Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_13_Půda

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Půdy:.
Advertisements

PEDOSFÉRA = půdní obal Země Vznik půdy a její složky
Evelina Wajtrova REFERÁT listopad 2012
Vznik a složení půdy Vznik půdy
Půdní obal ZŠ TGM Rajhrad Mgr. Zdeňka Hohnová Pedosféra.
Elektronická učebnice - I
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
PEDOSFÉRA.
PŮDA.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
Půda.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Pedosféra Filip Bordovský.
PEDOSFÉRA Půdní obal Země
PŮDA 10 cm půdy se vytváří 100 let.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název DUM: VY_32_INOVACE_X_3_17_Olomoucký_kraj Šablona číslo: X Sada číslo: 3 Pořadové číslo DUM: 17 Autor: Mgr. Radomíra Fišerová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
= půdní obal Země (z řeckého slova pedon = půda) - na povrchu litosféry - základní podmínka ž ivota na Zemi.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_15_Živočichové a rostliny v ročních obdobích Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 15 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Půda - např. písčité, hlinité, jílovité je to nejsvrchnější vrstva zemské kůry, která umožňuje vznik rostlinstva dle zrnitosti = půdní druhy (7) půda.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_17_Ekosystém zahrady a sady Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 17 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.2 Živá a neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PEDOSFÉRA VY_32_INOVACE_23_464
Pedosféra.
Název DUM: VY_32_INOVACE_X_3_15_Vysočina
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_147_ Půda
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_16_Les
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PŮDA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_14_Horniny a nerosty
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Pedosféra = půda na Zemi
Pedon = půda Hlavní zdroj obživy
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
PEDOSFÉRA - půdní obal země - vzniká postupným rozpadem hornin.
Půdy.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_13_Půda Šablona číslo : XVI Sada číslo: 1  Pořadové číslo DUM: 13 Autor: Mgr.Lenka Dědečková 

Anotace: Výklad učiva o půdě jako základní podmínce života, součásti neživé přírody. Složení půdy, výskyt, význam a využití půdy, zvětrávání, pojem humus, druhy půd, péče o půdu, hnojení, znečišťování a ochrana půdy. Očekávaný výstup: Žák umí vysvětlit význam půdy pro život na Zemi. Žák zná druhy půd, využití půdy, pojem humus a hnojení. Žák umí vysvětlit zvětrávání půdy, péči a ochranu půdy. Druh učebního materiálu: interaktivní Typická věková skupina: 9-11 let Klíčová slova: půda - základní podmínka života, druhy půd, využití, ochrana Pomůcky a materiál: interaktivní tabule Potřebný čas pro výuku DUM: 40 min Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Žáci pracovali podle pokynů, procvičovali a upevňovali poznatky o tématu dle svých schopností prostřednictvím interaktivní tabule.

PŮDA CO UŽ UMÍME SOUČÁSTÍ NEŽIVÉ PŘÍRODY VZNIKÁ ZVĚTRÁVÁNÍM HORNIN SOUČÁSTÍ PŮDY JE HUMUS CO UŽ UMÍME

PŮDA - PEVNÝ OBAL ZEMĚ SOUŠE TVOŘÍ 1/3 ZEMĚKOULE SOUŠE TVOŘÍ 6 KONTINENTŮ OSTATNÍ POVRCH ZEMĚ TVOŘÍ OCEÁNY EVROPA AMERIKA ASIE AFRIKA AUSTRÁLIE ANTARKTIDA

SLOŽENÍ PŮDY ČÁSTEČKY HORNIN A MINERÁLŮ VODA A VZDUCH ZBYTKY TĚL ROSTLIN A ŽIVOČICHŮ voda vzduch

ZVĚTRÁVÁNÍ PŮDY

HUMUS VZNIKÁ ROZPADEM TĚL ROSTLIN A ŽIVOČICHŮ ZVYŠUJE ÚRODNOST PŮD KOMPOST JE „VÝROBA“ HUMUSU NA ZAHRÁDCE

KDE NAJDEME PŮDU NA LOUCE V LESE V PARKU V SADĚ NA ZAHRÁDCE DOMA V ZAHRADNICTVÍ V SADĚ NA ZAHRÁDCE DOMA NA POLI

HNOJENÍ PŮDY NA MALÉ PLOCHY TEKUTÉ HNOJIVO PEVNÉ HNOJIVO NA VELKÉ PLOCHY

HNOJIVA STATKOVÁ PRŮMYSLOVÁ KOMPOST VYROBENÁ MOČŮVKA HNŮJ

DRUHY PŮD NEJÚRODNĚJŠÍ ČERNOZEM OBSAHUJE HODNĚ HUMUSU HNĚDOZEM MÉNĚ ÚRODNÁ MUSÍ SE PŘIHNOJOVAT JÍLOVITÁ MÁLO ÚRODNÁ PRO PĚSTOVÁNÍ NEVHODNÁ

VYUŽITÍ PŮDY

VYUŽITÍ PŮDY ZEMĚDĚLSKÁ PŮDA LESY ZASTAVĚNÁ PLOCHA

PŮDNÍ KATASTROFY SESUVY PŮDY

PŮDNÍ KATASTROFY ZEMĚTŘESENÍ

PŮDNÍ HAVÁRIE KONTAMINACE PŮDY

REGULOVANÉ KÁCENÍ LESŮ OCHRANA PŮDY ORBA SVAHU NAPŘÍČ VZNIK REMÍZKŮ SPRÁVNÉ HNOJENÍ REGULOVANÉ KÁCENÍ LESŮ

POUŽITÉ ZDROJE Otevřená galerie Microsoft PowerPoint 2010 JURČÁK,J. Přírodověda pro 4.ročník, Olomouc: PRODOS, 1996, 71 s. ISBN 80-85806-32-0 ŠTIKOVÁ,V. Člověk a jeho svět, přírodověda pro 4.ročník, 3.vyd. NOVÁ ŠKOLA, 2011, 80 s. ISBN 978-80-7289-297-6

Sesuv půdy Itálie (domy) Využití půdy http://www.hajduch.net/cesko/priroda/pudy Sesuv půdy - ohrožení http://kurz.geologie.sci.muni.cz/kapitola5.htm Sesuv půdy Itálie (domy) http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lom_%C4%8CSA_-_Sesuvy2.jpg zemětřesení http://commons.wikimedia.org/wiki/File:National_Palace_in_ruins,_right_side.jpg

Zemětřesení Itálie Kontaminace půdy http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Rear_of_National_Palace_complex,_distant.jpg Kontaminace půdy http://www.dotacenadosah.cz/zivotni-prostredi/vyzva-xxix-v-ramci-oblasti-podpory-4-2-pro-velke-projekty Havárie cisterny http://www.pozary.cz/clanek/24280-na-bruntalsku-havarovala-cisterna-s-dusikem/