Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hospodaření domácnosti Rodinný rozpočet
Advertisements

HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI - RACIONÁLNÍ ZPŮSOBY HOSPODAŘENÍ
VY_32_INOVACE_ Osobní finance.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Domácí rozpočet Poměr mezi příjmy a výdaji
Ing. Lucie Kratochvílová
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec
OSOBNÍ (RODINNÉ) HOSPODAŘENÍ – ZÁKLADNÍ POJMY
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Zpracovala: Simona Rolníková UČO: Předmět: TE2BP_CTV Cvičení z techniky a technického vzdělávání.
Finanční plán – rozpočet domácnosti II
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Rozpočet domácnosti VY_32_INOVACE_ 19 Mzda, pracovní podmínky.
Rozpočet domácnosti Název školy
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Příjmy a výdaje domácnosti
Rozvaha domácnosti Název školy
Petr Machala. Jak byste naložili s poslední tisícovkou? nájem za bydlení Mám poslední tisícovku…
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_03_Majetek a závazky domácnosti TEMA:Finanční.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
* Finanční gramotnost * Hospodaření domácností. ROZPOČET je porovnání příjmů a výdajů na určité období. Rozpočet si může sestavit jednotlivec i domácnost.
ROZPOČET Mgr. Michal Oblouk. ROZPOČET seznam veškerých plánovaných výdajů a příjmů porovnání pravidelných příjmů a výdajů, rozdělování a užití peněz druhy:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_04_Osobní aktiva a pasiva TEMA:Finanční.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0201_OSOBNÍ R. Téma: FG_OSOBNÍ ROZPOČET Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Předmět:Ekonomika Ročník: 3.ročník učebního oboru Autor: Mgr. Libuše Suchánková Anotace:Formou prezentace se žáci seznámí s druhy inflace. Prezentace je.
Kam s penězi, aby nezahálely
ROZPOČTOVÁ GRAMOTNOST- rodinný rozpočet
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI - RACIONÁLNÍ ZPŮSOBY HOSPODAŘENÍ
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Aktivní bankovní operace – úvěry pro občany
SOCIÁLNÍ A ZDRAVOTNÍ POJIŠTĚNÍ II.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Ceny PRODUKTŮ NA FINANČNÍM TRHU
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PLATEBNÍ STYK II.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Aktivní bankovní operace – úvěry
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Příjmy a výdaje domácností – Pracovní list
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VKLADOVÉ SLUŽBY BANK II.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
Opakování – pracovní list
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kam s penězi, aby nezahálely – Pracovní list
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
EU_62_B_sada 2_03_M_Příjmy a výdaje 3_Pol
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti   Vzdělávací materiál: Test.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Rodinný rozpočet Autor: Pavla.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Transkript prezentace:

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Předmět: Ekonomika Ročník: 3.ročník učebního oboru Autor: Mgr. Libuše Suchánková RODINNÝ ROZPOČET Anotace: Materiál seznamuje žáky se základními pojmy finanční gramotnosti. Ukazuje základní funkce rodinného rozpočtu a přehled všech příjmů a výdajů. Je vhodný jak pro přímou výuku v hodinách ekonomiky, tak pro samostudium. Klíčová slova: Rozpočet, příjmy a výdaje. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Suchánková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Sada: 21 Číslo materiálu: VY_62_INOVACE_K3_19

RODINNÝ ROZPOČET Rodinný rozpočet je plán finančního hospodaření domácnosti. Jeho vytvoření vede k získání kontroly nad finanční situací rodiny a ke snížení rizika jejích zbytečných výdajů a případného zadlužování. Lze tím najít zdroje pro rezervy a úspory v rodinném rozpočtu a připravit se tak na nečekané výdaje. Princip tvorby rozpočtu představuje sumarizaci všech příjmů a výdajů rodiny.

RODINNÝ ROZPOČET Sestavování rodinného rozpočtu lze rozčlenit do pěti fází: 1, přehled všech příjmů 2, seznam vydání 3, porovnání příjmů a výdajů 4, přehodnocení a přizpůsobení výdajů 5, aktualizování rozpočtu obr. č.1

RODINNÝ ROZPOČET Přehled všech příjmů - mzdy,dávky,výživné - výdělky z brigád či přivýdělky z podnikání příjmy ze spoření (úroky) - důchod (starobní, invalidní, sirotčí,vdovský, vojenský) - výpomoc od rodičů a přátel - výnos z pronájmu (nemovitosti apod. ) - dividendy obr. č.2

RODINNÝ ROZPOČET Seznam vydání Lze je rozdělit na výdaje nutné a zbytné: Výdaje nutné Nájemné, potraviny, léky, drogerie, oblečení … Splátky, hypotéky, spotřební úvěry, leasing, bankovní poplatky Pojištění, školní pomůcky, kroužky, obědy…… Údržba domácnosti,výdaje na dopravu, platby na spoření, připojištění, platba za elektřinu, vodu, plyn, topení, telefony a internet obr. č.3

RODINNÝ ROZPOČET Výdaje zbytné kouření jídla v restauracích oslavy svátků módní oblečení koníčky, sport, nákupy pro radost, kina a divadla dovolená vybavení domácnosti ……. obr. č.4

RODINNÝ ROZPOČET Porovnání příjmů a výdajů Ve třetí fázi sestavování rodinného rozpočtu dochází k porovnání součtu veškerých příjmů se sumářem všech výdajů. Tyto dvě hodnoty by se sobě měly rovnat. V případě, že jsou výdaje větší než příjmy, je třeba snížit výdaje nebo navýšit příjmy, popřípadě provést obojí.V opačném případě, kdy jsou příjmy vyšší než výdaje, je vhodné zvýšit částku určenou na spoření k tvorbě finanční rezervy.

RODINNÝ ROZPOČET „5“ RODINNÉHO ROZPOČTU *PŘEHLED nad svými výdaji *PLÁN, tedy rozpočet svých financí *PŘEDKOKLAD naplnění sledovaných cílů a závazků *POCHOPENÍ nutnosti mít úspory *PRINCIP a návyk, který pomáhá předcházet a zvládnout své dluhy

RODINNÝ ROZPOČET START rodinného rozpočtu Je to pět kroků, které napomáhají zvládnutí osobních financí a rodinného rozpočtu. Sepsat své čisté příjmy Trochu času věnovat shrnutí svých měsíčních výdajů Analyzovat, zda příjmy pokrývají stávající výdaje Rozumově zvážit a přizpůsobit výdaje Třeba vše funguje, čas od času rozpočet přehodnotit

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje Švarcová,J. Ekonomie stručný přehled, 2006/2007. Zlín, CEED 2006. 295 s. ISBN 80-903433-3-3 Porvichová,J. Ekonomika pro sou a soš, 1.vydání. 2012.Praha, Eduko. 88s. ISBN 978-80-87204-50-4 Klínský, P., Műnch, O., Chromá ,D. Ekonimická a finanční gramotnost pro střední školy. 1. Vydání. Eduko, 2010. 180 s. ISBN 978-80-87204-21-4 Klínský, P.a kol. Finanční gramotnost.Obsah a příklady z praxe škol.Praha,Národní ústav odborného vzdělávání,2008 Obr. 1:[online].[ cit 2013-02-10]. Dostupné z: http://Microsoft.com  Obr. 2:[online].[ cit 2013-02-18]. Dostupné z: http://Microsoft.com Obr. 3:[online].[ cit 2013-02-19]. Dostupné z: http://Microsoft.com Obr. 4:[online].[ cit 2012-11-10]. Dostupné z: http://Microsoft.com  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Suchánková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.