Jaký problém projekt řeší

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návrh komunitního plánu na rok
Advertisements

Prezentace výstupů z odborné stáže ve Zvoleně
Pracovní skupina národnostní menšiny a cizinci
Podpora meziobecní spolupráce
Koncepce politiky bydlení v ČR do roku 2020 a sociální bydlení 18. Září 2012.
Podpora meziobecní spolupráce Prohlubování meziobecní spolupráce David Bohadlo Vedoucí právního týmu.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Projekt „Rozvoj procesu plánování dostupnosti sociálních služeb v Olomouci“ 3. KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB MĚSTA OLOMOUCE 2013 – 2015 Tato akce je.
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
KONTAKT BOHUMÍN – metodika komunitního centra a soc
Vytvoření a podpora Lokálního partnerství pro sociálně vyloučenou lokalitu Přichystalova 70 Sdružení Podané ruce, o.s.
Pracovní skupina III Osoby v krizi a osoby ohrožené sociálním vyloučením.
Klíčová otázka č. 3 Prevence ztráty bydlení: základní teze Jan Milota 26. – 27. listopadu 2014.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR „Sociální integrace na Jesenicku“
VZDĚLÁVÁNÍ ÚČASTNÍKŮ KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB VE SPRÁVNÍCH OBVODECH HL. MĚSTA PRAHY.
Středisko integrace menšin Opava Husova
Čujkovova 31 Ostrava – Jih tel: tel:
Ostrava Pilotní projekty v IOP „Integrovaný přístup k řešení romské problematiky v sociálně vyloučených lokalitách“
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Transformuje Kraj nebo kraj ?
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
Projekt: „Podpora a rozvoj služeb v sociálně vyloučených lokalitách MSK “ Moravskoslezský kraj.
Místní partnerství zaměstnanosti Projekt Místních partnerství zaměstnanosti Ing.Tomáš Müller MAS Uničovsko,o.p.s. Informační seminář 19.2.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu „Podpora vzdělávání a supervize v sociální.
„ WORKSHOP „Terénní sociální práce v sociálně vyloučených lokalitách Moravskoslezského kraje – práce se závislými klienty“ Vyhodnocení a shrnutí výstupů.
Kulatý stůl – Práce s rodinami Markéta Chkheidze.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
„Šance pro děti v ohrožení na Vysočině.“ Příspěvek na konferenci Třebíč, dne 14.října 2014.
Projekt Podpora meziobecní spolupráce (reg. č. CZ.1.04/4.1.00/B ) 2. oficiální setkání představitelů obcí ve správním obvodu ORP Třebíč Třebíč, 22.
VZDĚLÁVÁNÍ VE FINANČNÍ GRAMOTNOSTI Lenka M. Maléřová.
Projekt „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ a jeho výstupy Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji na období.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Krásná Lípa projekt Aktivizace rodin Volfová Hana (ASZ) Kolář Jan (místostarosta Krásné Lípy) Praha,
Aktivním přístupem ke změně v SVL města Litvínova CZ /0.0/0.0/15_042/
Individuální projekt Rozvoj dostupnosti a kvality sociálních služeb v Královéhradeckém kraji Novobydžovsko Průzkum v novobydžovské romské komunitě 2010.
KS Osoby v krizi Mgr. Barbora Fleischerová
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
„Zavedení systematické podpory procesu plánování sociálních služeb a péče sociálně potřebným na Středním Vsetínsku, Velkokarlovicku a Hornolidečsku“ Operační.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Vytváření sítí dluhového poradenství 03/2014 Magda Besedová.
D LUHOVÁ PORADNA – D IECÉZNÍ CHARITA P LZEŇ Mgr. et. Bc. Ondřej Špendlíček Individuální projekt města Chebu na změnu situace sociálně vyloučených.
Platforma pro sociální bydlení: Prevence ztráty bydlení a potřeby lidí bez domova 27. leden 2015 Jan Milota.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Komunitní plánování ORP Roudnice nad Labem – spolu a inovativně.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Odbor sociální péče Magistrátu města Brna Helena Krištofová
„Pilotní ověřování systému sociálního bydlení na lokální úrovni v obci Pardubice“ Realizátor – Magistrát města Pardubic – Oddělení sociálních služeb a.
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
Pilotní testování koncepce sociálního bydlení v Brně
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Prevence ztráty bydlení
Prezentace k výzkumu cílové skupiny Další osoby ohrožené sociálním vyloučením pro přípravu 5. komunitního plánu Autorský tým Centrum praktických a evaluačních.
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Domov pro osoby se zdravotním postižením
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ 11. jednání Řídicího výboru IPRÚ
Transkript prezentace:

Prevence ztráty bydlení ve městě Brně Operační program Zaměstnanost realizace: 9/2017-8/2020

Jaký problém projekt řeší Zastupitelstvo města Brna schválilo na svém zasedání Z5/029 dne 10.11.2009 Strategii bydlení města Brna, ve které bylo uloženo zpracovat komplexní metodiku pro vymáhání dluhů na nájemném z bytů v domech v majetku města Brna. Na základě programového prohlášení Rady města Brna na období 2007-2010, kterým byla uložena příprava komplexního programu řešení integrace sociálně vyloučených komunit, byla sestavena pracovní skupina pro integraci sociálně znevýhodněných osob (PSI) a byl připraven návrh metodiky pro vymáhání dluhů na nájemném z bytů v domech v majetku města Brna. Metodika byla schválena na schůzi Rady města Brna R5/141. konané dne 14.4.2010. Radám městských částí bylo doporučeno postupovat dle této metodiky při vymáhání dluhů na nájemném z bytů v domech svěřených městským částem města Brna. Účelem metodiky bylo zajistit bezprostřední řešení vzniku dluhu, zabránění kumulace dluhů a předejít situaci, kdy nájemci nejsou z vlastních prostředků schopni dluh uhradit. Metodika však žádným způsobem neřeší spolupráci bytových odborů, případně správců bytů se sociálními pracovníky. A právě potřeba sociální práce se jeví nezbytnou, neboť v mnoha případech by zásah sociálního pracovníka napomohl nejen vyřešení situace dlužníka, ale i předcházení samotnému vzniku dluhu. V současné době chybí včasná detekce a systematická spolupráce bytových odborů (správců bytů), odborů sociální péče a organizací poskytujících sociální služby a poradenství.

Hlavní cíl Vytvoření funkčního systému prevence ztráty bydlení na území města Brna V každé zapojené městské části budou zavedena relevantní opatření vedoucí ke včasné prevenci ztráty bydlení prostřednictvím předcházení vzniku a prohlubování dluhů na nájemném

Účel projektu Prostřednictvím pravidelného detekování vznikajících dluhů a systémem včasné intervence bude snížena míra zadlužování osob z cílové skupiny, čímž dojde k předcházení ztráty bydlení, stabilizaci jejich sociální situace a zvýšení uplatnitelnosti na trhu práce Na všech 9 zapojených MČ v rámci města Brna bude zaveden systém předcházení prohlubování dluhů na nájemném a systém včasné intervence jejich řešení, který přispěje ke zlepšení situace 1600 osob (1200 osob s bagatelní podporou a 400 osob s nebagatelní podporou)

Počet nájemců s dluhem nad 1.000,- Kč projekt "Prevence ztráty bydlení" (srpen 2016) Městská část Počet nájemců s dluhem nad 1.000,- Kč soudní řešení dluh za více jak 6 měsíců výše dluhu celkem s platnou NS bez NS dluhu vyklizení do 10 tis. 10-50 tis. 50-100 tis. nad 100 tis. Brno-střed 576 392 184 72 79 133 242 222 50 62 Královo Pole 52 47 5 6 8 33 14 3 2 Brno-sever 561 433 22 298 64 82 348 135 34 44 Starý Lískovec 25 15 10 7 Nový Lískovec 36 26 24 19 11 4 Vinohrady 48 Líšeň 127 115 12 17 83 31 Jundrov 1 Židenice 128 105 23 27 29 30 13   CELKEM: 1568 1191 271 451 211 294 837 476 109 142

Výstupy projektu Budou zajištěny kapacity dluhových referentů při zapojených MČ a funkčně navazujících terénních sociálních pracovníků u spolupracujících subjektů (zejm. DROM, OSP MMB, Občanská poradna Brno, IQ Roma servis, SRNM) Bude zaveden efektivní systém včasné prevence ztráty bydlení Bude vytvořen projektem ověřený Doporučený postup systematizace síťování (vzájemného propojení a spolupráce) aktérů platformy PZB Bude vytvořena statistika příčin zadlužování domácností

Aktivity projektu vytvoření pozic DR a TSP efektivní systém včasné prevence ztráty bydlení doporučený postup systematizace síťování statistika příčin zadlužování domácností

Ad 1) vytvoření pozic DR a TSP Zjistění aktuálního stavu zadluženosti na zapojených MČ a vytvoření odpovídajícího týmu dluhových referentů a navazujících terénních sociálních pracovníků ze spolupracujících organizací

terénní sociální pracovníci dluhoví referenti terénní sociální pracovníci Brno-střed 1,4 Královo Pole 0,3 Brno-sever Starý Lískovec 0,2 Nový Lískovec Vinohrady Líšeň 0,6 Jundrov 0,1 Židenice   CELKEM: 5 DROM 3 OSP MMB 1 CELKEM: 4

Ad 2) efektivní systém včasné prevence ztráty bydlení Bude stanoven plán proškolení pro pozici "dluhový referent" a proškolení bude následně realizováno. Bude nastaven systém pravidelného vzdělávání "dluhových referentů" včetně účasti na supervizích Bude stanoven plán proškolení terénních sociálních pracovníků a proškolení bude následně realizováno. Bude nastaven systém pravidelného vzdělávání terénních sociálních pracovníků dle zákona č. 108/2006 Sb., včetně účasti na supervizích Každý vyškolený dluhový referent zajistí včasnou intervenci u dlužníka, zjistí důvody neplacení nájemného, motivuje dlužníka k platbě a pravidelnému hrazení dalšího nájemného, sjedná adekvátní splátkový kalendář a poskytne základní poradenství v oblasti možnosti řešení jeho životní situace s důrazem na oblast financí. V případě potřeby nabídne návaznou spolupráci s terénním sociálním pracovníkem Terénní sociální pracovník poskytne odbornou pomoc se zajištěním financí pro úhradu dlužného nájemného, pomoc s řešením hlubších finančních problémů domácnosti (pohledávky, exekuce, oddlužení atp.), obé zejm. formou poskytnutí poradenství, asistence při jednáních na úřadech či při zastupování klientů. Terénní sociální pracovník poskytne podporu pro zlepšení hospodaření domácnosti.

Ad 3) doporučený postup systematizace síťování Bude stanoven systém pravidelného vícestupňového setkávání: a) na úrovni celého projektového týmu, b) na úrovni užšího PT (koordinátor a zástupci spolupracujících organizací) Bude stanoven systém pravidelného setkávání s cílovou skupinou (např. besedy, semináře pro zvýšení finanční gramotnosti, tištěné informační materiály aj.) za účelem získání zpětné vazby a ověření dosavadního projektového nastavení systému podpory Bude probíhat pravidelné průběžné ověřování a vyhodnocování funkčnosti jednotlivých na sebe navazujících činností, zejm. dobré fungování systému předávání informací mezi "dluhovými referenty" zapojených MČ a terénními sociálními pracovníky spolupracujících organizací a zapojení klientů do těchto procesů

Ad 4) statistika příčin zadlužování domácností Dluhoví referenti povedou statistiku důvodů nezaplacení nájemného, jehož důsledkem je vznik dluhu domácnosti Zjištěná data budou využita jako podklad pro případnou úpravu nastavených parametrů pro práci se zadluženými osobami

Realizační tým Administrativní tým 2) Odborný tým Finanční a projektový manažer (SMB - OIEF) – 0,5 Účetní projektu (SMB - OIEF) – 0,2 2) Odborný tým Koordinátor prevence ztráty bydlení  (SMB – BO)  - 0,5 Metodik prevence ztráty bydlení  (Bc. Pešáková) - 0,2 Dluhový referent  (Městské části) - 5 Terénní sociální pracovník (DROM, SMB – OSP) – 4

Mgr. Lucie Mádrová (Bytový odbor MMB) Magistrát města Brna, 11.10.2016 Mgr. Lucie Mádrová (Bytový odbor MMB) madrova.lucie@brno.cz