Kurz finanční gramotnosti OA Neveklov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Čekalová Sylva. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Advertisements

Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Pavla Katzová tajemnice Sdružení soukromých škol Čech, Moravy a Slezska.
Finanční gramotnost: Zajištění na stáří, renta. 09 Zajištění na stáří DŮCHODY V ČESKU … „Co mají společnýho pařížský a ostravský důchodce? Oba si můžou.
Pojem a význam práva Souhrn norem, stanovených uznaných státem k dosažení určitých společenských účelů, jejichž zachování je vynucováno státní mocí Objektivní.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0101_CO JE F.G. Téma: CO JE FINANČNÍ GRAMOTNOST Číslo projektu:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Řízení financí zdravotnického zařízení Ing. Jaroslav Zlámal, Ph.D.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
FINANČNÍ GRAMOTNOST POPIS FUNKCÍ CENTRÁLNÍ BANKY.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
EKONOMIKA 3. ROČNÍK Plán učiva Ekonomika 1.TC Podnik; majetek podniku a hospodaření podniku Podnik Struktura majetku a zdrojů financování Dlouhodobý majetek.
Hospodaření a tvorba ceny Výchova k občanství 7. ročník.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_IVOVACE_2301_STAV FINANCÍ Téma: Pojem F. G._ ZJIŠTĚNÍ STAVU FINANCÍ.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Ing. Veronika Dostálková MBA
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Banky, vklady, úvěry, půjčky z hlediska občana 2 – Půjčky apod.
PŘÍJMY A VÝDAJE DOMÁCNOSTÍ
Postup při zřizování obchodní společnosti
Financování činnosti korporací
PROJEKT OP LZZ „IMPLEMENTACE AGE MANAGEMENTU V ČR“ CZ /5. 1
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Pojem přeměna obchodní společnosti
EKONOMIKA 3. ROČNÍK Plán učiva Ekonomika
EU_62_A_sada 2_02_M_Finanční produkty_Pol
Realizátor: EUFORALL o.s.
Digitální učební materiál
Měnová soustava, měnová politika
Bohumil Havel MoodleMoot.cz 2016
Státní organizace.
IAS 17 Leasingy.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Průběžná informační povinnost emitenta kotovaných cenných papírů
Základní kapitál Základní kapitál je peněžní vyjádření souhrnu
Úvod do podnikových financí
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PLATEBNÍ STYK I.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
FISKÁLNÍ A MONETÁRNÍ POLITIKA
Základní informace o poskytovateli
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financování činnosti korporací
Odbor školství mládeže a sportu Oddělení školské ekonomiky
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
MANAŽERSKÉ ÚČETNICTVÍ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Správa sociálního zabezpečení
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
VAŠE FIRMA JE LOĎ PLUJÍCÍ K VYTČENÉMU CÍLI, KTERÝM JE:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-01
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti  
Seminář SoMoPro III. - Právní část Mgr. Klára Benišová/1258
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Finance TNH 2 (S-5) Pavel Seknička.
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Finanční arbitr 25. dubna 2018 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Finanční plán stavební zakázky
Didaktika finančního vzdělávání
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Pojem a definice krize Překážka na cestě za důležitými životními cíli, kterou člověk není schopen překonat v obvyklém čase obvyklými metodami řešení problémů.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Na co všechno si dát pozor.
Transkript prezentace:

Kurz finanční gramotnosti OA Neveklov

Co je FG?  je soubor znalostí a dovedností, které člověku umožňují porozumět financím a správně s nimi zacházet v různých životních situacích  nemá žádnou konkrétně stanovenou metu, podle které by bylo možné říct, že člověk je nebo není finančně gramotný nějakým způsobem je totiž finančně gramotný každý, ovšem podstatná je míra skutečné (nikoli jen subjektivně vnímané) finanční gramotnosti člověka

Dělení FG Finanční gramotnost jako řízení osobních/rodinných financí obsahuje tři složky: Peněžní gramotnost Cenovou gramotnost Rozpočtovou gramotnost

Peněžní gramotnost - představuje kompetence nezbytné pro: správu hotovostních a bezhotovostních peněz a transakcí s nimi správu nástrojů k tomu určených (např. běžný účet, platební nástroje apod.)

Cenová gramotnost - cenovou gramotnost představují: kompetence nezbytné pro porozumění cenovým mechanismům a inflaci porozumění principu „hodnoty peněz“

Rozpočtová gramotnost - rozpočtovou gramotnost představují kompetence nezbytné pro: správu osobního/rodinného rozpočtu (např. schopnost vést rozpočet, stanovovat finanční cíle a rozhodovat o alokaci finančních zdrojů) zahrnuje i schopnost zvládat různé životní situace z finančního hlediska správu finančních aktiv (např. vkladů, investic a pojištění) správu finančních závazků (např. úvěrů nebo leasingu)

Co by měl finančně gramotný člověk dělat? platit včas své účty sledovat svou finanční situaci než si něco koupí pečlivě zvažovat zda si to může dovolit informovat věřitele pokud není schopen splácet úvěr uvědomit si, že nelze současně získat vysoký výnos a okamžitou likviditu s minimální výší rizika