Test k ověření znalostí z HV

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Světoví hudební skladatelé
Advertisements

ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Ludwig van beethoven –
Klasicismus v české hudbě
Wolfgang Amadeus Mozart
Medailonky Wolfgang Amadeus Mozart HV-1 Hudební výchova DUM č. 17
Hudební baroko ( století).
HV-1 Hudební výchova DUM č. 18 Prima – kvarta osmiletého studia
Rozčlenění hudebního vývoje
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
René Descartes: "Myslím, tedy jsem."
NEJVÝZNAMNĚJŠÍ PŘEDSTAVITELÉ HUDEBNÍHO KLASICISMU
Klasicismus v evropské hudbě
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
HUDBA ČESKÉHO BAROKA.
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
Johann Sebastian Bach Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
 Složité hudební dílo  Skladba pro symfonický orchestr  Rozvoj od klasicismu.
HUDBA V BAROKU.
-co je to fuga? : polyfonní instrum. skladba/varhanní/
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Otázky jsou vybrány z DUM č
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_08 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
W. A. MOZART geniální hudební skladatel
Základní informace, ukázky z děl Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno.
Wolfgang Amadeus Mozart Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_08:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební klasicismus.
Mgr. Jana Doubková VY_32_INOVACE_5B_05_WOLFGANG_AMADEUS_MOZART Dějiny hudby listopadu 2012 W. A. Mozart – život, dílo, zajímavosti o osobnosti skladatele.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Klasicismus v evropské hudbě -žáci se naučí charakteristické rysy evropského.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_20_SVO_Český.
ČESKÉ HUDEBNÍ BAROKO. BAROKO - ÚVOD -je název uměleckého slohu ovlivňujícího všechny druhy umění -v hudbě se uplatňovalo od konce 16. do poloviny 18.století.
ANTONIO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Michal Mrňák. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Periodizace dějin evropské hudby - žáci se naučí etapy dějin evropské.
Test k ověření znalostí z HV
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/11
Dějiny hudby a její osobnosti
Gymnázium Židlochovice kvarta
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
CESTA Z PRAVĚKU KLASICISMUS
ČESKÝ HUDEBNÍ KLASICISMUS
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Dějiny hudby a její osobnosti
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 9. ROČNÍK
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Test ověřující znalosti z HV
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
CESTA Z PRAVĚKU ČESKÝ KLASICISMUS
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
Světoví hudební skladatelé
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Hudba Test Poslech POJMY
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/10
Název školy: Základní škola Netvořice
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/20
Klasicismus
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Hudební renesance v Čechách
Název školy: ZŠ Průhonice
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 9. ROČNÍK
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Dějiny hudby a její osobnosti
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Baroko 17. a 18. století.
Transkript prezentace:

Test k ověření znalostí z HV 1. Zařaďte časově období baroka: 2. Charakterizujte české hudební baroko z hlediska historických souvislostí a tedy možností uplatnění čes. hudebníků u nás a ve světě: 3. Jmenujte nejméně 3 české barokní skladatele: 4. Jmenujte nejméně 2 světové barokní skladatele:

5. Které nejdůležitější hudební formy vznikly v tomto období? Jmenujte alespoň 2, event. jejich představitele: 6. Které město bylo centrem evropského hudebního dění v období baroka a klasicismu?: 7. Zařaďte časově období klasicismu: 8. Jakou funkci měla hudba ve společnosti v tomto období a čím se tato funkce projevila?

9. Které hudební formy vznikly a byly oblíbené v období klasicismu?: 10. Jmenujte 2 české skladatele období klasicismu: 11. Jmenujte 3 vídeňské „klasiky“ a u dvou z nich uveďte jejich díla:

Řešení: 1. 17. století 2. odliv hudebníků do ciziny (Itálie, Rakousko..) z důvodů existenčních (možnost pracovního uplatnění, Praha nahrazena Habsburky Vídní) i náboženských (rekatolizace) 3. A. Michna z Otradovic, P. J. Vejvanovský, B. M. Černohorský ad. 4. J. S. Bach, G. F. Handel 5. fuga (Bach), oratorium (Handel), opera, kantáta.. 6. Vídeň 7. 18. století 8. hudba má funkci estetickou, umění se zveřejňuje, koncerty, skladby pro děti 9. koncertní árie, scénický melodram, mše, pastorely.. oblíbené stále opera a oratorium v instrumentální hudbě symfonie, sonáta, smyčcový kvartet 10. Jakub Jan Ryba, F. X. Brixi, Fr. X. Dušek (ev. čes. emigrace – J. V. Stamic, J. Mysliveček ad.) 11. W. A. Mozart (Malá noční hudba, opery Fišarova svatba, Don Giovanni,..Requiem ad) L. van Beethoven (symfonie Osudová, 9. s. s Ódou na radost.. sonáta Měsíční svit, Missa solemnis ad.) J. Haydn ( symfonie S úderem kotlů, Hodiny..Skřivánčí kvartet, oratorium Stvoření světa ad.)

Zdroje: Mazurek Jan, Stručné dějiny evropské hudby, Montanex, dotisk 2. doplněného vydání, 2003 Vlastní zdroje