Měření teploty.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2012
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Měření fyzikálních veličin – Měření teploty
Změna objemu kapalin a plynů při zahřívání nebo při ochlazování
Změna objemu pevných těles při zahřívání nebo při ochlazování
Teplota a její měření.
Měření teploty Teplota je fyzikální veličina, značí se t.
Daniel Gabriel Fahrenheit
Téma: Fyzikální veličiny – teplota Změna teploty vzduchu během dne
Teploměr. Jednotky teploty
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Příprava laboratorní práce č.3
MĚŘENÍ TEPLOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_164_Teplota AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
Digitální učební materiál
Měření teploty.
Druhy teploměrů Prezentace do fyziky.
Měření teploty LC.
Měření teploty.
Teplotní roztažnost pevných látek
Tato prezentace byla vytvořena
MĚŘENÍ ČASU A TEPLOTY.
Měření teploty Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Vytápění Armatury měřící
Měření teploty a času Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.10
TEPLOTNÍ ROZTAŽNOST PEVNÝCH TĚLES.
Měření délky.
Teplota Ing. Radek Pavela.
Teplota a její měření.
Digitální učební materiál
Změny teploty vzduchu v průběhu času
VY_32_INOVACE_410_JEDNOTKY
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
TEPLOTNÍ OBJEMOVÁ ROZTAŽNOST
Přednášky z lékařské přístrojové techniky Masarykova univerzita v Brně
Víte, proč jsou dráty elektrického vedení prověšené?
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Teplota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření teploty Číslo DUM: III/2/FY/2/1/14 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování probraného učiva. Žák odpovídá na otázky o základní fyzikální veličině.
Základní škola Karviná-Nové Město Cihelní 1666 tel./fax.: , Škola pro život CZ.1.07/1.4.00/ Druh.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 37 AnotaceDilatační.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/18 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková Téma: Vlastnosti látek II.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_20 Název materiáluTeploměry.
Radovan Plocek 8.A. Stavové veličiny Izolovaná soustava Rovnovážný stav Termodynamická teplota Teplota plynu z hlediska mol. fyziky Teplotní stupnice.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Andrea Kolářová Název : VY_32_INOVACE_1A_13_Teplota Téma: Prvouka.
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
Termika VY_32_INOVACE_05-42 Ročník: VI. r. Vzdělávací oblast:
Výpisky z fyziky − 6. ročník
zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_F.6.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_F.6.A.10_TEPLOMĚRY Název: Teploměry.
Závislost hustoty kapaliny na teplotě
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
TEPLOTNÍ ROZTAŽNOST PEVNÝCH TĚLES.
Teplota – souhrnná cvičení I.
VY _52_INOVACE_A_12_Teplota
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Teplota-zápis Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
VLASTNOSTI LÁTEK II teplota, čas.
Závislost hustoty kapaliny na teplotě
Transkript prezentace:

Měření teploty

K čemu byla vždy důležitá znalost klimatických podmínek? Pro zlepšení hospodářství brambory pšenice slunečnice

Měření teploty v historii V pražském Klementinu se sleduje počasí už od poloviny 18. století Zahájili jej jezuité Později bylo podporováno Královskou českou společností Systematické zapisování počasí – od roku 1775

Teploměr laboratorní Princip – je založen na objemové roztažnosti kapalin

Teploměr laboratorní Součásti: Dlouhá úzká uzavřená trubička, zčásti vyplněná kapalinou (rtuť nebo obarvený líh) Baňka, ve které je většina kapaliny Trubička je doplněna stupnicí Roste-li teplota vzduchu – roste teplota kapaliny – zvětšuje se její objem

Kapalinové teploměry Rtuťové Lihové použití pro oblast -38°C až 357°C Použití pro měření nižších teplot -115°C až 78°C

Bimetalové teploměry Základem je pásek, zhotovený ze dvou kovů Svinutí do spirály, která je na jednom konci upevněna Na druhém konci – otáčivá ručička, umístěná nad teplotní stupnicí BIMETAL = DVOJKOV

Bimetalové teploměry Při zvýšení teploty se jeden kov roztahuje více než druhý - Spirála se zakrucuje Při ochlazení - rozvíjení spirály, pohyb ručičky na druhou stranu

Lékařský teploměr Zkrácená stupnice Rozsah Dílek je 0,1°C od 35,1°C do 42°C Dílek je 0,1°C

Lékařský teploměr Proč, když teploměr odložíš, je teplota delší dobu stejná a nemění se podle okolního prostředí? Tubička je v jednom místě velmi zúžená, při měření se přes toto místo protlačí Při ochlazení vzduchem v místě zúžení dojde k odtržení rtuti od sloupce v trubičce – rtuť neprojde Teploměr musíme sklepnout!

Teploměry s digitální stupnicí Nejsou založeny na objemové roztažnosti Převádějí změnu teploty pomocí speciálních snímačů na změny elektrických, magnetických a optických vlastností těles

Zápis Teplotu měříme teploměry. Pro oblast běžných teplot nejčastěji užíváme rtuťové a lihové teploměry, které jsou založeny na objemové roztažnosti kapalin. Bimetalový teploměr je založen na objemové roztažnosti kovů.

Úkoly Změř si teplotu váno před odchodem do školy a pak večer před usnutím a porovnej oba údaje. Po celý příští týden měř venkovní teplotu vzduchu přibližně vždy ve stejnou hodinu a hodnoty zanes do grafu. Zjisti na internetu další místa, kde se měří teplota ovzduší a sleduje počasí.

Měření teploty ovzduší Červená, Cheb, Dukovany, Churáňov, Kocelovice, Kostelní Myslová, Kuchařovice, Luká, Lysá hora, Pec poe Sněžkou, Praha-Karlov, Praha-Klementinum, Přibyslav, Přimda, Svratouch, Šerák, Temelín, Ústí nad Labem, Ústí nad Orlicí,.. Další místa a aktuální informace o počasí v ČR