INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
Advertisements

Výukové metody a jejich uplatnění ve výuce dějepisu
Téma 3: Cíle vzdělávání 3. část
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Komunikační dovednosti
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Škola porozumění a bezpečí
PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny.
Obsah výchovně vzdělávací práce v účetnictví na OA a EL Kurs DEP 507
VÝUKOVÁ METODA DEFINICE KRITÉRIA VOLBY
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Vybrané techniky a metody sociální práce
Švec Vlastimil - Krátká Jana - Kubiatko Milan - Pravdová Blanka
Proces výchovy (etapy výchovy)
Struktura výuky.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Metody a organizační formy při výuce fyziky Jiří Tesař.
(komentovaný přehled)
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Metody pedagogické diagnostiky
Kritické myšlení - základní vymezení, ukázková lekce
Kritické myšlení Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2010.
Průřezová témata klíčových kompetencí
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
III. ročník – ošetřovatelství – prezenční III. ročník – ošetřovatelství. kombinované 259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky.
Didaktika distančního vzdělávání Základní pojmy a vztahy.
Katedra didaktiky ekonomických předmětů VŠE v Praze DIDAKTICKÁ SLOŽKA STANDARDU UČITELE ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ Miloslav Rotport Kostelec nad Černými lesy 27.
VÝUKOVÉ METODY Přehled.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
Učitel by měl mít vlastnosti:  Pracovní – svědomitost, důslednost, vztah a láska k dětem  Intelektuální – tvořivé myšlení, logičnost, konkrétnost 
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
Kurikulum, metody výuky, didaktická technika
Didaktika geografie.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
DIDAKTIKA FYZIKY I. 7 Fyzikální učebnice
Didaktické metody Androdidaktika.
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
P1 DIDAKTIKA FYZIKY -didaktická komunikace a její aplikace ( ) 1.1 Úvodní poznámky Různorodost názvů - Metodika fyziky (návod pro výuku, 19.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Structures, tunnels - zeměpis Růžena Dryeová - ZŠ SNP HRADEC KRÁLOVÉ Metodické pokyny pro učitele Předmět: zeměpis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A2 Rok: 2010.
Pedagogické minimum pro knihovníky – kritické myšlení a jeho metody Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. KISK FF MU 4. listopad 2015 Seminář – Vědecká knihovna.
KOMPETENCE PRO ŽIVOT versus KLÍČOVÉ KOMPETENCE. Kompetence pro život Soubor vědomostí, dovedností a postojů. To co chce zaměstnavatel od zaměstnance (tedy.
VÝUKOVÁ METODA DEFINICE KRITÉRIA VOLBY
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
Měření rychlosti zvuku
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
1. Vyhledej na internetu loga různých firem, zhodnoť je a porovnej
Školní didaktika.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Didaktické metody Androdidaktika.
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
Práva dítěte Výchova k občanství
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Sociální čtení.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Transkript prezentace:

INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE JAK SE NAUČIT ROZUMĚT ROZHOVORŮM INTERAKCE ZÁSADY EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE KOMUNIKACE KONFLIKTNÍ ROZHOVOR PROCES POSTUP, STRUKTURA PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE E- mail rozhovorc e KRITICKÝ ROZHOVOR

KOMUNIKACE VÝUKA KOMUNIKACE KOMUNIKACE VE SPOLEČNOSTI VĚDĚNÍ I. ZÁSADY EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE VÝUKA KOMUNIKACE KOMUNIKACE VE SPOLEČNOSTI VĚDĚNÍ 1.Otevřenost 2.Empatie 3.Pozitivnost VI. JAK SE NAUČIT ROZUMĚT ROZHOVORŮM KOMUNIKACE 4.Bezprostřednost 5.Schopnbost interakce 6.Expresivita Rodičovské Já hodnotí, moralizuje ochraňuje, hlídá 7.Orientace na druhé II. PROCES POSTUP, STRUKTURA Dospělé Já a) naslouchá b) konstatuje, hodnotí Dětské Já nesamostatný, poddajný, agresivní Impulzivní, hravý ,lhostejný 1.Před rozhovorem 2. Během rozhovoru V. KONFLIKTNÍ ROZHOVOR III. PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE 3. Zpětná vazba IV. KRITICKÝ ROZHOVOR E- mail rozhovor 1. Interakce učitel-žák 1.Vysvětlení faktů 2. Struktura komunikace /tříčlenná/ e 3.Příčiny 2.Shoda 5.Formulace řešení 3. Vyučovací strategie 4.Návrh řešení 4. Výuková metoda 6. Domluva konkrétních kroků 5. Verbální, neverbální

ZÁSADY EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE 1.Otevřenost 7.Orientace na druhé ZÁSADY EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE 6.Expresivita 2.Empatie 5.Schopnbost interakce 3.Pozitivnost 4.Bezprostřednost

6. Domluva konkrétních kroků E- mail rozhovor 6. Domluva konkrétních kroků 1.Vysvětlení faktů KRITICKÝ ROZHOVOR 5. Formulace řešení 2.Shoda 4.Návrh řešení 3.Příčiny

PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE NEVERBÁLNÍ PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE VERBÁLNÍ OBSAH KOMUNIKACE UČITEL ŽÁK METODY PODMÍNKY VYUČOVÁNÍ CÍLE DIDAKTICKÉ PROSTŘEDKY

2. Struktura komunikace /tříčlenná/ 1. Interakce učitel-žák 5. Verbální, neverbální UČITELOVY OTÁZKY 4. Výuková metoda 2. Struktura komunikace /tříčlenná/ 3. Vyučovací strategie

1. otázka 2. odpověď 3. reflexe VERBÁLNÍ KOMUNIKACE postup/struktura výukový rozhovor heuristický rozhovor žákovský rozhovor dialog řízený rozhovor debata beseda motivační, expoziční, fixační/opakovací/, diagnostický 1. otázka 2. odpověď 3. reflexe zjišťovací Celá věta? procesu učení otevřená dosažení cíle Ucelená myšlenka motivace zavřená vědomosti expozice dovednosti Jazyková správnost konvergentní/divergentní fixace postoje hodnoty hodnocení na pozorování aplikace Umět klást otázky problémová Neúplná na posouzení situace otázka rozhodovací Nevhodné otázky: Řetězová, sugestivní, nejasná

motivační, expoziční, fixační/opakovací/, diagnostický VERBÁLNÍ KOMUNIKACE postup/struktura výukový rozhovor heuristický rozhovor dialog řízený rozhovor beseda žákovský rozhovor debata motivační, expoziční, fixační/opakovací/, diagnostický

OTÁZKY PODLE VÝUKOVÝCH METOD I. Klasické III. Komplexní II. Aktivizující 1. Frontální 2. Skup a kooperativ. 1. Slovní 1. Diskusní 3. Partnerská 4. Projektová 2.Názorně - demonstrační 2.Řešení problémů 5. Dramatem 6.Kritické myšlení 3. Situační 7. Televizní 4. Inscenační 3.Dovednostně-praktické 8.Interaktivní 9.Sugestopedie 5.Didaktické hry 10.Hypnopedie

KONSTRUKTIVISTICKÁ VÝUKA uvědomění si významu informace OTÁZKY PODLE FÁZÍ VÝUKY KLASICKÁ VÝUKA KONSTRUKTIVISTICKÁ VÝUKA motivace evokace expozice uvědomění si významu informace fixace opakování reflexe diagnóza aplikace

Co z toho můžeš vytvořit? I. ZAPAMATOVAT Popiš, jak to vpadá VI. TVOŘIT Co z toho můžeš vytvořit? I. ZAPAMATOVAT Popiš, jak to vpadá V. HODNOTIT Argumentuj, je to dobře, špatně, proč? II. POROZUMĚT Porovnej, čemu se to podobá, od čeho se liší? OTÁZKY PODLE Bloomovy cognitivní taxonomie V. HODNOTIT Argumentuj, je to dobře, špatně, proč? III. APLIKOVAT Co tě napadá při pohledu na tu věc? IV. ANALYZOVAT Z čeho se to skládá?

KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory v  logicKÉM sledu  vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně písemně i ústně naslouchá promluvám druhých lidí, porozumí jim, vhodně reaguje účinně se zapojuje do diskuse obhajuje svůj názor vhodně argumentuje rozumí různým typům textů a záznamů, obrazových materiálů, gest, jin. komunikačních prostředků, reaguje na ně tvořivě je využívá ke svému rozvoji, aktivnímu zapojení do společenského dění využívá informační a komunikační prostředky pro komunikaci s okolním světem   využívá komunikativní dovednosti k vytváření vztahů k soužití, spolupráci