Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁSILÍ V RODINĚ.
Advertisements

Péče o seniora trpícího depresí
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
ALKOHOL A JEHO ÚČINKY.
VLIV RODINY A PROSTŘEDÍ NA STRAVOVACÍ ZVYKLOSTI DĚTÍ
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
NEMOC jako fenomén sociální práce
Mgr. Jolana Polzová Mgr. Jan Žufníček
Návykové látky, závislosti
Drogy Výchova ke zdraví.
DOSPĚLOST mladší dospělost, let střední dospělost, do 45 let
OSOBNOST.
Náročné životní situace
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Alkoholismus.
Humanistické a existenciální teorie v SP
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
PALIATIVNÍ PŘÍSTUP V KC aneb „Pomoz mi nést můj úděl“ Semiramis o.s. / Laxus o. s. Richard Hanus, Eva Mifková.
Mgr. Radek Markus Centrum následné péče DROP IN Holečkova 33, Praha 5
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Stres Petr Machala. anglicky stress = napětí, namáhání, tlak jedinec je vystaven mimořádným podmínkám následné obranné reakce mají za cíl zachování vnitřní.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
ZDRAVÝ ŽIVOTNÍ STYL - I. část. P RO ZAČÁTEK TROCHU OPAKOVÁNÍ to ZDRAVÍ? 1. co je to ZDRAVÍ? NEMOC? 2. co je NEMOC? OVLIVNIT? 3. čím můžeme své vlastní.
Střední dospělost SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník
Teorie motivace Adéla Furiková.
Komunikace. Komunikace Komunikace je přenos nejrůznějších informačních obsahů v rámci komunikačních systémů Komunikace je přenos nejrůznějších informačních.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
(Presenium) Jiří Vítovec
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
ALKOHOLISMUS Nicol Schmidová, Iva Adámková V7A.
Teorie vzdělávání dospělých
Fáze poradenského procesu
Seminář Trauma.
pochází z rodiny maďarského židovského obchodníka narodil se 7. února roku 1870 ve Vídni jako druhé ze šesti dětí jako dítě byl v ohrožení života, když.
Patologické hráčství David Kadlec , SOVČ 2011.
VY_32_INOVACE_Luk_III_06 Drogy - účinky Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Návykové látky, závislosti. VY_32_INOVACE _25_NÁVYKOVÉ LÁTKY, ZÁVISLOSTI_PŘÍRODOPIS_HLAVOVÁ Anotace Výukový materiál prostřednictvím ICT napomáhá k inovaci.
Projekt,,NO DRUGS”. O čem dnes uslyšíte ?? Definice drogy Proč lidé berou drogy? Drogová závislost Rozdělení drog Rizika užívání drog Prevence Léčba Druhy.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Negativní tendence ve stylech rodinné výchovy Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum:
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 03 – Psychologie a psychiatrie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Craving a emoce při léčbě návykových poruch Jana Richterová 4.ročník.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Řízení sociálních služeb PROSTITUUJÍCÍ SE OSOBY Mgr. Irena Kudláčková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vendulka Kudlíková. Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Barbora Pekařová, C3A.  bipolární porucha  závažné duševní onemocnění  porucha mozku (vrozené odchylky fungování mozku)  výrazné výkyvy nálad  povznesená.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Demence. Slovo demence pochází z latinského „demens“: „de“- mimo „mens“ – duch Ten kdo ztratil ducha, duši.
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_VZ_11 Sada DUMVýchova ke zdraví Předmět Výchova ke zdraví Název materiálu Alkohol a jeho účinky Anotace Žáci.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Závislí jako cílová skupina sociálních služeb. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí.
ÚSKALÍ SPOLUPRÁCE S RODINOU KLIENTA ,JIRKOV PHDR. MARTINA VENGLÁŘOVÁ.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Řízení sociálních služeb ALKOHOLOVÁ ZÁVISLOST Mgr. Irena Kudláčková.
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
Osobnost člověka SPOLEČENSKÁ VÝCHOVA 3
PSYCHOLOGIE ZÁTĚŽE Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Výchova ke zdraví – důsledky závislostí
Teorie vzdělávání dospělých
Název školy: Základní škola Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 Autor: Mgr. Olga Slováková Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_ANOREXIE A BULIMIE.
RODINA A JEJÍ POSTAVENÍ VE SPOLEČNOSTI
Náročné životní situace
Drogy – nebezpečí návykových látek
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Transkript prezentace:

Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Řízení sociálních služeb DROGOVÁ ZÁVISLOST Mgr. Irena Kudláčková

- tendence k experimentování s rizikem VZNIK DROGOVÉ ZÁVISLOSTI Riziko je nejvyšší v období dospívání - tendence k experimentování s rizikem - chybí zkušennost a náhled na vlastní zranitelnost - odmítání hodnot a životního stylu dospělých Drogová závislost vzniká mnohem rychleji, než závislost na alkoholu.

1) Fáze experimentování a občasného užívání Impulzem může být: Fáze vývoje vzniku drogové závislosti 1) Fáze experimentování a občasného užívání Impulzem může být: - nuda, zvědavost, potřeba něčeho nového, vzrušujícího, zakázaného - móda - sociální model – lidé, kteří užívají drogu jsou pro adolescenta atraktivní. - zátěžová situace – problém, s níž si neví rady – únik. V této fázi droga vyvolává žádoucí pocity uvolněnosti, štěstí, sebejistotu, zbavuje úzkosti, strachu a nejistoty.

2) Fáze pravidelného užívání - Čím častěji se droga užívá, tím dochází ke stereotypnosti chování. - Jedinec nezapírá, že bere, ale popírá riziko svého jednání. - Nechce si připustit celkovou závažnost a přesvědčuje sebe a okolí, že má vše pod kontrolou – iluze kontroly - Změny chování a úbytek zájmů.

3) Fáze návykového užívání - Lhostejnost k čemukoliv, co se netýká drog. - Ztráta motivace, změna hodnot. - Nesnaží se svůj návyk skrývat, přestává mu záležet na mínění druhých, rozbíjí vztahy s vrstevníky, s rodinou, ztráci svou profesní, studijní roli i mnohé další - Objevují se výčitky svědomí, ale již není schopen s tím nic udělat.

- Buď ji akceptuje jako trvalou součást jeho života, - V této fázi už droga nepovznáší, ale o to je víc potřebná, už se bez ní neobjede. - Buď ji akceptuje jako trvalou součást jeho života, nebo se jí chce zbavit.... V této fázi se mnozí snaží přestat, ale většinou to nejde. Zátěž spojená s komplexní přeměnou životního stylu je tak velká, že ji zvládne jen malá část závislých.

- Drogově závislý se stává zcela nespolehlivý a bezohledný 4) Fáze terminální - Fyzické, psychické i sociální poškození. - Úpadek osobnosti a rozpad sociálních vazeb – udržují se jen kontakty s lidmi, co také berou... - Drogově závislý se stává zcela nespolehlivý a bezohledný - Jediný zájem je získat drogu a je jedno jak (krást, prostituovat....)

poškození ledvin, jater, trávicího traktu, pankreatu, PSYCHICKÉ A TĚLESNÉ DŮSLEDKY poškození ledvin, jater, trávicího traktu, pankreatu, cévního systému, CNS riziko infekce hepatitidou a HIV Změna zevnějšku člověka: - nápadné vyhubnutí, devastace cévního systému – vpichy se mohou měnit v abscesy - tělesné chátrání, přestává o sebe dbát,...

- vztahovačnost, paranoia - úzkost, deprese Emoční prožívání - nepřiměřené reakce - afekty - vztahovačnost, paranoia - úzkost, deprese Kongnitivní procesy - zhoršení koncentrace pozornosti - zhoršení paměti - změna vnímání a zpracování informací - demence

- jiná hiearchie hodnot - nedostatek vůle k překonání potíží Motivace a hodnoty - jiná hiearchie hodnot - nedostatek vůle k překonání potíží - nedostatek sebeovládání - není budoucnost, výhledy do budoucna... Změna chování - extrémní aktivizace, nebo naopak útlum - celkově klesá výkonnost

Návyk na drogu se mění v životní styl. Výrazně jej ochuzuje. Život člověka se orientuje jen na obstarání drogy a její aplikaci. Osobnost drogově závislého postupně upadá - mění se osobnostní vlastnosti.

Informační zdroje: Tichý, Michal: Práce se sociálně neadaptovanými klienty. Ostrava, 2007. Nešpor, Karel: Návykové chování a závislost. Portál. Praha, 2000