Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace"— Transkript prezentace:

1 ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR: Marcela Zahrádková NÁZEV: VY_62_INOVACE_01B_01_Hospodaření domácnosti_osobní rozpočet TEMA: Finanční gramotnost ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM TVORBY:

2 Anotace Materiál je určen k interaktivní výuce.
Materiál je určen pro žáky v předmětu „Seminář z ekonomie – finanční gramotnost“ Žáci se seznamují s pojmy osobní rozpočet, příjmy, výdaje, zdroje, potřeby, deficit a přebytek rozpočtu, náklady obětovaných příležitostí Na základě získaných poznatků pomocí digitálního pera sestavují svůj rozpočet a upravují jej na vyrovnaný. Definují své náklady obětovaných příležitostí (snímky 5; 7; 8) Cílem je praktická dovednost žáka sestavit osobní měsíční rozpočet a pochopení důležitosti zásady vyrovnaného osobního rozpočtu Časová dotace – dle počtu žáků, cca 30 minut Materiál je určen k interaktivní výuce.

3 Osobní rozpočet Každý člověk hospodaří s penězi Příjmy x výdaje
Příjmy vyšší než výdaje = přebytek rozpočtu Příjmy nižší než výdaje = deficit rozpočtu Cíl – minimálně vyrovnaný rozpočet

4 Úkol č. 1 – Sestavte svůj osobní měsíční rozpočet

5 Vzácnost a obětovaná příležitost
Příjmy (zdroje) – vždy omezené - vzácné Výdaje (potřeby) – neomezené, ale také - ZBYTNÉ x NEZBYTNÉ Náklady obětované příležitosti – konfrontace s volbou, co si musíme pořídit a co můžeme odložit

6 Úkol č. 2 – Sestavte svůj vyrovnaný měsíční rozpočet
Příjmy Výdaje Celkem Rozdíl: 0,- Kč

7 Úkol č. 3 – Na základě předcházejících tabulek určete vaše náklady obětované příležitosti v daném období a vepište je do tabulky

8 Závěr Každý člověk disponuje příjmy a výdaji
Zdroje jsou omezené, potřeby sice neomezené, ale nezbytné i zbytné Nutnost hospodaření s penězi vede k potřebě sestavování osobního rozpočtu, který by neměl být schodkový (deficitní) Při snaze udržet rozpočet vyrovnaný musíme počítat s náklady obětované příležitosti

9 Zdroje KLINSKÝ,P.; CHROMÁ,D.; TESAŘOVÁ,S. aj. Finanční gramotnost - obsah a příklady z praxe škol. Národní ústav odborného vzdělávání. Praha: NÚOV, ISBN Archiv autora


Stáhnout ppt "ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace"

Podobné prezentace


Reklamy Google