ANOTACE Vysvětlit žákům pojem osobnost, popsat typy osobností podle různých autorů, určit jejich charakteristiky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OSOBNOST ČLOVĚKA TYPY OSOBNOSTÍ.
Advertisements

Označení DUM Fi- DUM Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr.
č. 43 Občanská nauka, 1. ročník, obor Obchodník
TYPOLOGIE OSOBNOSTI.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Galénova teorie Pavel Holinka, Vojtěch Hruška, Jan Pospíšil, Veronika Kučerová, Barbora Lázňovská.
Osobnost a temperament
Temperament Pavel Šuranský.
Typologie temperamentů
Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.
Temperament DUM_20. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁNÍ Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 1. Vývoj a rozvoj člověka Název sady: Občanská nauka Ročník: 1.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
NÁZEV ŠKOLY: GYMNÁZIUM JOSEFA JUNGMANNA, LITOMĚŘICE, Svojsíkova 1, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_1A_11_Temperament.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Osobnost, sociální skupiny.
Dynamické vlastnosti osobnosti
Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený Kostelec, 17. listopadu 1197 PSYCHOLOGIE OBECNÁ VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE Mgr. Renata Kuldová.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 06 – Osobnost a temperament NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
O SOBNOST ČLOVĚKA. Člověk se všemi jeho psychickými, biologickými a sociálními znaky společensky významná osoba Individuální jednota biologických, psychologických.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_11_Osobnost člověka Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen  Definice  Rozdělení  Schopnosti  Temperament  Charakter.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_11_test, osobnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI – Ú VOD Mgr. Jiřina Boušková.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Temperament
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VLASTNOSTI SCHOPNOSTI DOVEDNOSTI
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Svoboda a Právo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Charvátová. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Typologie návštěvníků CR
OD – Tablety: ukázková hodina s QR kódy
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Rozhodování 1.
Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum:
Didaktika sportovních činností
Vztahově postojové vlastnosti osobnosti
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
OSOBNOST ČLOVĚKA TYPY OSOBNOSTÍ.
ZDRAVÍ JAKO HODNOTA.
Temperament, charakter, motivace
Životní cyklus.
Typologie osobnosti.
Temperament VY_32_INOVACE_1B_16 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_16 Temperament
Psychologie test.
11. Program podpory zdraví v mateřské škole (Havlínová):
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Výchova k občanství Vnitřní svět člověka
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Mgr. Kateřina Lojdová Teorie a metodika výchovy Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání Mgr. Kateřina Lojdová
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
OSOBNOST.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Rysy osobnosti Temperament Charakter
Prezentace pro předmět 3MA381
DOMÁCÍ NÁSILÍ UTEČ, DOKUD JE ČAS
Člověk jako bytost bio psycho sociální
Vztahově postojové vlastnosti osobnosti
PODOBNOST A ODLIŠNOST LIDÍ
Transkript prezentace:

ANOTACE Vysvětlit žákům pojem osobnost, popsat typy osobností podle různých autorů, určit jejich charakteristiky.

OSOBNOST ČLOVĚKA TYPY OSOBNOSTÍ

OSOBNOST ČLOVĚKA Osobnost je souhrn vyhraněných vlastností určitého jedince. Je to souhrn všech vrozených biologických dispozic, impulsů, tendencí a instinktů. Osobnost – vrozené vlohy (dispozice) - schopnosti, nadání Neopakovatelnost osobnosti Vliv prostředí Každá lidská bytost někam míří, o něco jí jde, plánuje budoucnost a směřuje k nějakému cíli.

Typy osobnosti podle I.P. Pavlova SANGVINIK – vnímavý, podnikavý, společenský, pružný, aktivní, rozhodný, citově nestálý, sklon k povrchnosti, málo sebekritický CHOLERIK – vášnivý, prudký, energický, netrpělivý, urážlivý, agresivní FLEGMATIK – klidný, lhostejný, rozvážný, snášenlivý, apatický, pohodlný, pasivní, nespolečenský, pomalý MELANCHOLIK – vážný, důkladný, disciplinovaný, citově stálý, oddaný, přecitlivělý, plachý, nejistý, pohybově strnulý, uzavřený

CHOLERIK POZITIVA organizační schopnosti vstřícnost, optimismus živost, bezprostřednost, pracovitost, energičnost, podnikavost, rychlost, samostatnost, NEGATIVA myslí si, že má vždy pravdu, workoholismus agresivita, prchlivost, bojovnost, tvrdohlavost panovačnost, stálá nespokojenost nízká schopnost vcítění nekritičnost

MELANCHOLIK POZITIVA zodpovědnost houževnatost svědomitost starostlivost oddanost v lásce NEGATIVA všude vidí problémy vnitřní nejistota bojácnost přílišná plachost

SANGVINIK POZITIVA společenskost smysl pro humor optimismus vitalita nekonfliktnost družnost NEGATIVA upovídanost zbrklost neplní vždy sliby často přehání malá vnímavost nestálost povrchnost změny názorů

FLEGMATIK POZITIVA přizpůsobivost trpělivost vytrvalost rozvážnost chladnokrevnost soustředěnost dobře odolává stresu klidné řešení problémů spolehlivost citová stálost NEGATIVA neschopnost se pro cokoliv nadchnout neumí se radovat bojí se velkých rozhodnutí nemá rád změny může být vnímán jako nudný společník pohodlnost neprojevuje city

Typy osobnosti podle Junga INTROVERT – uzavřenost, nedůvěřivost, plachost, nejistota, neprůbojnost EXTROVERT – společenskost, přístupnost, aktivita, přizpůsobivost

Typologie podle Kretschmera PYKNIK – středně vysoký, kulatá hlava, zavalitější tělo ASTHENIK – štíhlé tělo, úzká ramena, plochý hrudník, kostnatost ATLETIK – silně vyvinuté kosti a svalstvo, široká ramena a hrudník

Slabé a silné typy SLABÉ TYPY SILNÉ TYPY CHOLERIK SANGVINIK labilní extrovert MELANCHOLIK labilní introvert SILNÉ TYPY SANGVINIK stabilní extrovert FLEGMATIK stabilní introvert

ZÁVĚR Člověk zpravidla nebývá čistým typem, ale jeho osobnostní typ je zkombinován. V sociální komunikaci a partnerských vztazích je nejhorší kombinace: cholerik - melancholik.

CITACE KREJČÍ, Milada, et al. Výchova ke zdravému životnímu stylu. Praha : Fraus, 2011. 192 s.