Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu"— Transkript prezentace:

1 ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_XII_2_01_STAVBA ROSTLINNÉHO TĚLA - KOŘEN Šablona číslo: XII Sada číslo: Pořadové číslo DUM: 01 Autor: Mgr. Kateřina Zikmundová

2 Anotace: Výklad stavby těla krytosemenných rostlin se zaměřením na kořen
Očekávaný výstup: Žák zná stavbu těla krytosemenných rostlin, rozliší kořen hlavní s kořeny postranními a kořeny svazčité, uvede hlavní funkce kořene a jeho využití, uvědomuje si význam kořenové zeleniny pro zdravé stravování, chápe princip hydroponie. Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 7. ročník, 12 – 13 let  Klíčová slova: kořen hlavní, kořeny postranní, kořeny svazčité, růstový vrchol kořene, kořenová čepička, kořenové vlásky, tvary kořenů, niťovitý, válcovitý, vřetenovitý, řepovitý, hydroponie, hydroponický květináč Pomůcky a materiál: prezentace, interaktivní tabule Potřebný čas pro výuku DUM: 40 min. Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Učitel seznámí žáky se stavbou těla krytosemenných rostlin, podrobně vysvětlí význam kořene pro rostlinu, jeho funkce, stavbu, způsob růstu, upozorní na význam kořenové zeleniny a objasní pojem hydroponie. Žáci aktivně doplňují a odpovídají na zadané otázky s využitím interaktivní tabule.

3 KOŘEN

4 Stavba těla krytosemenných rostlin
kořen stonek list

5 Stavba kořene

6 Kořen upevňuje rostlinu v půdě
čerpá vodu s rozpuštěnými anorganickými látkami roste ke středu Země má různý tvar vytváří kořenové soustavy ukládá látky do zásoby

7 Kořenová soustava kořen hlavní a postranní

8 Kořenová soustava kořeny svazčité

9 Kořenová zelenina obsahuje vitamíny a minerální látky
je důležitou součástí našeho jídelníčku mrkev petržel pastinák křen

10 Tvary kořenů niťovitý válcovitý vřetenovitý řepovitý
válcovitý řepovitý niťovitý vřetenovitý

11 Růst kořene růstový vrchol kořene je krytý kořenovou čepičkou
kořenová čepička chrání vrchol kořene nad kořenovým vrcholem rostou kořenové vlásky kořenovými vlásky rostlina zajišťuje přísun živin z různých míst v půdě

12 Hydroponie způsob pěstování rostliny bez půdy
kořeny zasahují do živného roztoku živný roztok tvoří průmyslová hnojiva k pěstování se používá hydroponický květináč

13 Otázky 1 Které dvě hlavní funkce má kořen? Uveď dvě kořenové soustavy:
Čím je krytý růstový vrchol kořene? Čím přijímá kořen živiny? Které tvary kořenů znáš? upevňuje rostlinu v půdě, čerpá vodu s rozpuštěnými anorganickými látkami kořen hlavní s kořeny postranními, kořeny svazčité kořenovou čepičkou kořenovými vlásky niťovitý, válcovitý, vřetenovitý, řepovitý

14 Otázky 2 Které důležité složky obsahuje kořen?
Jak se nazývá zelenina pěstovaná pro kořen? Jak se nazývá způsob pěstování rostlin bez půdy? Kam zasahují kořeny takto pěstovaných rostlin? Jak nazýváme květináč nutný k tomuto pěstování? vitamíny a minerální látky kořenová zelenina hydroponie do živného roztoku hydroponický

15 Zdroj http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Anatomy_roots.jpg
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kateřina Zikmundová. ČERNÍK, Vladimír. Přírodopis 7 pro ZŠ - zoologie a botanika. Praha: Nakl. SPN, 2008.


Stáhnout ppt "ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google