Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková zpracováno:16.11.2012 ročník (obor)sekunda tematická oblastFyzikální veličiny PředmětCvičení z fyziky Anotace:Prezentace je vytvořena jako podpora k laboratorní práci Měření teploty chladnoucí kapaliny. V úvodu slouží několik otázek k opakování teoretických znalostí fyz. veličiny teplota a pravidel při měření. V závěru je studentům nabídnut návrh na protokol o vykonané laboratorní práci, který odevzdají dle domluvy s vyučujícím. Šablona číslo materiálu III/2-11 III/2 -11-5

2 Měření teploty http://www.hama.cz/pictureprovider.aspx?z=680 &path=c:/abraeshop/web/userdata/images/8504 /8504.jpg

3 Co bychom měli vědět… 1.Jak se nazývá zařízení sloužící k měření teploty? teploměr 2.Na jakém principu pracují laboratorní přístroje k měření teploty? Na principu objemové roztažnosti 3.Vyjmenujte nejdůležitější části daného přístroje. Úzká uzavřená trubička naplněná kapalinou (lihem), která vychází z baňky (kde je zbytek kapaliny); stupnice

4 Co bychom měli vědět… 4.Jak správně odečítáme hodnoty ze stupnice? Okem se díváme kolmo na stupnici http://labsklo.vkatelier.cz/pic/OBR5.big.jpg

5 Co bychom měli vědět… 5.Jak určíme měřící rozsah teploměru? nejmenší a největší hodnota na stupnici 6.Jak nalezneme hodnotu 1 dílku? ze zvoleného rozsahu určíme počet dílků a vydělením získáme jeho hodnotu 7.Jak zjistíme odchylku teploměru? polovina dílku

6 Pomůcky: Co budeme potřebovat? 2 teploměry horká voda 2 nádoby, jedna uzavíratelná stopky tyčinka na míchání

7 Postup práce: Jak budeme postupovat? Do nádob nalijeme horkou vodu Změříme počáteční teplotu, měříme čas, v jedné vodu promícháváme, druhou uzavřeme Teplotu měříme ve stejných intervalech (po minutě) a zapisujeme do tabulky Provedeme 10 měření Sestrojíme grafy závislosti teploty na čase

8 Tabulka: Jak zapíšeme změřené hodnoty? č.měření12345678910 čas/min teplota/°C

9 Graf: Jak zpracujeme změřené hodnoty? Podle pravítka Na mm papír

10 Závěr: Zhodnocení výsledků Teplota chladnoucí kapaliny klesala stoupala setrvávala na jedné hodnotě v obou nádobách stejně - různě. Teplota chladnoucí kapaliny klesala v obou nádobách různě.

11 Protokol :

12 Zdroje : Obrázky: vlastní tvorba galerie z office.microsoft.com http://labsklo.vkatelier.cz/pic/OBR5.big.jpg http://www.hama.cz/pictureprovider.aspx?z=680&pat h=c:/abraeshop/web/userdata/images/8504/8504.jpghttp://www.hama.cz/pictureprovider.aspx?z=680&pat h=c:/abraeshop/web/userdata/images/8504/8504.jpg FYZIKA učebnice pro ZŠ a VG, K. Rauner, Nakladatelství Fraus 2004, ISBN 80-7238-210-1


Stáhnout ppt "Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková."

Podobné prezentace


Reklamy Google