Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Akvizice nových zákazníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Lenka Hunalová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kamila Tišlerová, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Petra Matoušková České Budějovice, červen 2016
Motivace a důvody k řešení daného problému Aktuální problematika Znalost společnosti Možnost budoucího pracovního uplatnění
Cíl práce Cílem bakalářské práce je analyzovat stávající způsoby získávání nových zákazníků ve vybraném podniku, provést šetření ke zjištění potenciálu trhu a na tomto základě jednak identifikovat perspektivní zákazníky a současně i navrhnout efektivní způsoby získávání. Vlastním přínosem práce bude i návrh na využití nových marketingových a obchodních přístupů.
Představení společnosti Obchodní firma: Adélka a.s. Sídlo: U pekárny, 393 01 Pelhřimov Hlavní předmět podnikání: mlynářství, pekařství, cukrářství 18 vlastních prodejen
Výzkumné problémy 1. Jaké techniky jsou v podniku využité k akvizici zákazníků? 2. Je akvizice zákazníků v podniku přizpůsobena typům trhu? 3. Jsou k akvizici využity moderní marketingové techniky? 4. Je možné využít potenciál trhu a získat nové zákazníky?
Metodika práce analýza firemních dokumentů řízený rozhovor Výroční zprávy Marketingový výzkum řízený rozhovor Obchodní zástupce analýza odběratelů a potenciálu trhu Porterův model Analýza potenciálu trhu
Dosažené výsledky 1. Jaké techniky jsou v podniku využité k akvizici zákazníků? Osobní prodej Obchodní zástupci Marketingový mix Podpora prodeje Public relations Event marketing
Dosažené výsledky 2. Je akvizice zákazníků v podniku přizpůsobena typům trhu? B2B – obchodní zástupci B2C – přímý prodej
Dosažené výsledky 3. Jsou k akvizici využity moderní marketingové techniky?
Dosažené výsledky 4. Je možné využít potenciál trhu a získat nové zákazníky? Tržní potenciál Konkurenceschopnost Oslovování nových zákazníků
Řízený rozhovor Obchodní zástupce Richard Nýdrle Široké portfolio pracovních povinností Vyhledávání nových příležitostí Připravenost na obchodní schůzky Důraz na informace o kvalitě výrobků Podpora nových projektů
Návrhy opatření Školení obchodních zástupců Podpora vizí Veletrhy, výstavy Efektivnější využití sociálních sítí Oslovení nových potenciálních zákazníků
Otázky Můžete specifikovat, v čem by byl (a nebyl) přínos lepšího oslovení lidí z celé republiky prostřednictvím Facebooku?
Děkuji za pozornost.