpůsobily danému podnebnému pásu nebo různé nadmořské výšce, v nichž rostou.

Zdroje KHOLOVÁ, Helena a kol. Život na Zemi. Praha: Alter, 2011, ISBN 978-7245-162-3.

Zdroje k obrázkům Obr.č.1 USDA-NRCS PLANTS DATABASE / HERMAN, D.E. ET AL. 1996. NORTH DAKOTA TREE HANDBOOK. USDA NRCS ND STATE SOIL CONSERVATION COMMITTEE; NDSU EXTENSION AND WESTERN AREA POWER ADMIN., BISMARCK, ND.. cs.wikipedia.org [online]. [cit. 13.11.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pinus_mugo_plant.jpg Obr.č.2 NEUVEDEN, Neuvede. skolakov3a.sweb.cz [online]. [cit. 13.11.2012]. Dostupný na WWW: http://skolakov3a.sweb.cz/PRVOUKA/rostliny3/listy.htm Obr.č.3 NEUVEDEN, Neuveden. plzenskonakole.cz [online]. [cit. 13.11.2012]. Dostupný na WWW: http://www.plzenskonakole.cz/cz/borovice-v-kamennem-ujezde-u-nyran-315.htm Obr.č.4 NEUVEDEN, Neuveden. ireceptar.cz [online]. [cit. 13.11.2012]. Dostupný na WWW: http://www.ireceptar.cz/zahrada/pokojove-rostliny/pokojove-jehlicnany-aurakarie-pinie-cypris-nohoplod/?pid=5803 Obr.č.5 NEUVEDEN, Neuveden. scanzen.cz [online]. [cit. 13.11.2012]. Dostupný na WWW: http://www.scanzen.cz/kytky/briza/ Obr.č.6 NEUVEDEN, Neuveden. signoraa.blog.cz [online]. [cit. 13.11.2012]. Dostupný na WWW: http://signoraa.blog.cz/galerie/narodni-parky-a-priroda/ceske-np/chalupska-slat/obrazek/79694812

Zdroje k obrázkům Obr.č.7 ORIGINAL BOOK SOURCE:. cs.wikipedia.org [online]. [cit. 13.11.2012]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cb/Illustration_Ranunculus_acris0_clean.jpg Obr.č.8 NEUVEDEN, Neuveden. botany.cz [online]. [cit. 13.11.2012]. Dostupný na WWW: http://botany.cz/cs/ranunculus-alpestris/