Seminář „Kontrola výdajů“ v rámci programu Interreg Europe

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sächsisches Staatsministerium der Finanzen Referat 17 – Kontrolle EU-Fonds Kontrola operací v rámci finanční kontroly EU Informační akce pro projektové.
Advertisements

Oprávněné výdaje projektů Olomouc Ing. Vlastimil Outlý Národní vzdělávací fond, o.p.s.
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Projekt Svazu na podporu meziobecní spolupráce v ČR Projektový tým Svaz měst a obcí ČR Ostrava, 04. listopadu 2013.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Způsobilé výdaje projektů
1 Způsob žádání o dotaci v rámci OP Lidské zdroje a zaměstnanost Prezentující Mgr. Petr Zavadil.
Přílohy související s podáním a realizací dotace z PRV Lipová, „Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských.
Nejčastější pochybení při administraci monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Financování rozvojových projektů Problematika způsobilých výdajů v rozvojových projektech Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
ROP NUTS II SEVEROVÝCHOD
Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
Pro MAS projekty (období 2007 – 2013) Státní zemědělský intervenční fond, Ministerstvo zemědělství.
„ Finanční zprávou pro Akci 3 krok za krokem “. Základní finanční pravidla programu  Pravidla dána Příručkou pro Akci 3 a Rozhodnutím o poskytnutí dotace.
Způsobilé výdaje poskytovatelů sociálních služeb pro Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Povinné přílohy žádosti pro 5. výzvu k předkládání projektů v JPD 2 Ing. Johana Chalupová Magistrát hl. m. Prahy Odbor zahraničních vztahů a fondů EU.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK 2007 – 2013 FINANČNÍ ČÁST.
Tyto projekty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem státním rozpočtem České republiky 1 „Vzdělávejte se!“ Ing. Blanka Švorcová vedoucí Odboru.
Program Iniciativy Společenství INTERREG IIIA Česká republika – Svobodný stát Bavorsko 2004 – 2006 ŽÁDOST O PODPORU Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor.
Phare 2003 RLZ Financování květen 2005 regionální informativní semináře.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část finanční Praha, 15. března 2006 Ing. Kateřina Auerveková
1 OP Espon 2013, Kontrola prvního stupně Národní informační den pro zájemce,
Operační program ESPON 2013 Informační den Program ESPON 2013 Projektová partneři Mgr. Milada Hroňková Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 21. února 2011.
III. Finanční řízení Ing. Michal Čech. Obsah Způsobilé výdaje Rozpočet projektu Osobní výdaje Vykazování výdajů Hodnotící kritéria Finanční milníky 2.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecné informace k finanční části seminář pro žadatele – 3. výzva
RKC Regionální konzultační centra Vykazování nákladů Romana Žáková.
Seminář „Kontrola výdajů“ v rámci programu Interreg CENTRAL EUROPE 23. června 2016, Praha Způsobilost výdajů.
Seminář pro příjemce OP LZZ z řad státní správy Finanční část Praha, 3. a 4. prosince 2014 Ing. Martina Tomová Bc. Jana Komrsková, DiS.
Cestovní náhrady kapitola rozpočtu 2 Jiří Haken 1.
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ Úřad vlády České republiky Odbor právní a kontrolní.
Seminář pro příjemce finanční podpory z OP VK Způsobilé a nezpůsobilé výdaje Jihomoravský kraj Oddělení evropských dotací Březen 2009.
Specifická pravidla VÝZVA Č. 6 IROP – REŽIJNÍ VÝDAJE MAS Mgr. Helena Kosová , Jince.
Kontrolní poznatky z výkonu veřejnosprávních kontrol OKP KrÚ JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –
Alena Zítková INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Administrace projektu (finanční část) Pracovní workshop pro příjemce – 2. výzva PO 1, 2. GG
Seminář pro žadatele – Interreg V-A Česká republika – Polsko Rozpočet projektu a způsobilé výdaje Sál zastupitelstva Královéhradeckého kraje, 30. září.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost FINANČNÍ ČÁST PROJEKTU (seminář pro příjemce – 2. výzva)
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Pracovní setkání středních škol k připravovanému individuálnímu projektu z OP VK Finanční příprava projektu 1.
1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Operační program Vzdělávání.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Operační program INTERREG V-A Česká republika – Polsko programové období 2014 – SEMINÁŘ PRO PŘÍJEMCE Hradec Králové, Hradec Králové.
Seminář „Kontrola výdajů“ v rámci programu Interreg CENTRAL Europe
Seminář „Kontrola výdajů“ v rámci programu Interreg Danube
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OBECNÉ INFORMACE (seminář pro žadatele – 2. výzva, 2. GG PO 1)
Kontrola výdajů Interreg Europe
Finanční část. Seminář pro žadatele, výzvy Předaplikační výzkum a Předaplikační výzkum pro ITI.
Kontrola prvního stupně
Interreg DANUBE Program nadnárodní spolupráce ZPŮSOBILOST VÝDAJŮ
Seminář „Kontrola výdajů“ v rámci programu Interreg CENTRAL EUROPE
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Sál zastupitelstva Královéhradeckého kraje, 23
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Nejčastější chyby partnerů při certifikaci výdajů
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program INTERREG V-A Česká republika – Polsko programové období 2014 – SEMINÁŘ PRO PŘÍJEMCE Hradec Králové, Hradec Králové.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Způsobilé výdaje Interreg Central Europe
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Kontrola výdajů Interreg Europe a Interreg Danube
Vyúčtování malého projektu a Závěrečná zpráva
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ
Transkript prezentace:

Seminář „Kontrola výdajů“ v rámci programu Interreg Europe Způsobilost výdajů 14. února, Praha

Způsobilost výdajů Ověření způsobilosti výdajů je jedním, ale ne jediným z cílů kontroly Metodicky upraveno předpisy EU, národními, Pokyny a Náležitostmi Způsobilost nárokovaných výdajů a aktivit s nimi spojených je posuzována ve smyslu: Věcné způsobilosti výdajů – tzn. Vazba k projektu a projektové žádosti (mezinárodní přesah, udržitelnost výstupů, inovativní proces, horizontální kritéria a partnerství na různých úrovních) Přiměřenosti výdajů – efektivnosti a účelnosti Časové způsobilosti výdajů – vznik a úhrada výdaje Místní způsobilosti výdajů – programové a mimoprogramové území Vykázání výdajů – doložení příslušnou dokumentací. HOSPODÁRNOST – ÚČELNOST – EFEKTIVNOST – 3E VÝDAJ MUSÍ NEJEN VZNIKNOUT, ALE I BÝT UHRAZEN V REPORTOVACÍM OBDOBÍ

Časová způsobilost výdajů Přípravné výdaje: Paušální částka 15.000 EUR na projekt – přiděleno Lead Partnerovi. Není předmětem kontroly na úrovni FLC. Výdaje v realizační fázi : způsobilost počíná dnem schválením projektu monitorovacím výborem a končí posledním dnem měsíce označeného jako „finalizační“. realizace aktivit projektu provedeny všechny platby výdajů předložen poslední progress report na Joint Secretariat

Rozpočtové kapitoly (budget lines) Staff costs – mzdové výdaje Office and administrative expenditure – administrativní a kancelářské výdaje Travel and accommodation costs – cestovné External expertise and services costs – externí služby Equipment expenditure – vybavení Kapitoly External expertise and services a Equipment jsou v rozpočtu projektu uvedeny položkově pro jednotlivé projektové partnery. Nelze v soupisce výdajů nárokovat proplacení služby nebo vybavení, které nejsou v rozpočtu uvedeny.

Způsobilost výdajů – náležitosti dokumentů s výjimkou u paušálních výdajů Úplné/kompletní a správné, opravy prováděné řádným způsobem – tzv. účetní opravy, označení originálů účetních dokladů řádně dle požadavků programu, Název projektu/AKRONYM Číslo projektu Název programu utříděné. Odděleně zaúčtované od ostatních výdajů partnera (Separate Accounting System) V souladu s pravidly způsobilosti Respektující pravidla veřejného zadávání

Staff costs – mzdové výdaje Vždy náhrada skutečných výdajů, paušální sazba není pro mzdové výdaje povolena! Modely zaměstnávání zaměstnanců příjemcem: a) na plný úvazek, b) na částečný úvazek s pevně stanoveným procentním podílem odpracované doby za měsíc nebo c) na částečný úvazek s pružným počtem odpracovaných hodin za měsíc. c1) výpočet založený na počtu odpracovaných hodin dle pracovní smlouvy c2) výpočet podílem posledních doložených ročních hrubých mzdových nákladů (tj. mzdových nákladů za posledních 12 po sobě jdoucích měsíců) a 1720 hodin v souladu s čl. 68 odst. 2 nařízení (EU) č.1303/2013. Takto stanovená hodinová sazba se vynásobí počtem odpracovaných hodin d) na hodinovém základě

Dokumenty ke mzdovým výdajům předkládané ke kontrole: Při prvním nárokování a při změně: pracovní smlouvy / DPP / DPČ platový výměr pracovní náplň – přidělení na projekt doklady odpovídající zvolenému modelu Vždy: v případě modelu c) a d) timesheet výplatní lístek nebo jiný dokument se stejnou vypovídací schopností doklad o výplatě sestava Rekapitulace mezd

Jak dokládat …. výplatu mezd: výpis z účtu nebo výdajový pokladní doklad. výjimka: v případě organizační složky státu, územně správního celku a jejich příspěvkové organizace lze doložit čestným prohlášením v případě výplaty mezd z účtu organizace jednou částkou: čestné prohlášení každého zaměstnance + výpis z účtu prokazující úhradu souhrnné částky výdajů mzdu obvyklou: mzdové tabulky nebo tarify; platový výměr pracovníka na stejné pracovní pozici odměny: vnitřní předpis , který stanoví pravidla pro vyplácení odměn. Pravidla pro odměny musí být zavedena minimálně 6 měsíců před předložením projektové žádosti. Odměna musí být potenciálně přístupná pro všechny zaměstnance. Centrum pro regionální rozvoj České republiky je na základě registrace u MV oprávněno nakládat i s citlivými informacemi a zaručuje jejich bezpečnost.

Administrativní a režijní výdaje Paušální sazba 15% uznatelných mzdových výdajů za příslušné reportovací období. Ke kontrole není třeba dokládat žádnou dokumentaci ani propočty. Výdaje charakteru Office and administrative costs nemohou být nárokovány v jiné rozpočtové kapitole

Cestovní výdaje Zahrnují výdaje na následující položky: jízdné a náhrady jízdného stravné ubytování víza Pracovní cesty realizované výhradně zaměstnanci projektového partnera. Pracovní cesty realizované osobou, která není zaměstnancem projektového partnera – vykazují se v rozpočtové kapitole Externí služby

Cestovní výdaje Nač si dávat pozor: Náhrady za použití soukromého vozidla – častá chyba je nesprávný výpočet náhrady za spotřebu pohonných hmot. Základem pro výpočet je tzv. kombinovaná spotřeba uvedená v technickém průkaze. Použití služebního vozidla - způsobilé jsou výdaje za spotřebované pohonné hmoty. Výdaje za opravy a údržbu jsou hrazeny v rámci paušální částky za administrativní a režijní výdaje. Pracovní cesty mimo programové území – pouze jsou-li uvedeny v projektové žádosti nebo předem schváleny Společným sekretariátem pracovníci na DPP/DPČ nemají ze zákona nárok na náhradu cestovních výdajů. Možnost sjednat v textu DPP/DPČ

Jak dokládat … účast na meetingu: pozvánka, program, zápis, kopie účastnické listiny cesta letadlem: faktura, úhrada faktury, boarding pass úhrada cestovních náhrad pracovníkovi: výdajový pokladní doklad, výpis z účtu. V případě úhrady společně s výplatou mzdy mzdový lístek, výpis z účtu. výdaje na neuskutečněné cesty nejsou způsobilé

Externí služby studie, expertízy překlady organizace setkání a meetingů tisk propagačních a dalších materiálů cestovné externích osob, které pracují na projektu, ale nejsou zaměstnanci projektového partnera. Musí mít smluvní podklad. … výčet služeb, které mohou být považovány za způsobilé je uveden v Programovém manuálu Nač si dávat pozor: vazba na aktivity projektu limity a pravidla pro výběrová řízení fakturace mezi projektovými partnery není přípustná výdaje na cestovné externích osob – doklady musí znít na projektového partnera a musí být projektovým partnerem uhrazeny

Vybavení IT hardware a software měřicí přístroje, laboratorní vybavení kancelářské vybavení další zařízení nezbytné pro potřeby projektu … výčet vybavení, které může být považováno za způsobilé je uveden v Programovém manuálu Nač dávat pozor: vazba na aktivity projektu limity a pravidla pro výběrová řízení očekává se, že vybavení bude opatřeno informací o spolufinancování z fondů EU rozpočet – vybavení je jmenovitě uvedeno

Další pravidla … DPH – způsobilé pouze tehdy, jestliže nemůže být uplatněno v daňovém přiznání na vstupu věcné dary, dobrovolná práce – nelze uplatnit jako způsobilý výdaj příjmy projektu – snižují částku způsobilých výdajů sdílené výdaje jsou nepřípustné – vždy rozpočtováno a nárokováno jedním projektovým partnerem. propagační materiál a dárky – schválení v projektové žádosti nebo schválení společným sekretatiátem vykazování výdajů vždy v měně EUR. Kurz vyhlašovaný Evropskou komisí pro měsíc, ve kterém jsou dokumenty předkládány ke kontrole.

Změny rozpočtu změny v rámci 20% flexibility – na úrovni rozpočtové kapitoly a na úrovni projektového partnera … není třeba předchozího schválení řídícího orgánu/společného sekretariátu. Je řízeno na úrovni projektu. Výjimka: rozpočtová kapitola Vybavení – navýšení vždy konzultovat se společným sekretariátem změny nad 20% rozpočtové kapitoly nebo projektového partnera … nutné předchozí schválení ze strany řídícího orgánu/společného sekretariátu Změny pouze v odůvodněných případech.

Děkuji za pozornost Ing Děkuji za pozornost Ing. Helena Jelínková Centrum pro regionální rozvoj České republiky oddělení pro NUTS II Severovýchod Švendova 1282, 500 03 Hradec Králové Telefon: 499 420 622 E-mail: helena.jelinkova@crr.cz www.crr.cz