Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Advertisements

ZÁKLADY POČÍTAČOVÉ GRAFIKY Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_LENKA_KLOUCKOVA_GRAFIKA_ZAKLADY_GRAFIKY_RASTR_03 Název školyStřední škola.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Movie Maker uložení a sdílení filmů Co se všechno naučíme???
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_02_CISELNE_SOUSTAVY.
Formáty souborů (neboli typ souboru) obvykle určuje význam dat v elektronickém souboru. Existuje množství různých formátů, přizpůsobených pro ukládání.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
GEOLOGICKÝ VÝVOJ A STAVBA ČR Př_161_Geologie_Geologický vývoj a stavba ČR Autor: Mgr. Jiří Sukaný Škola: Základní škola Velehrad, okres Uherské Hradiště,
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_6A_8B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:6. Tematický okruh,
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 5– POWERPOINT - ODRÁŽKY A ČÍSLOVÁNÍ Název školy:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Technické vybavení počítače - Počítač PC
Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Počítačová grafika.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Matouš Bořkovec, ZŠ Suchdol
Software počítače – opakování
Počítačová grafika Rozdělení počítačové grafiky, charakteristika jednotlivých druhů.
Grafické programy - opakování
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 9– OBRÁZEK V POWERPOINTU 2 Název školy:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 12– SMARTART V PREZENTACI. Název školy:
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie, o. p. s
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Teoretické pojmy z výpočetní techniky
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie, o. p. s
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Zásady kompozice stránky a dokumentu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Rastrová grafika Základní termíny - rozlišení. Rastrová grafika Základní termíny - rozlišení.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Informatika – Grafika.
Inf Rastová a vektorová grafika
Rastrova a Vektorov grafika
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Počítačová grafika.
Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti a způsoby využití,
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_13
Způsoby uložení grafické informace
Rastrová grafika O. Kánský 2012.
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Člověk a technika – OPTICKÉ PŘÍSTROJE
Člověk a voda – VODNÍ STAVBY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
2. Centrální gravitační pole
Počítačová grafika I. Užití, dělení, princip.
Transkript prezentace:

Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024 Grafika – druhy

Základní informace Škola: Soukromé gymnázium AD FONTES, o. p. s. Autor: Mgr. Aleš Petráček Předmět: Informatika Anotace: Prezentace předvádí základní charakteristiky hlavních druhů grafiky a umožňuje aktivní zapojení žáků do výuky vyhledáváním dalších potřebných informací pomocí tabletů. Téma je určeno pro tercie víceletých gymnázií a osmé třídy základních škol. Materiál je zpracován v rámci projektu Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024

Rastrová grafika (bitmapová) obrázky tvořeny z bodů (pixelů) body uspořádány do řádků a sloupců (bitmapa) každý bod má určenou přesnou polohu v mřížce a barvu v určitém barevném modelu kvalitu určuje: ROZLIŠENÍ – počet bodů na palec (DPI – dots per inch); 1 inch = 2,54 cm; pro tisk je třeba větší rozlišení než pro zobrazení na monitoru BAREVNÁ HLOUBKA – počet bitů potřebných k popisu určité barvy (pixelu); kvalitní je True Color (16,8 mil. barev) a Super True Color (4,3 mld. barev), případně Deep Color (281,5 bil. barev)

Rastrová grafika (bitmapová) Způsob zpracování obrázku v rastrové grafice Rozdíl v potřebném rozlišení pro zobrazení monitorem a tiskárnou

Rastrová grafika (bitmapová) VÝHODY: snadné používání grafických efektů, tvorba fotomontáží, věrné zachování původní scény (fotografie, videozáznam) NEVÝHODY: velké paměťové nároky, při změnách velikosti obrázků dochází ke zhoršení kvality, zvětšování obrázku je možné jen v omezené míře UŽITÍ: digitální fotografie, skenování, video atd. EDITORY rastrové grafiky: vyhledejte alespoň 3 příklady takových editorů GRAFICKÉ FORMÁTY: vyhledejte alespoň 3 příklady takových formátů Úkol: Uložte do společného uložiště dvě ukázky rastrové grafiky

Vektorová grafika základem je analytická geometrie obrázky tvořeny z matematicky definovatelných křivek – vektorů (body, přímky, křivky, mnohoúhelníky) křivky spojují jednotlivé kotevní body a mohou mít definovanou výplň metodu popisu vyvinul francouzský matematik Pierre Bézier

Rozdíl mezi rastrovou a vektorovou grafikou Ukázky vektorové grafiky Vektorová grafika Rozdíl mezi rastrovou a vektorovou grafikou Ukázky vektorové grafiky

Vektorová grafika VÝHODY: menší paměťová náročnost, změna velikosti obrázku bez ztráty kvality, s každým objektem obrázku lze pracovat odděleně, možnost dodatečných úprav křivek NEVÝHODY: nemožnost uložit fotorealistické scény, při velké složitosti obrázku vysoká náročnost na operační paměť a procesor, složitější pořízení obrázku UŽITÍ: počítačová sazba, tvorba písem, diagramů, ilustrací a animací, konstrukce a modelování atd. EDITORY vektorové grafiky: vyhledejte alespoň 3 příklady takových editorů GRAFICKÉ FORMÁTY: vyhledejte alespoň 3 příklady takových formátů Úkol: Uložte do společného úložiště dvě ukázky vektorové grafiky

Zdroje POKORNÝ, Martin. Digitální technologie ve výuce. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2009, 80 s. ISBN 978-80-7402-013-1. NAVRÁTIL, Pavel. S počítačem nejen k maturitě. 7. vyd. Kralice na Hané: Computer Media, 2009, 176 s. ISBN 978-80-7402-021-6. Rastrová grafika. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-01-12]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Rastrov%C3%A1_grafika Vektorová grafika. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-01-12]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Vektorov%C3%A1_grafika Pierre Bézier l'Ingénieur. [online]. [cit. 2013-01-13]. Dostupné z: http://rocbo.perso.infonie.fr/Max/culture/bezier/bezier.htm http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bitmap_VS_SVG.svg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Scalable_Vector_Graphics_Fill-opacity.svg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Svg.svg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:%D0%91%D0%BB%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%8C_%D0%BE%D1%82_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B0_%D0%9C%D1%83%D1%80%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%8F_%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%8C.svg