Plzeň – Evropské hlavní město kultury 2015

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P L Z E Ň Evropské hlavní město kultury 2015 Program a zapojení veřejnosti do programu Eva Kraftová produkce, participace
Advertisements

Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Vstupní analýza Vilém Čekajle
obyvatel Město střední velikosti – srovnatelné s Lincem, Řeznem či Turku obyvatel v regionu 2 univerzity: přibližně studentů.
_ Setkání koordinátorů Počátky Mgr. Jan Martinec.
Change through Culture – Culture through Change Proměna kulturou a Kultura v proměně.
DOTAČNÍ POLITIKA MĚSTA PLZNĚ V OBLASTI KULTURY
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
1 Způsob žádání o dotaci v rámci OP Lidské zdroje a zaměstnanost Prezentující Mgr. Petr Zavadil.
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu Oddělení cestovního ruchu
Zdeňka Kasalová Podpora cestovního ruchu ze strany Kraje Vysočina Zdeňka Kasalová Krajský úřad Kraje Vysočina odbor kultury, památkové péče a cestovního.
ADVISORY Development a cestovní ruch panelová diskuse Real Estate Market 2005.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Centrum dokumentárních filmů Jihlava (CDF) Záměr projektu: přestavba městského kina Dukla na víceúčelové kulturní zařízení zaměřené na dokumentární film.
Plzeňská kartastrana 1 eTown s Plzeňskou kartou.
Komunikační strategie projektu Mgr. Denisa Haubertová
VLIV URBANIZACE NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
M ĚSTSKÁ ČÁST P RAHA 21 M ĚSTSKÁ ČÁST P RAHA 21 Zavádění procesu místní Agendy 21 Strategie, otevřenost, spolupráce koordinátorka MA21 Iva Hájková
EVENT MARKETING, MICE A ŘÍZENÍ JEHO PROCESU v regionální praxi Nic nového pod sluncem Roman Vacho © Generální.
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
BUDDY SYSTÉM Západočeské univerzity. Co je to Buddy systém Dobrovolná studentská aktivita Pomoc zahraničním studentům Možnost pro studenty ZČU zdokonalit.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Lenka Valová.
Záměrem Moravskoslezského kraje je provést systémovou změnu v poskytování sociálních služeb Závěrečná konference k projektu „Podpora transformace pobytových.
Sněm Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
Výzva č. 42 OP LZZ – Projekt Moravskoslezského kraje Rozvoj kompetencí strategického, procesního a projektového řízení a kvality Výzva č. 42 OP LZZ Zpracoval:
Význam sektoru obchodu v české ekonomice
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
Význam odvětví cestovního ruchu pro české hospodářství
České pohostinství Václav Stárek České pohostinství Václav Stárek.
Řízení a kontrola ve veřejné správě
Regionální operační program Moravskoslezsko Datum: Místo: Prezentuje: Brno Kateřina Plachá.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Konference INOVACE JE ZÁKLAD VAŠÍ EXISTENCE Brno,
Projekt Destinační management MSK - možnosti spolupráce.
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
Projekty realizované ROP SM krajem a ORP Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Portál Kudy z nudy Statistiky 2009 Marketingové aktivity v roce 2009 Plán aktivit 2010.
Hospodaření rozpočtů územních samosprávných celků za rok 2005 Mgr. Oldřich Hájek.
Výzkum, Trendy a Inovace Obsah prezentace Aktivity oddělení Výzkumu a Analýz Kdo jsou návštěvníci Vašeho regionu? Česká republika Bezpečná.
Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra.
Ekonomické souvislosti studijního směru AP Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
MUZEUM SKLA A BIŽUTERIE V JABLONCI NAD NISOU státní příspěvková organizace zřizovaná Ministerstvem kultury ČR od 60. let 20. století celostátní působnost.
Krajská správa ČSÚ v Plzni | Slovanská alej 36, Plzeň | Miloslav Chlad CHARAKTERISTIKA A VÝVOJ PLZEŇSKÉHO KRAJE Tisková konference,
Systém trvale udržitelného rozvoje podnikání pro město Aš Skupina 4.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Seminář pro žadatele Výzva č. 32/ Fyzická revitalizace území 22. ledna 2013 Olomouc.
Podpora obcí s rozšířenou působností z ROP Střední Morava v programovém období Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
AŠ „nejen město z křížovek“ zpracovatel: Skupina 6.
ČMZRB čtvrtstoletí podpory podnikání v ČR
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Zažijte autentický jihočeský venkov
Zjišťování návštěvnosti
Marketingová strategie 2018 Jižní Čechy Pohodové
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Charakteristika a vývoj plzeňského kraje
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
ZASTOUPENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE PŘI EU
Kategorizace organizací destinačního managementu
Proč a jak podporovat zaměstnanost v cestovním ruchu?
Cornwall Peer Review visit
GO a REGIONTOUR 2019 Veletrhy cestovního ruchu
Projekce veřejných příjmů a výdajů v oblasti zdravotnictví
Transkript prezentace:

Plzeň – Evropské hlavní město kultury 2015 Evaluace a práce s publikem OPEN UP!

Evaluace projektu těchto rozměrů je povinnost 3,4 milionu návštěvníků Plzně za rok 2015 Celková návštěvnost akcí EHMK dosáhla 1,2 milionu osob 0,25 milionu ubytovaných hostů v hotelích a penzionech 31% nárůst počtu přenocování oproti roku 2013 Zapojilo se 515 dobrovolníků (6231 odprac.hodin) 3.500 mediálních výstupů v ČR (pouze zpravodajství) 22.500 fanoušků na facebooku 44.000 návštěvníků na výstavách Jiřího Trnky Přes 10.000 návštěvníků nové turistické trasy Adolf Loos (2015) 2.800 prodaných kšiltovek #copatutoje, 330.000 co-brandovaných kartonů Pilsner Urquell Celkový rozpočet bez investic do infrastruktury cca 493 mil. Kč Celkový rozpočet souvisejících investic cca 1.100 mil. Kč Tady bych jen vypíchnul 2 čísla, nechal je to přečíst a řekl, že evaluace je „must“

Ekonomické dopady a další tvrdá data jsou klíčová pro politiky a média Na evaluaci se podílelo mnoho subjektů: ZČU, CzechTourism, UK, vlastní terénní tým dobrovolníků a stážistů, profesionálové v oboru kultura. Řešily se postoje obyvatelstva, kulturní prostředí, dopady na image města, cestovní ruch atd. Tvrdá data každopádně fungují jako advokacie pro kulturní projekty, takže smysl to má, můžeme lépe řídit do budoucna objem peněz atd.

Ekonomické dopady 564,3 mil Kč – výdaje návštěvníků, které souvisely přímo s návštěvou akcí EHMK Zvýšení produkce o 711 mil Kč, z toho 90 mil Kč díky zahraničním návštěvníkům (čisté přínosy) Zvýšení HDP o 222,5 mil. Kč Zvýšení zisku firem o 70,5 mil. Kč Vytvoření 388 pracovních míst (v přepočtu na celý rok) Zaměstnancům vyplaceny mzdy 99,3 mil. Kč Celkem do veřejných rozpočtů (2015): min. 164,3 mil. Kč Opět vypíchnout jen pár čísel – zajímavost – stát investoval prostřednictvím MK ČR 100 mil. Kč a jenom na daních a poplatcích se státu vrátilo přes 164 mil. Kč

Jak ale využít data pro práci s publikem?

Evaluace EHMK v širším kontextu EHMK se objevilo ve strategických dokumentech Plzně už v roce 2007 – participace, návrh 4letých grantů (úspěšně fungují…) Program rozvoje kultury města Plzně na léta 2009 – 2019 Plzeň se otevřela, je živější, zkušenější, sebevědomější a s lepší infrastrukturou, ale co dále? -> UDRŽITELNOST Plzeňské publikum vyrostrlo, potvrzují to provozovatelé zavedených i novějších zařízení…publikum je ale nyní náročnější, zmlsanější…prožívá i zklamání „že se toho tolik neděje“

BLIK BLIK 50.000 lidí už 2.rok po sobě…úplně nové publikum, navíc ve 2016 v netradiční „neturistické“ oblasti uprostřed paneláků…to je Audience Development jak tygr

Západočeské baroko Perla, kterou zatím využíváme max. na 20% potenciálu…ale také nové publikum

Česko-bavorská spolupráce

VELKÉ KONCERTY NA „MALÉM MĚSTĚ“ Další koncerty…začalo jen díky budgetu EHMK….V úterý NIK WEST

Electroswing

Nový cirkus? Zájem veliký. Přes 13.000 lidí na Sezóně nového cirkusu 2015, ale bez dotací neumíme udělat druhou „Letní letnou“

Evropský den sousedů, Skryté město, Dobrovolnictví a další participativní projekty

Koncept sdílení a otevřenosti, DEPO2015, MAKESPACE

Design a interaktivní výstavy

Trnka, Lindauer, Sutnar a další slavní rodáci? Bude mít ještě někdy příležitost Trnka, Lindauer nebo Sutnar zažít takové pocty a projekty jako ve 2015? Asi jen tak ne…Trnka 40.000 diváků, Lindauer 13.000…Sutnar celkem 10 projektů…

Plzeň se otevřela, má širší publikum, ale zároveň je zvyklá na vyšší kvalitu…je „mlsná“.

Ondřej KAŠPÁREK /manažer pro kreativní průmysly DEPO2015/ +420 737 826 109 kasparek@depo2015.cz