Analýza dopravní obslužnosti v Mikroregionu Jindřichohradecko Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza dopravní obslužnosti v Mikroregionu Jindřichohradecko Autor práce: Lenka Janišová Vedoucí práce: Ing. Ladislav Bartuška Oponent: Ing. Jindřich Ježek, Ph.D.
Obsah Motivace k řešení daného problému Cíl práce Metodika práce Charakteristika Mikroregionu Jindřichohradecko Kvocient dopravní obslužnosti Hodnoty kvocientu autobusové dopravy Hodnoty kvocientu vlakové dopravy Závěr a navrhnutá opatření Doplňující otázky
Motivace a důvody k řešení daného problému Studium v oboru zaměřeném na dopravu Nové znalosti Zajímavost tématu
Cíl práce Cílem práce je analýza vybraného regionu z hlediska dopravní obslužnosti, definování zdrojů a cílů cest a rozbor jednotlivých zúčastněných dopravních systémů. V práci bude stanoven kvocient dopravní obslužnosti obcí v daném regionu a navržena případná řešení.
Metodika práce Teoretická část práce Aplikační část Definování pojmů Charakteristika jednotlivých dopravních oborů Aplikační část Definování kvocitentu dopravní obslužnosti Vlastní analýza spojení Tvorba výpočtů Dotazníkové šetření
Mikroregion Jindřichohradecko
Kvocient dopravní obslužnosti „Analýza dopravní obslužnosti s důrazem na dopravu jako významný faktor rozvoje regionu“ – Patrik Pova 𝐾𝑑𝑜= 𝑑 𝑖 ∗60∗𝐻 𝑡 𝑖 ∗20
Hodnoty kvocientu dopravní obslužnosti autobusové dopravy z Jindřichova Hradce
Hodnoty kvocientu dopravní obslužnosti autobusové dopravy do Jindřichova Hradce
Hodnoty kvocientu dopravní obslužnosti železniční dopravy
Závěr Nejčastější problémy Návrhy řešení těchto problémů Špatné rozložení spojů Znevýhodnění obcí bez vlakové dopravy Nedostatek odpoledních a večerních spojů Návrhy řešení těchto problémů
Doplňující otázky Vedoucí práce Oponent V práci jste navrhla zavedení dalších spojů do několika obcí, zřejmě toto vyplynulo spíše z požadavků respondentů v daných obcích. Setkala jste se však při zpracovávání jízdních řádů se souběhy spojů různých dopravců? Nebylo by vhodné některé řešit jiným způsobem? Oponent Jaké jsou i jiné faktory, kromě kvocientů dopravní obslužnosti, které ovlivňují dopravní obslužnost? Kompenzace na ujetý km se dosti liší u silniční dopravy v porovnání se železniční dopravou. Která položka nákladů má největší vliv na tento rozdíl?
Děkuji za pozornost