Příprava (vzdělávání) lidí na manažerskou kompetentnost Janka Vydrová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Advertisements

VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
1. Úvod do profesního poradenství Dagmar Svobodová.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Plánování ve školní TV Zpracoval: Ondřej Šimko. Plánování ve školní TV je záměrná a cílevědomá činnost učitele k stanovení co nejracionálnějšího způsobu.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VLASTNOSTI SCHOPNOSTI DOVEDNOSTI
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_inovace 7_07
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Plánování ve školní tělesné výchově
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Didaktické metody Androdidaktika.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název projektu: Moderní škola
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
Techniky práce s mentálně postiženými
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Základní informace o poskytovateli
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
UČENÍ.
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Kompetenční modely Mgr. Andrea Drdáková.
Inspirace pro přípravu projektů do Operačního programu
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Vůdcovství - leadership
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdělávání.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Andragogika Vzdělávání.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Etická výchova – cesta a naděje pro budoucí generace
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Mgr. Kateřina Lojdová Teorie a metodika výchovy Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání Mgr. Kateřina Lojdová
Krajský metodický kabinet STROJÍRENSTVÍ
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
OSOBNOST.
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Centra kolegiální podpory
Střední škola obchodně technická s. r. o.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06_M9_Hanak TÉMA: Lomené výrazy
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Podpora samostatného bydlení
Transkript prezentace:

Příprava (vzdělávání) lidí na manažerskou kompetentnost Janka Vydrová

Vymezení vzdělávání  charakteristiky vzdělávání  výsledek vzdělávání  tři druhy inteligence: SQ, IQ, AQ

SQ = sociální inteligence = osobní moudrost Příprava (vzdělávání) lidí na manažerskou kompetentnost Vzdělávání = citový, kognitivní a volní informačně-komunikační proces, který je orientovaný na získávání a rozvíjení vlastností, vědomostí a dovedností člověka, které ovlivňují jeho aktivity, konání, chování a prožívání v práci a osobním životě. Výsledek vzdělávání = změna způsobilostí člověka = změna chování jedince v budoucím konání, v postojích, výkonech a výsledcích práce = změna kompetence; SQ = sociální inteligence = osobní moudrost IQ = vědomostní inteligence = odborná rozumnost AQ = aktivizační inteligence = praktická schopnost člověka

Význam vzdělávání v manažmentu  celostní orientace přípravy  trend k humanizaci  vzdělávání současnosti – informační doba, informační věk, výrazný posun ve vědě a technice, kvalitě života a další skutečnosti

Příprava (vzdělávání) lidí na manažerskou kompetentnost „Sociálně a lidsky zralé osobnosti, odborně zdatní a prakticky dovední manažeři na vedoucí pozice – ostatní na svoje místa“ Význam, potřeba, nevyhnutelnost zvyšovat celostní kompetentnost subjektů managementu jejich přípravou, vzděláváním – výchovou, výukou, výcvikem – na život a práci v globalizovaném hospodářském a společenském prostředí. „Není možné zapomínat na skutečnosti, že při výrazném technickém pokroku je potřebné zachovávat a rozvíjet především humánní podstavu člověka, toleranci a zároveň vidět i výrazné rozdíly v životní úrovni lidí nejen v jednotlivých zemích, ale i v celosvětovém měřítku.“

Postoje a motivace lidí k vzdělávání  systematické formování perspektivního kvalifikačního profilu subjektů manažmentu  požadavky na pracovní místa  potřeba rozvoje člověka  duševní postoj a jeho aspekty

správný duševní postoj  talent Příprava (vzdělávání) lidí na manažerskou kompetentnost Systematické formování perspektivního kvalifikačního profilu = rozvoj osobních způsobilostí, racionální a samostatní myšlení a konání, osvojení si a uplatňování (v praxi) efektivní formy a moderní metody práce. správný duševní postoj  talent „Když změníme svoje postoje, můžeme změnit svůj život.“ Wiliam James

Přístupy k vzdělávání  Didaktický přístup  Sokratovský přístup  Facilitativní (ulehčující, podporující) přístup

Vzdělavatel = aktivní Posluchač = pasivní Příprava (vzdělávání) lidí na manažerskou kompetentnost Didaktický přístup – dominující postavení má ten, kdo vzdělává, vychovává, učí či vyučuje, trénuje, vede výcvik; Vzdělavatel = aktivní Posluchač = pasivní Rozumí probírané látce studenti? Sokratovský přístup – pečlivě připravené otázky se kladou s cílem přivést účastníky vzdělávání k formulování odpovědi, k řešení nastoleného problému. Otázky se kladou postupně, krok za krokem. Facilitativní přístup – pozornost je soustředěna na účastníka, jeho potřeby a zájmy; Vzdělavatel = poradce Podmínka – homogenní skupina

Všeobecná klasifikace metod vzdělávání Metody výchovy Metody výuky Metody tréninku

Metody výuky = metody orientované na osvojení si vědomostí, znalostí Příprava (vzdělávání) lidí na manažerskou kompetentnost Metody výchovy = metody orientované na rozvoj osobnostních vlastností manažerů - přesvědčování - příkladování Metody výuky = metody orientované na osvojení si vědomostí, znalostí - objasňování - vsugerování Metody tréninku = metody orientované na osvojení si a rozvoj manažerských dovedností - cvičení - výcvik

Poslání a potřeba výchovy a metody výchovy Vymezení pojmu „výchova“ Význam výchovy ve vzdělávaní METÓDY VÝCHOVY:  Metoda vzoru života úspěšných osobností  Metoda emocionálního rozvoje osobnosti  Rogerianska metoda zaměřena na člověka  Metoda KEMSAK

Metoda vzoru života úspěšných lidí. Příprava (vzdělávání) lidí na manažerskou kompetentnost Výchova = citový, kognitivní a volní proces utváření a rozvoje fyzických, mentálních, poznávacích a charakterových vlastností člověka. Vrozené vlastnosti a vlastnosti získané výchovou určují jeho chování. Metody výchovy: Metoda vzoru života úspěšných lidí. Metoda emocionálního rozvoje osobnosti. Rogeriánská metoda zaměřená na člověka = Metoda PCA. Metoda KEMSAK (kognitivizace, emocionalizace, motivace, socializace, axiologizace, kreativizace).

Poslání, potřeba a metody osvojování si (výuky a studia) poznatků Formy utváření, získávání a studia poznatků z managementu:  zevšeobecněním vlastních zkušeností  zevšeobecněním zkušeností jiných lidí a jejich napodobováním  studiem již zevšeobecněných poznatků odborníky 10 zásad použitelných při osvojovaní si poznatků Metody výuky a studia poznatků z manažmentu: * přednáška, * seminář (kolokvium), * superučení

Rozvrhnout si dobře práci i čas Vypěstovat si důvěru ve vlastní síly Příprava (vzdělávání) lidí na manažerskou kompetentnost Zásady: Pracovat vytrvale Učit se s chutí Rozvrhnout si dobře práci i čas Vypěstovat si důvěru ve vlastní síly Pracovat svědomitě Mít před sebou velké cíle Být k sobě náročný Účelně si naplánovat přestávky Vytvořit si příjemné prostředí Samostatně myslet Metody výuky: - přednáška - seminář - superučení

Poslání, potřeba a metody tréninku zdokonalování zručností tréninkem pojem „trénink“ METODY TRÉNINKU: Metoda manažerských her Metoda praktického procvičování Metoda In Basket Metoda manažerských simulaci Metoda případových studií Metody výcviku „outdoor“

Metoda manažerských her Metoda praktického procvičování Příprava (vzdělávání) lidí na manažerskou kompetentnost Trénink = schopnost lidí v praxi realizovat osvojené dovednosti – dovednost je schopnost pohotově, správně, rychle a s co nejmenší námahou realizovat nabyté vědomosti v praktické činnosti. Metody tréninku: Metoda manažerských her Metoda praktického procvičování Metoda In basket Metoda manažerských simulací Metoda případových studií workshop brainstorming Metody výcviku „outdoor“