Zahraničně obchodní politika České republiky a Číny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Územní dimenze a priority Olomouckého kraje
Český export a zrychlená bankovní a finanční integrace EU
MOŽNOSTI PODNIKÁNÍ NA UKRAJINĚ
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Ruská federace x WTO a OECD
Návrh předmětu a jeho inovací Obchodní podnikání PhDr.Iveta Šimberová, Ph.D.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Zahrani č ní obchod Č R v roce 2014 Zpracoval: Ing. Otto Dan ě k – místop ř edseda AE (dle údaj ů Č SÚ) 1.
Prof. Ing. Jaroslav Jakš, DrSc.
Teritoriální setkání Arménie Česká exportní banka - aktuality ve financování exportu.
Česká exportní banka Ing. Karel Bureš předseda představenstva a generální ředitel Business Den Ruské federace 30. září 2014 Aktuální možnosti financování.
Teritoriální setkání Brazílie Česká exportní banka - aktuality ve financování exportu.
OBSAH  HDP - definice  Výpočet HDP  HDP České republiky: o HDP v letech 1993 – 1996 o HDP v letech 1997 – 1998 o HDP v letech 1999 – 2002 o HDP v letech.
Etiopie, Keňa Obchodní příležitosti pro české zemědělství a potravinářství Praha, 7. dubna 2016.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Plánování zakázek ve vybraném výrobním podniku ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autorka bakalářské.
Specifika účtování ve vybraném zemědělském podniku Autor bakalářské práce: David Limberk Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kristina Kabourková Oponent bakalářské.
Kolektivní investování z pohledu možnosti zhodnocení volných finančních prostředků podniku Autor: Pavel Maroušek Vedoucí: Ing. Martin Maršík, PhD. Oponent:
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
DOTACE A TRANSFERY Z ÚČETNÍHO HLEDISKA A JEJICH VLIV NA HOSPODAŘENÍ
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Optimalizace strategických činností nákupu v mezinárodní společnosti.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza bankovních produktů v ČR Autor bakalářské práce: Marie.
Vysoká škola technická a ekonomická
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Personální a mzdová agenda ve vybraném podniku
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Analýza požadovaných kompetencí na trhu práce ve vybraném oboru
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketingový plán podniku
Návrh podnikatelského plánu založení minipivovaru s vlastní pivnicí
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Financování a účetnictví základních škol
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Martina Jakubcová.
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Autor bakalářské práce : Karel Ibehej Vedoucí bakalářské práce: Ing
zakladatelský projekt fitness centra GymForAll
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR Autor bakalářské práce:
Návrh podnikatelského plánu založení distribučního centra pro EU a svět pro výrobu tisknutelného světla na papír Jiří Plch.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Index exportu
Propagace nových výrobků firmy Kloida a jejich zavádění na trh
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
Povolání logistický manažer
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza vhodnosti používaných komunikačních nástrojů ve vybraném podniku.
Zhodnocení finanční situace konkrétního podniku
CRM v maloobchodní jednotce se sportovním zbožím
Aplikace nových forem marketingu
České Budějovice, červen 2016
Systém odměňování pracovníků ve vybraném podniku
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
OPTIMALIZACE LOGISTICKÝCH PROCESŮ VE FIRMĚ BAUER TECHNICS a.s.
Obhajoba diplomové práce
Evidence a účtování zásob ve vybrané společnosti
ANALÝZA VNITROPONIKOVÉHO KOMUNIKAČNÍHO SYSTÉMU VE VYBRANÉM PODNIKU
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Zahraniční obchod. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Transkript prezentace:

Zahraničně obchodní politika České republiky a Číny Autor bakalářské práce: Marek Vaniš Vedoucí Bakalářské práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D. V Českých Budějovicích, červen 2016

Motivace k výběru daného tématu V roce 2015 jsem navštívil Canton Fair v Číně, který se koná v městě Guanghzou (Kanton) Zájem o obchodování s čínskými výrobci Analýza zahraničně obchodní politiky těchto států Snaha najít společné charakteristické rysy těchto zahraničně obchodních politik

Důvody k řešení daného problému Aktuální téma Čína je největší světový exportér Do ČR se nejvíce zboží dováží právě z ČLR (2015, 465 mld.) Česká republika byla do roku 1989 také komunistickou zemí Česká republika v posledních letech zaznamenala rekordní růst HDP

Cíl práce zanalyzovat zahraničně obchodní politiku České republiky a Čínské lidové republiky z hlediska institucionálního rámce vymezit současné pozice České republiky a Čínské lidové republiky na mezinárodním trhu sledování společných charakteristik těchto na první pohled odlišných ekonomik

H 1: Zahraničně obchodní politika České republiky a Číny má společné rysy. Tato hypotéza byla potvrzena Společné rysy jsou: Nedostatek inovací ve výrobě (nízká přidaná hodnota výrobků a služeb) Rizika spojená s politickým prostředím Ekonomická integrace

H 2: Komparace dvou zahraničně obchodních politik ekonomicky odlišných zemí je vhodná (demografická, politická, historická odlišnost). Komparace je vhodná na základě: Nový proexportní plán ČR definuje prioritní země pro vývoz (hlavně státy BRICS) V roce 2015 byla Čína největším exportérem do ČR (465 mld. Kč) Česká republika zaznamenala za rok 2015 největší meziroční růst HDP ze všech zemí EU Politické prostředí demokracie vs. totalitní režim

Použité metody STEP (PEST) analýza Politické prostředí Ekonomické prostředí Sociální prostředí Technologické prostředí

Použité metody SWOT analýza – hodnocení pomocí generických bodů Matice IFE

Použité metody Matice IFE

Použité metody Matice EFE

Použité metody Matice EFE

Použité metody Výsledky SWOT analýzy Současná pozice na mezinárodním trhu ČR

Použité metody

Dosažené výsledky a přínos práce Pomocí STEP analýzy jsem definoval politické, ekonomické, sociální a technologické prostředí u ČR a ČLR STEP analýza plní funkci v mé aplikační části jako základní stavební kámen pro SWOT analýzu SWOT analýza byla vyhodnocena podle mého uvážení a následně komparována s identickou SWOT analýzou ohodnocenou odborníkem V diskuzi výsledků jsem shrnul výsledky STEP a SWOT analýzy

Závěrečné shrnutí zahraničně obchodní politiky ČR Silné stránky Slabé stránky Intervence ČNB Člen EU Vysoký růst HDP Přímé zahraniční investice Nový proexportní plán ČR Vládní instituce na podporu exportu Inovace Nízká přidaná hodnota vyráběného zboží Politické prostředí Korupce Orientace domacích firem na zahraničních trzích

Závěrečné shrnutí zahraničně obchodní politiky ČLR Silné stránky Slabé stránky Největší světový exportér Dlouhodobý vysoký růst HDP Veletrhy a podpora domácích výrobců Made in China 2025 (strategický plán) BRICS Totalitní režim Inovace Nízká přidaná hodnota vyráběného zboží Špatné životní prostředí ve velkých městech Cenzura medií

Odpovědi na otázky zadané vedoucím práce Které jsou nejtypičtější konkrétní čínské exportní komodity? Elektrické přístroje a domácí elektronika: 280 mld. USD Elektrické přístroje a domácí elektronika: 278 mld. Kancelářské stroje a přístroje pro zpracování dat: 221,5 mld. USD Oděvy: 186,6 mld. USD Textilní příze, látky a galanterie: 111,7 mld. USD

Odpovědi na otázky zadané vedoucím práce Jak reagují české banky ve vztahu k obchodování s Čínou? České banky se dívají na obchod s Čínou jako na obchod s ostatními rozvinutými zeměmi. Mezi nejvyužívanější nástroje patří dokumentární platby: dokumentární inkasa a dokumentární akreditivy. Od roku 2011 Komerční banka nabízí vedení běžných účtů v jüanech, tento krok zamezuje kurzovým rizikům.

Odpovědi na otázky zadané oponentem Hraje roli členství ČR v Evropské unii – co se týká zahraničně obchodní politiky resp. komparace s ČLR? A jakou? Obchodování na vnitřním trhu EU V roce 2005 zaznamenala první kladnou bilanci zahraničního obchodu Čerpání dotací z fondů EU ČR může nadále využívat monetární politiku a tím nepřímo podporovat export

Děkuji za pozornost.