Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Členy.
Advertisements

Použito z webu TICK.CZ Determinanty (členy a/the/-) dávají se k podstatným jménům doplňují, “určují” jeho význam a/an, the, (-) Členy my, your, his, her,...
Zájmena (osobní) I have got / We have got Angličtina 7. ročník
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Počitatelná podstatná jména
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_06
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
Kristýna Housová Anglický jazyk Kristýna Housová
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_114 Jméno autora: Lucie Šrámková Třída/ročník: 4. Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován v rámci.
Existuje člen určitý (definite article), člen neurčitý (indefinite article) a člen nulový (zero article). Neurčitý a) Má tvar „a“ před vyslovovanou souhláskou.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Articles VY_22_INOVACE_23 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_12.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_09 
VY_22_ZAZNAM_ Aj.I.3.BD.35 There is,there are. Když říkáme, že někde něco nebo někdo je, použijeme k tomu vazbu There is nebo There are. There is pokud.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Počitatelná a nepočitatelná podstatná jména Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
COUNTABLE and UNCOUNTABLE NOUNS Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_107 ZŠ Jenišovice.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_05
ČLENY PODSTATNÝCH JMEN člen neurčitý člen určitý Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radek Dlouhý Základní škola Kolín III.,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_18
ČLEN určitý / neurčitý Anglický jazyk 7. ročník
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_427_Zájmena neurčitá a ukazovací AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Articles /členy/ Articles /členy/ 1. The definite article /určitý/ : The sun The sun 2. The indefinite article /neurčitý/ : A car An apple A car An apple.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_19
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
 Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Bc. Lucie Ševčíková  VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_23  Téma: členy   8.
My family NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_ Jazyk anglický TEMA: My family ČÍSLO.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Word order Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Soňa Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_13_C_01_Anglické pozdravy Téma: Komunikace a slovní zásoba.
Anotace – Předložky místa on, in, under Anotace - Pracovní list k procvičení slovní zásoby předložek místa, tvoření vět s předložkami, překlad vět a spojení.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_22_INOVACE_02_33_Vazba.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ČLENY /ARTICLES/ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Jurajdová. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Neurčitá zájmena SOME, ANY, NO
Charakteristika výukového materiálu
Určitý a neurčitý člen - a/ an, the
Charakteristika výukového materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_20
Množné číslo podstatných jmen
FAMILY.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 1
VY_22_INOVACE_23.AJ.7 GRAMATICKÉ ČLENY I. (Articles I.) Ročník: 7.
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Karla Klíče Hostinné AUTOR. Mgr
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
VY_22_ INOVACE_ 02_ ANGLICKÝ JAZYK 5
Les v průběhu roku Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Vypracovala Mgr. Jana Dvořáková
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu
Halloween Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Soňa Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_13_C_08_Articles 2 – určitý člen Téma: Komunikace a slovní zásoba Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2131 Articles 2 – určitý člen

Autor Mgr. Soňa Dvořáková Vytvořeno dne 8.12.2012 Odpilotováno dne 10.12.2012 ve třídě III. B Vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor Anglický jazyk Tematický okruh Komunikace a slovní zásoba Téma Articles 2 – určitý člen Klíčová slova Articles, neurčitý člen – opakování, určitý člen – použití a výslovnost, člen THE

Opravte chyby a doplňte neurčité členy, pokud ve větách chybějí 1) There is an boy in the kitchen. 2) John likes dogs. 3) My mother is a actress. 4) There is cat on the tree. 5) I like an ice-cream. 6) There is a flower in the garden. 7) They have got a dogs. 8) Stacy hasn´t got brother. 9) There is a exercise book on the table. 10) Mr Brown has got an new car. A A

Určitý člen …je zastoupen jediným tvarem - THE. Na rozdíl od členu neurčitého, určitý člen poukazuje na jedno konkrétní podstatné jméno (osobu, zvíře, věc,…). O daném podstatném jménu nemluvíme poprvé, už o něm něco víme (je nám již o něco bližší než podstatná jména s neurčitým členem). The car is red. The book is old.

Výslovnost určitého členu Na rozdíl od neurčitého členu používáme určitý člen i v množném čísle. před souhláskou před samohláskou U určitého členu sice nerozlišujeme více tvarů, ale člen THE má dvojí výslovnost: před souhláskou před samohláskou the river [ðə] the chocolate the moon the umbrella [ðiː] the apricot the earth

Spojte slova s obrázky a čtěte správně určitý člen The window The USA The apricot The bus The ocean The Czech Republic The apple

Doplňte správný člen To auto je červené. ___ car is red. Ti chlapci jsou veselí. ___ boys are happy. Pomeranč je na stole. Ten pomeranč není čerstvý. There is ___ orange on ___ table. ___ orange isn´t fresh. To je ten chlapec, kterého znám. This is ___ boy I know. To jablko je kyselé. ___ apple is sour. Amy chce nové tričko. Amy wants ___ new T-shirt.

Doplňte správný člen ___ boy likes ___ ice-cream very much. ___ little boy eats ___ ice-cream every monday. ___ ice-cream is sweet. ___ boy likes ___ ice-cream very much. ___ little girl drinks ___ juice every morning. ___ juice is orange. ___ girl likes ___ orange juice very much.

ANOTACE Prezentace, která je určená žákům 3. ročníku, se zaměřuje na jeden ze základů anglické gramatiky – členy. Jedná se o druhý díl z třídílné série, která žáky seznamuje s touto problematikou, a zároveň poskytuje takové množství cvičení a aktivit, aby si žáci mohli tuto obtížnější látku dostatečně procvičit. Na úvod prezentace si žáci opakují tvary neurčitého členu a jejich používání. Ve větách žáci hledají chyby, které opravují. Poté se již prezentace věnuje určitému členu – kdy se používá, v čem se liší od neurčitého členu a jak vyslovujeme člen THE. Nakonec si žáci procvičují výslovnost členu, jeho správné používání a na závěr také volbu mezi určitým a neurčitým členem. Prezentace obsahuje animace. POUŽITÉ ZDROJE - otevřená galerie office.microsoft.com - vlastní audio nahrávky