VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
ASERTIVITA Společenská kultura Asertivita ; VY_32_INOVACE_D3_03
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Asertivita Je-li člověk nespokojen se svým stavem, může jej změnit dvěma způsoby: buď změní podmínky svého života, nebo změní svůj duševní postoj. První.
Asertivita jako obrana proti manipulaci
KONFLIKTY V MEZILIDSKÝCH VZTAZÍCH
Zásady dobré komunikace
Principy, zásady a chyby
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Obrana proti působení stresu a budování vlastního sebevědomí
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Komunikace Základní prostředek výměny informací
Nakonec našel a nazval jej: KATEGORICKÝ IMPERATIV, který zní:
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
Asertivní dovednosti.
Asertivita.
Zpracovala: Simona Hyková
VY_32_INOVACE_PSYM25560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
ASERTIVITA.
Psychologie zdraví Copingové strategie.
ZÁKLADY ASERTIVITY.
AKVIZICE AKVIZICE. Co si odvezete Zaměříme se na překážky na cestě ke zvýšení obratu a rozšíření portfolia Budeme hledat cestu jak spolupracovat i s největšími.
ASERTIVITA Alena Krákorová. Asertivita základy asertivního chování základní asertivní způsoby jednání asertivita DESATERO asertivita a obtížný klient.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdraví PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdrav í PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání pro zdravý PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Komunikace a jednání mezi lidmi III. PROBLÉMOVÉ SITUACE A ASERTIVITA 1)Pasivita, agresivita, manipulace 2)Asertivita 3)Konflikt a jeho řešení 4)Chování.
Asertivita ve sportu doc.PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D.
Program terapie partnerských agresorů. Teoretická východiska Co nám brání chovat se bezohledně, agresivně, ubližovat blízkým?
Josef Procházka08 VKZ (Výchova ke zdraví) P08B0308P.
1 ODBORNÉ SOCIÁLNÍ PORADENSTVÍ Eva Jarolímová. 2 Odborné sociální poradenství se dle zákona vůči základnímu sociálnímu poradenství vymezuje jednak širším.
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Název: VY_32_INOVACE_VVP_9A_10F Škola:
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Vyrovnávání se stresem
KOMUNIKACE a JEDNÁNÍ III.
Kojenecké období od 6. týdnů do 1. roku Andrea Ječmenová 2012.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
VY_32_INOVACE_17_12_Asertivita
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
Období dospívání Andrea Ječmenová 2012.
Asertivita.
ZÁKLADY SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE
Osobnost člověka z hlediska sociální psychologie
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Stresu i vyhoření odoláte, když víte jak na to…
Předškolní období - 3 až(6 – 7) let
Komunikace Andrea Ječmenová 2012.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON Číslo projektu CZ.1.07/ 1.5.00/34.0673 Název školy SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická psychologie Tematický okruh Komunikace Název materiálu Asertivita Číslo materiálu VY_32_INOVACE_6.B_ZPSY_17(20) Autor Andrea Ječmenová Datum tvorby 01.09.2012 Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.

Anotace Prezentace Microsoft PowerPoint studentům přibližuje formy a druhy komunikace. Prezentace je určena jako podpůrný materiál k výkladu učitele, lze použít i k opakování učiva. Cílem prezentace je studentům vštípit, jak správně a vhodně komunikovat v celé sociální sféře a především ve vztahu k pacientům a klientům.

Asertivita Asertivita je komunikační styl, přímé a upřímné vyjadřování vlastních názorů negativních i pozitivních, aniž bychom porušovali práva jiných lidí i svá vlastní. Andrea Ječmenová 2012

Také se definuje jako jednání, které není ani pasivní, ani agresivní, jako zdravé, přiměřené sebeprosazování. Obrana bez zbytečné agrese a obrana před manipulací. Asertivita nám může život usnadnit a zpříjemnit, budeme se lépe vyrovnávat se zátěžovými situacemi, naučíme se říkat ne bez pocitu viny, pomůže nám prosazovat naše názory, ale příliš jednostranně chápaná asertivita nás může zavést až k situacím, kdy přestáváme brát ohled na práva druhých lidí, hledíme jen na své zájmy, zkrátka jsme sobečtí.

Asertivita klade důraz na schopnost komunikovat Asertivita klade důraz na schopnost komunikovat. Z hlediska asertivity je nutné chápat komunikaci jako vzájemné sdělování informací, tedy dialog. S partnerem se dorozumíváme pomocí řeči, ale i neverbálně. Při nácviku asertivních reakcí nestačí naučit se jen správným slovům, ale celkovému stylu a tónu komunikace. Podmínkou asertivity je slušnost. Asertivita teoreticky vychází ze svobody, odpovědnosti, vůle chtít a sociální interakce.

Všichni lidé, kteří se zabývají zdravotnickým a sociálním oborem, by se takto měli naučit vést komunikaci, umět se asertivně chovat i v zátěžových situacích. V živočišné říši existují ke zvládání konfliktů dva základní prostředky a to boj a únik. Člověk má ale i třetí možnost a to je domluva, kompromis, respekt a jasné stanovení pravidel hry.  

Základní prvky asertivity otevřená a přímá komunikace aktivní realizace svých cílů jasné vyjadřování svých pocitů, podmínkou je soulad verbální a neverbální komunikace naučit se požádat druhého o laskavost, pomoc naučit se odmítnout, říkat ne přijmout pochvalu, ale i kritiku, umět sdělit své pocity naslouchání druhému uzavírání kompromisů

Asertivní práva Asertivní práva nepotřebují ani tak podrobné vysvětlování jako hlavně jejich přijetí za své.

Mám právo posuzovat své vlastní chování, myšlenky a emoce a být si za ně a jejich důsledky sám odpovědný. Mám právo nenabízet žádné výmluvy, vysvětlení ani omluvy svého chování Mám právo posoudit zda a nakolik jsem odpovědný za řešení problémů druhých lidí Mám právo změnit svůj názor Mám právo dělat chyby a být si za ně odpovědný Mám právo říci já nevím Mám právo být nezávislí na dobré vůli druhých lidí Mám právo dělat nelogická rozhodnutí Mám právo říci já ti nerozumím Mám právo říci je mi to jedno Mám právo se rozhodnout, zda budu jednat asrtivně nebo ne

Jestliže máme asertivní práva, máme i asertivní povinnosti. Tyto povinnosti však nechápeme jako příkazy, ale jako určité zásady, které se v běžném životě pozitivně osvědčily. Zkrátka, co nechceš, aby činili jiní tobě, nečiň ty jim!

Asertivní povinnosti Učme se kontrolovat své emoce Respektujme a tolerujme i osobní práva druhého Stručně a upřímně vyjadřujme své pocity Snažme se vidět sebe i druhého reálně Pokusme se poznat stanovisko druhého Naslouchejme druhému a vyslyšme ho Važme si názorů druhých a jejich přesvědčení Nemějme na vrch za každou cenu Učme se nacházet kompromis Přiznejme omyl a pokoušejme se jej napravit Uvědomme si včas, co vlastně chceme

A protože v životě nic není zadarmo a asertivním se člověk nerodí, nezbude nám nic jiného, než na sobě zapracovat a asertivní dovednosti získávat a nacvičovat.

Kontrolní otázky a cvičení Vysvětlete, co je asertivita a její význam v komunikaci. Vyjmenujte základní prvky asertivity. Vyjmenujte asertivní práva, vysvětlete jejich důležitost. Vyjmenujte asertivní povinnosti, vysvětlete jejich důležitost. Úkol Vyhledejte, kde je možné získat umění asertivního chování. Vyhledejte, jak správně asertivitu nacvičovat. Pracujte s internetovými zdroji. Písemně zpracujte.

Použité zdroje Kapitoly z psychologie pro zdravotnické pracovníky Mgr. Ivanka Bartošíková , Mgr. Vladimír Jičinský, Ph.Dr. Marta Jobánková, Ph.Dr. Jarmila Kvapilová ISBN 80-7013-288-4, Vydal- IDV PZ 2000 Brno Psychologie a Pedagogika II pro SZŠ Ph.Dr. Věra Čechová , Ph.Dr. Alena Mellanova,Csc. Mgr. Hana Kučerová ISBN 80-7333-028-8, Informatorium Praha 2004 Fotografie: Fotoarchiv autorky