Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie HR marketing Autor bakalářské práce: Dostálová Andrea Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kamila Tišlerová, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Jakub Hořický České Budějovice, červen 2016
Motivace a důvody k řešení daného problému Aktuálnost daného tématu Zajímavost tématu Prohloubení znalostí Přístup k informacím
Cíl práce Cílem práce je navrhnout takovou marketingovou strategii, aby daný podnik byl co nejvíce vnímán jako atraktivní zaměstnavatel, což by mělo přinést pozitivní ekonomické efekty – zejména nižší náklady na nábor pracovních sil, větší nabídku požadovaných pracovních sil a nižší fluktuaci stávajících zaměstnanců. Součástí práce bude i vlastní šetření pro zjištění stávajícího stavu a jeho kritické posouzení.
Výzkumné otázky Je nejčastějším důvodem uvažování o odchodu ze zaměstnání finanční ohodnocení? Je firma vnímána jako atraktivní zaměstnavatel a snaží se pomocí nástrojů komunikačního mixu upoutat pozornost veřejnosti? Informuje firma dostatečně veřejnost o nabídce volných pracovních míst? Je v oblasti PR firmy nejvíce využíván sponzoring?
Použité metody Analýza stávajícího stavu Dotazníkové šetření Řízený rozhovor
Představení podniku ROHDE & SCHWARZ závod Vimperk, s.r.o. Působnost v ČR od roku 2001 Výroba měřících přístrojů a mobilních radiostanic 677 zaměstnanců (31.12.2015) Export produktů
Výzkumná otázka č. 1 22 4 15 55 8 Nevyhovující finanční podmínky Je nejčastějším důvodem uvažování o odchodu ze zaměstnání finanční ohodnocení? Nevyhovující finanční podmínky 22 Nevyhovující pracovní doba / směnný provoz 4 Špatné podmínky na pracovišti (sociální vztahy) 15 Nejistota práce Práce v zahraničí 55 Jiné: 8
Výzkumná otázka č. 2 Je firma vnímána jako atraktivní zaměstnavatel a snaží se pomocí nástrojů komunikačního mixu upoutat pozornost veřejnosti?
Výzkumná otázka č. 3 Informuje firma dostatečně veřejnost o nabídce volných pracovních míst?
Výzkumná otázka č. 4 Je v oblasti PR firmy nejvíce využíván sponzoring?
Návrhy opatření Zjišťování zásadních příčin odchodů zaměstnanců Pořádání firemních plesů Rozšíření reklamy pomocí billboardů Zaměřit se na sponzoring Zavedení firemní dobrovolnické činnosti
Závěrečné shrnutí Výzkumné otázky byly zodpovězeny Opatření byla navržena Cíl bakalářské práce byl splněn
Doplňující dotazy Od vedoucí bakalářské práce: Jaká opatření podle vás nejvíce přispějí k tomu, že daná společnost bude vnímána jako atraktivní zaměstnavatel? Od oponenta bakalářské práce: Kdo je podle Vás dobrým příkladem atraktivního zaměstnavatele a koho považujete za leadera v HR marketingu?
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Děkuji za pozornost!