KDO VLÁDNE A JAK VLÁDNE? Lekce 4A.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak na to, aniž bychom se zničili
Advertisements

Předtím než vám ukážu svou prezentaci o životu ve Vesmíru si uvědomte si, že nejsou vědecky potvrzené žádné informace ! ! ! ! !
Úvod do učiva dějepisu.
Rakousko-Uhersko Do teď jsme se vždy bavili o Habsburské monarchii.
 Přečtěte si hesla a zapište na papír, co si myslíte, že znamenají.  Při plnění úkolu se můžete volně pohybovat po třídě.
Základy státní správy Veřejná správa. Stát  Musí mít politickou autoritu, prostřednictvím kterých realizuje státní moc  Státní moc je nezávislá, uskutečňovaná.
Všechno dělejte bez reptání a bez pochybování, abyste byli bezúhonní a ryzí, Boží děti uprostřed pokolení pokřiveného a zvráceného. V něm sviťte jako hvězdy,
SZŠ a VOŠZ Zlín ® předkládá prezentaci Kabinet MAT Mgr. Vladimír Pančocha.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Česká republika Demokratický stát.
Dobytí Ameriky.
Myšlenkové základy skautingu
Digitalizace výuky Příjemce
Jak vést diskuzi Zásady – rady - nebezpečí Výhody diskuze Společné dopracování se výsledku Společné dopracování se výsledku Odstranění pochybností a.
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
Křídla života Umění jednat přináší praktické výhody při nejrůznějších skupinových procesech. Řídíte-li jednání, je vaší úlohou stanovit agendu, řídit diskusi.
Nová identita 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.1: Výchova.
o hospodářské soběstačnosti a o samofinancování církve“
Vyber si některý z obrázků Přemýšlej pomocí obrázku, o čem by mohla být dnešní hodina, co tě k obrázku napadá? Zapiš si své nápady do sešitu + Zkus svůj.
Teorie státu - pokračování
Cyberbullying Neboli kyberšikana.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_09.
Prvních 17 let mého života jsem žila na vesnici. Začala jsem se nudit... Teď chci poznat život ve městě! Jmenuji se Zuzka (jméno je přeložené z německého.
Jen tak, pro radost, Ti posílám jednu malou vločku
Demokracie a její hodnoty
. ..
Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd Ing. Jiří.
POVALEČNÉ ČESKOSLOVENSKO
Albert Camus Barbora Vaňková.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Židovské Velikonoce neboli Pesach
Jak by si definoval slovo hrdina? Co podle tebe musí člověk dělat, aby si ho označil jako hrdinu? Znáš nějakého hrdinu ve světě? Ve svém okolí? Promysli.
JAK KOMUNIKOVAT S DOSPĚLÝM PACIENTEM. JAK SE PŘEDSTAVIT  Dobrý den, jsem ….. Studuji na třetí lékařské fakultě,. Studuju všeobecné lékařství. Jsem ve.
Zamyslete se nad otázkou: Navštívili naši Zemi mimozemšťané? Zapište alespoň dva důvody proč ano a dva důvody proč ne.
ČLOVĚK 2 Mgr. Alena Ščuková Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hudba doznívá, k Tobě přicházím, chci jen Tebe znát
Jsem občanem Evropské unie
Můj domov Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Naše vlast - ČESKÁ REPUBLIKA
Tento program je vytvořen nezávislými spolupracovníky projektu OpenEconomy za účelem maximalizace příjmů jednotlivých uživatelů, kteří se rozhodli k účasti.
VY_32_INOVACE_04_Povolání. Jméno: Vendula Báčová Ročník: 3. Období vytvoření: září 2011 Téma: Povolání Anotace: Učivo je podáno formou prezentace doplňující.
Teorie státu.
1 Životní scénář aneb Naučte se žít v přítomném okamžiku.
Politický systém Spojeného království Velké Británie a Severního Irska Helena Konečná Marie Masopustová.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Státy světa podle politického systému a politické.
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
DEMOKRACIE. Co je to demokracie? Rozhodněte o pravdivosti následujících tvrzení: 1)Demokracie je ideál, s nímž většina politiků nesouhlasí. 2)V demokracii.
Místní demokracie a participace na veřejném životě
Množina bodů dané vlastnosti
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Sladit lze všechno ! (je k tomu však potřeba alespoň troška moudrosti)
Název školy: Základní škola Městec Králové
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Všichni o ní mluví, ale víme, jak opravdu vypadá? Školní inkluze
Kdo rozhoduje v ČR Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Životní cíl (Volba povolání)
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_STAT Název materiálu: Stát Předmět:
Je nám třeba rasistů ? Následující fotografie byly pořízené nedávno v Londýně během manifestace muslimské komunity „Náboženstvím k míru“. Aby nikdo nebyl.
Průřez domácí péčí Pracoviště ošetřovatelské péče Hana Pekárková
Název školy: Základní škola Městec Králové
Otázky pro průběžnou práci
Rozvoj podnikatelských dovedností na ZŠ ve Zlínském kraji
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Pohádka. Před dávnými a dávnými časy,
POLITICKÝ PLURALISMUS
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Mimořádné události u nás a ve světě
Marek Barták ZŠ a MŠ Ludgeřovice
Transkript prezentace:

KDO VLÁDNE A JAK VLÁDNE? Lekce 4A

KDO NESE ODPOVĚDNOST? Poslechněte si příběh o Sikkalském království. Co si myslíte o životě v Sikkalském království z toho, co jste prozatím slyšeli? Jaký je podle vás život v království teď? Změnil se v něčem váš názor? Myslíte si, že se v Sikkalském království vládne spravedlivě? Proč ano, proč ne?

KDO NESE ODPOVĚDNOST? Rozdělte se do dvojic. Ještě jednou si v klidu pročtěte příběh, který jste slyšeli. Ve dvojici se zamyslete, jaké jsou podle vás výhody a nevýhody života v Sikkalském království. Zapište na papír.

KDO NESE ODPOVĚDNOST? Představte si nyní, že jste experty na společenská zřízení, kteří se na konferenci mají vyjadřovat k formě vlády v Sikkalském království. Vy, kteří jste ve skupině A, dejte dohromady argumenty, proč by měl nadále v Sikkalském království vládnout král. Vy, kteří jste ve skupině B, dejte dohromady argumenty, proč by měl v Sikkalském království vládnout lid.

KDO NESE ODPOVĚDNOST? Vyslechněte argumenty druhé strany, klaďte otázky, argumentujte proti druhé straně. Mluví pouze ten, kdo má v ruce „mikrofon“. Které argumenty byly podle vás přesvědčivější a proč? Na jakou stranu by ses přesunul/a, kdybys měl/a opravdu vyjádřit svůj názor?

KDO NESE ODPOVĚDNOST? MONARCHIE DIKTATURA Pokuste se nalézt v příběhu o Sikkalském království některé rysy, které jsou typické pro monarchii a které pro diktaturu.

KDO NESE ODPOVĚDNOST? DEMOKRACIE Navrhněte ve dvojici, co by se mělo v Sikkalském království změnit, aby se stalo demokracií. Jak bychom nyní společně definovali jednotlivé tři druhy vlády?

KDO NESE ODPOVĚDNOST? Jak bychom nyní společně definovali jednotlivé tři druhy vlády? Představte si, že na chvíli v každé z takových společností žijete. Pokuste se sdělit alespoň jednu výhodu a jednu nevýhody života v MONARCHII, DIKTATUŘE, DEMOKRACII.

KDO NESE ODPOVĚDNOST? Jaký je systém vlády v naší zemi? Nalézáte v něm někdy některé z prvků Sikkalského království? V jakých situacích? Jaké země současného světa znáte, v nichž nacházíme monarchii, diktaturu?Nebo nalézáte někdy u nás projevy monarchie, diktatury? Byla naše země vždy demokracií, čím byla jiným v historii?

KDO NESE ODPOVĚDNOST? Kdy jsi ty sám/sama naposledy využil/a výhody toho, že žiješ v demokratické zemi? Napadají vás nějaké zásadní slabiny demokracie?...na tuto otázku budeme hledat odpověď v příští lekci