Základní teze volebního programu kandidáta na rektora ČVUT

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. vedoucí katedry
Advertisements

Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
Kvalitní péče o seniory Vítejte na mezinárodní konferenci v Praze, 9.března 2007.
Zapojení Pedagogické fakulty MU do činnosti Evropské agentury pro podporu speciálního vzdělávání Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Elektronické služby v znalostnej spoločnosti, , Zvolen Koordinace a spolupráce – úloha Asociace knihoven vysokých škol ČR Barbora Ramajzlová.
Problematika systému přípravy učitelů a stav výuky tělesné výchovy na vysokých školách Materiál pro 21. zasedání předsednictva Rady vysokých škol dne 20.
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Fakulta prírodných vied Katedra environmentálneho manažérstva Klub ekologické výchovy, o.s. Praha Podmínky a.
Transfer technologií na Technické univerzitě v Liberci Pavel Němeček.
CZ / /0037 Přímá komunikace mezi fakultami a průmyslem – Brána k výzkumu Žadatel: MEDICOMP s.r.o. Partneři: PřF UK Praha, MFF UK Praha,
Jakub Fischer kandidát na předsedu RVŠ pro období
Elektrotechnické a elektronické systémy v dopravě (ESD)
Hodnocení UJEP AK ČR Závěry a doporučení. Personální zajištění posilovat kvalifikační strukturu pracovišť - vytvořit realistické a kontrolovatelné plány.
Situace vysokých škol v České republice Panelová diskuse: „Je naše vysoké školství českým národním zájmem?“ Jana Mačáková Univerzita Palackého v Olomouci.
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Sněmovní tisk 1046 Legislativní komise RVŠ. Sněmovní tisk 1046 Sněmovní tisk 746/3 Obsah: –řešení ubytovacích stipendií pro studenty soukromých vysokých.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
STRATEGIE ROZVOJE ŠKOLSTVÍ A VĚDY V PROGRAMU NS-LEV 21 RNDr. Stanislav Palša http://
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Týden neklidu na 2.LF Velká posluchárna – Michal Pelíšek.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Fakulta zdravotnických studií
Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků.
1 Ing. Krajíček Jan Jak dál v zapojení odborníků z praxe Jak dál v zapojení odborníků z praxe Mezinárodní odborný seminář PRAXE A.
Terciární vzdělávání v ČR podíl veřejných vysokých škol (VVŠ): 84% Nárůst počtu studentů a zaměstnanců VVŠ nárůst [%] studenti
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Stipendijní politika Přírodovědecké fakulty Opatření děkana č. 2/2012.
Reaktorová fyzika I pro 3. ročník zaměření TTJR, JEŽP a JZ
Odbor projektové podpory – Univerzitní centrum Telč.
Plénum ČKR1 Priority RVŠ Teze programového prohlášení Rady vysokých škol.
Mise a vize VŠKV  Jediná vysoká škola se sídlem v Karlovarském kraji  Jedinečnost vzdělávacího programu neuniverzitního typu  Inovační inženýrství.
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Třístupňová struktura vysokoškolského vzdělávání: bakalářský.
Zápatí prezentace1 Evropské projekty a jejich podpora na ESF MU v roce 2009 Porada vedení fakulty+ vedoucí kateder předkládá: proděkan pro SaR.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Hodnocení kvality VŠ 15. seminář Podpora výuky a učení se na VŠ Jak podpořit kvalitní vysokoškolské.
ELearning na počátku nového tisíciletí a pět let poté Miloslava Černá Petra Poulová.
Metodický výklad výzvy
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV ERDF výzva pro vysoké školy Ing. Martin Hajnala Praha, duben 2016.
Konference INOVACE JE ZÁKLAD VAŠÍ EXISTENCE Brno,
Programy podpory technického vzdělávání v Jihomoravském kraji.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
KATEDRA PRÁVNÍCH OBORŮ, ŘÍZENÍ A EKONOMIKY MARTIN ŠIMÁK KOLEGIUM DĚKANKY 8. ČERVNA 2012 Jihočeská univerzita V Českých Budějovicích Zdravotně sociální.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Obor Podniková ekonomika Ústav podnikové ekonomiky.
ČVUT V PRAZE 2005 Co dál? Jak dál? Co mohu nabídnout? Internacionalizace, Kvalita a excelence akademických činností Kvalita a kultura akademického života.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta Katedra ošetřovatelství březen 2009.
Reg. č. projektu: CZ.1.07/2.3.00/ Název projektu: Měření výkonnosti Rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu měření a řízení výkonnosti podniků,
ČVUT zítra prof. RNDr. Miroslav VLČEK, DrSc.. ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE 2 Postavení univerzity v měnícím se světě  Boloňské deklarace a společný.
PLÁN REALIZACE STRATEGICKÉHO ZÁMĚRU
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Výroční konference OP PIK
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská ČVUT Nabízíme nové studijní zaměření Fyzika a technika termojaderné fúze Nové studijní zaměření, které FJFI ČVUT.
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Seminář pro výchovné poradce SŠ
PROFIL FAKULTY Vzdělávací činnost Vědeckovýzkumné aktivity Bc. studium
prof. Ing. Vojtech Dirner, CSc.
Stipendijní politika na ESF MU - přehled a strategie
václav havlíček uchazeč o volbu kandidáta na rektora čvut v praze
Informační schůzka pro zájemce o doktorské studium
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
O nás Univerzita s TRADICÍ – založena 1999
doc. PhDr. Soňa Jandová, Ph.D. /
IP Alena Kopáčková (DFP)
Spolupráce gymnázií s vysokými školami
Setkání kariérových poradců
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Základní teze volebního programu kandidáta na rektora ČVUT Ladislav Musílek

Historie, tradice i geografická poloha zavazuje ČVUT v Praze k tomu být nejkvalitnější a nejprestižnější technickou universitou v České republice a jednou ze špičkových technických universit v Evropě. K naplnění tohoto cíle potřebuje: - akademické pracovníky, pro které práce na ČVUT je posláním, nikoli jen zaměstnáním, - studenty, jejichž cílem je dosáhnout co nejkvalitnějšího vzdělání, nikoli obdržet co nejsnáze diplom, - vyvážený poměr mezi pedagogickou činností, výzkumnými a vývojovými aktivitami a přenosem výsledků odborné činnosti do praxe, - přiměřené prostorové, materiální a finanční zabezpečení pro odbornou činnost i pro život studentů, - klid na práci, nenarušovaný vnitřními spory.

Pedagogická oblast: - sledovat současné trendy v technických a přírodních vědách a přizpůsobovat jim studijní programy, zavádět nové obory a zaměření a posílit možnosti mezioborového studia, - rozšířit nabídku volitelných předmětů a nabídku předmětů manažerského a humanitního zaměření, - zvyšovat podíl práce studentů na projektech, - zvyšovat důraz na kvalitu výuky jak v radách studijních programů, tak i prostřednictvím studentské ankety, - poskytovat studentům kvalitní studijní pomůcky jak ve formě učebnic a skript, tak v elektronické podobě, - nejlepší studenty ve vyšších ročnících v magisterském studiu a doktorandy zapojovat do výuky, do výzkumných týmů a projektů a poskytovat jim částečný pracovní úvazek, - pravidelně se neformálně setkávat se studenty s cílem posílit zpětnou vazbu mezi studenty a vedením školy, - prosazovat stipendijní politiku, v níž budou preferováni dobří studenti, - rozšiřovat nabídku celoživotního vzdělávání a nabídku v rámci university třetího věku.

Nárůst počtu studentů české státní příslušnosti v letech 1995-2004 z 15 091 na 21 765 Nárůst počtu absolventů české státní příslušnosti v letech 1991 – 2004 z 1 846 na 2 119 (ale v r. 2003 jen 1 872)

- uvést do života mechanismy přenosu výsledků výzkumu do praxe, Výzkum, vývoj a transfer výsledků do praxe: - cíleně podporovat výzkum v perspektivních oblastech, - využívat možností, které poskytuje multidisciplinarita ČVUT, k vytváření „virtuálních“ výzkumných center napříč fakultami a ústavy, - rozšiřovat a zkvalitňovat servis při přípravě a realizaci projektů v grantových programech, - vytvořit fond pro zálohování projektů, na něž přicházejí prostředky od poskytovatele se zpožděním, - uvést do života mechanismy přenosu výsledků výzkumu do praxe, - podporovat účast ČVUT na průmyslových veletrzích, - úzce spolupracovat s externími subjekty, - podporovat pořádání vědeckých konferencí a zlepšovat zázemí pro tyto aktivity, - získávat pro ČVUT kvalitní doktorandy z řad vlastních absolventů magisterského studia, ale i z dalších českých i zahraničních universit, - vynikající výsledky výzkumu propagovat na veřejnosti, poskytovat jim interní ocenění a navrhovat je na externí ceny.

Představa ČVUT jako „research university“: prostředky na výzkum a vývoj by měly být přibližně stejné jako na pedagogiku. Skutečnost: v uplynulých letech činily cca 50 – 60 % prostředků na pedagogiku. Pozitivně lze vnímat jejich absolutní nárůst z 465 815 tisíc Kč v r. 2000 na 687 174 tisic Kč v r. 2004.

Pracovní a životní podmínky studentů - vést kontinuální dialog (osobní i prostřednictvím k tomu založených webových stránek) s členy akademických senátů, reprezentanty studentských organizací a s dalšími studenty s cílem seznamovat se navzájem s problémy a vyjasňovat si potřeby a možnosti, - dále zlepšovat infrastrukturu ČVUT určenou pro studenty (knihovny a studovny, počítačové učebny a laboratoře, sportovní a společenská zařízení), - usilovat o optimalizaci poměru mezi náklady a výkony SÚZ tak, aby bylo možné udržet nízké ceny ubytování na kolejích a jídel v menzách, - intenzivně hledat prostředky k modernizaci a lepší údržbě kolejí a menz i dalších zařízení sloužících studentům, - podporovat formou stipendií, preferencí při ubytování a dalšími způsoby studenty s vynikajícími studijními výsledky, významnými aktivitami ve prospěch ČVUT nebo významně přispívající na veřejnosti k dobrému jménu ČVUT.

Vnější postavení a řízení ČVUT - navrhovat vhodné kandidáty do orgánů souvisejících s aktivitami ČVUT, - posilovat pozici ČVUT v Konferenci rektorů a při dalších jednáních, - zlepšit vztahy s VŠCHT, - podílet se na diskusích směřujících v rámci EU k založení European Institute of Technology, - zapojit do koncepční práce ve prospěch ČVUT více děkany a ředitele součástí, - respektovat kompetence jednotlivých orgánů ČVUT tak, aby se návrhy projednávaly operativně, - považovat AS za partnera vedení, dobrá součinnost s AS je pro chod školy klíčová, - věnovat pozornost spolupracovníkům rektora tak, aby tým byl tvořen odborníky majícími též potřebné manažerské schopnosti, - ve spolupráci s kvestorem optimalizovat činnosti R ČVUT - pokračovat v započatých pracích pro vytvoření Etického kodexu ČVUT.

Další oblasti Ve vymezeném čase nelze detailně uvést všechny oblasti činnosti ČVUT, na které je třeba se v příštím období soustředit. Je však vhodné alespoň některé z nich zmínit: - mezinárodní postavení ČVUT, zahraniční spolupráce a výměna studentů i akademických pracovníků, zvyšování počtu zahraničních studentů, - nová výstavba a rekonstrukce na ČVUT (zejména dostavba areálu Dejvice, rekonstrukce Karlova náměstí, rekonstrukce některých kolejí, modernizace areálu Motol a další), - rozšíření působnosti ČVUT do dalších regionů v ČR a posílení činnosti jeho regionálních pracovišť, - důsledný tlak na dosažení změny financování vysokých škol tak, aby byla více zohledněna kvalita, - efektivní propagace ČVUT na veřejnosti s cílem zvýšit zájem o technické a přírodovědné obory, - podpora personálního rozvoje pracovníků ČVUT a odpovídající finanční i další ocenění jejich kvalitní práce ve prospěch školy, fakult a dalších součástí.

Věková struktura docentů na jednotlivých fakultách ČVUT Věková struktura profesorů na jednotlivých fakultách ČVUT

Výňatek z CV: Narozen 16.10.1946 v Praze. Ženatý, děti Jan (1974) a Jiří (1978) Vysokoškolské vzdělání: 1963-68: ČVUT v Praze - Fakulta technické a jaderné fyziky, Praha 1, Břehová 7, zaměření dozimetrie a aplikace ionizujícího záření Další vědecké a pedagogické hodnosti: 1977 - kandidát věd v oboru experimentální fyzika (kandidátská práce na téma „Závislost vzrůstových faktorů v širokém svazku záření gama na geometrickém uspořádání zdroje, absorbujícího materiálu a detektoru“) 1983 - docent v oboru jaderná a subjaderná fyzika 1992 - doplněna habilitace (habilitační práce na téma „Některé aspekty stanovení polí a využití rozptýleného záření gama“) 1996 - profesor pro obor experimentální fyzika Zaměstnání: 1968-71: Výzkumný pracovník - Výzkumný ústav přístrojů jaderné techniky TESLA, Přemyšlení u Prahy 1.11.1971 - dosud: ČVUT – FJFI, katedra dozimetrie a aplikace ionizujícího záření 1971-5 výzkumný pracovník, 1975 učitel, 1990 proděkan FJFI pro hospodářskou a organizační činnost, 1991-1994 proděkan FJFI pro vědu a výzkum, 1.2.1994 – 31. 1.2000 děkan FJFI, od 15.2.2000 dosud prorektor ČVUT pro vědeckou a výzkumnou činnost