P r o č to všechno děláme? Chceme:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kolik opravdu stojí veřejná správa?
Advertisements

MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
Pravidla tvorby a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji a jejich implementace v rámci tvorby sítě 2015 – 2016 a dotačním řízení na.
Setkání s poskytovateli sociálních služeb –
Vymezení služeb pro stanovení vyrovnávací platby
1. Povinnosti KÚ jsou uvedené v § 93 písm. b) a c) ZSS, KÚ zajišťují metodickou, koordinační roli vůči činnostem sociální práce na úřadech obcí s rozšířenou.
Informace o plánování sítě sociálních služeb v Jihočeském kraji.
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji II“ Závěrečné setkání k realizaci projektu Lenka Sládková, Jana Moravcová
INDIVIDUÁLNÍ PROJEKT Služby sociální prevence v Královéhradeckém kraji III.
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Financování sociálních služeb a podmínky podpory nově vznikajících sociálních.
1 DÍLČÍ ANALÝZY SOCIÁLNÍCH SLUŽEB NA ÚZEMÍ STATUTÁRNÍHO MĚSTA LIBEREC LB plán s.r.o., Liberec JEDNÁNÍ ŘPS A KOMISE ZDRAVOTNÍ A SOCIÁLNÍ 19. května 2015.
Města, obce a financování sociálních služeb ve světle veřejné podpory Konference „Financování sociálních služeb pro města a obce“
 Smlouva o poskytnutí účelové dotace čl. V., odst. 14 (Pověření poskytováním SOHZ čl. IV., odst. 13) a dále Metodika PK část XIII., odst. 13  mezní.
Úprava „Pravidel řízení o přiznání finanční podpory JMK pro rok 2016 v oblasti podpory poskytování soc. služeb„ ODDĚLENÍ EKONOMIKY A KONTROLY
Mechanismus finanční podpory sociálních služeb formou vyrovnávací platby 1.
Veřejná podpora a financování sociálních služeb – Hotel STEP JUDr. Karel Zuska.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory ve Zlínském kraji Konference „Plánování a financování sociálních služeb v Jihomoravském kraji“
Datum: Zpracoval: Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Krajská síť sociálních služeb Dan Vrána.
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Seminář pro žadatele Dotační program 2016 úvod
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
Monitorovací systém sociálních služeb města Plzně k podpoře dotační politiky Mgr. Karolína Vodičková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Datum: Zpracoval: Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Krajská síť sociálních služeb Moravskoslezského kraje D. Vrána.
Projekt „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ a jeho výstupy Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji na období.
Archivace dokumentace projektu a součinnost při kontrolách.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Dotační systém v sociálních službách jako bariéra jejich rozvoje Ladislav P r ů š a Praha, 25. listopadu 2013.
FINANCOVÁNÍ SOCILÁNÍCH SLUŽEB V ROCE 2016 SPOLUÚČAST OBCÍ ORP NA FINANCOVÁNÍ.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji a jeho návaznost na plány komunitní plány na místní úrovni setkání k zahájení tvorby Komunitního.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
S třednědobé plánování sociálních služeb v Ústeckém kraji v praxi Setkání s poskytovateli sociálních služeb, Ústí nad Labem, září 2016.
Rozvoj sociálních služeb v Pardubickém kraji Evaluace projektu rozvoj metod sociální práce a tvorba kritérií efektivity služeb.
Datové centrum sociálních služeb v Libereckém kraji Interaktivní softwarový program určený pro poskytovatele sociálních služeb, zadavatele a také pro.
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje Setkání s poskytovateli sociálních služeb v Ústeckém kraji.
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
1 Plánování sociálních služeb z pohledu MPSV Brno
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Semináře pro poskytovatele sociálních služeb v rámci projektu „Podpora procesu střednědobého plánování rozvoje sociálních služeb v Karlovarském kraji“
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Podání žádosti o dotaci na rok 2017
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Úloha kraje v síťování sociálních služeb
INDIVIDUÁLNÍ PROJEKTY
Vykazování dat v rámci poskytování sociálních služeb
IS SS ve vztahu ke Krajské síti sociálních služeb v MSK
Vykazování dat v rámci poskytování sociálních služeb
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
Úvodní konference k projektu „Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z Evropského.
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Úvodní konference k projektu „Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z Evropského.
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Pravidla pro tvorbu sítě sociálních služeb v JMK pro rok 2020
Seminář pro příjemce Typ I – Příprava a podpis právního aktu, pravidla a podmínky realizace Oddělení dubna 2019, Praha.
Dokončení DŘ 2012 a Podmínky DŘ 2013
Vyúčtování dotací za rok 2013 Rozdělení dotací v roce 2014
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Transkript prezentace:

METODICKÉ SETKÁNÍ – Metodika pro poskytovatele v ZS LK únor – březen 2017

P r o č to všechno děláme? Chceme: stabilní a funkční systém sociálních služeb v Libereckém kraji, co nejvíce kompetentního člověka (uživatele sociálních služeb). P r o č to všechno děláme?

V ZS LK 2017 – 243 sociálních služeb Současný stav 2017 Liberecký kraj - 112 registrovaných poskytovatelů sociálních služeb u KU LK = 215 služeb + cca 20% sociálních služeb registrovaných u jiných krajů ČR V ZS LK 2017 – 243 sociálních služeb Dotace MPSV pro rok 2017 – 368 mil. Kč (požadavek LK vůči MPSV 451 mil. Kč) Dotace LK z rozpočtu kraje – 5 mil. – pro tzv. „předfinancování“ (požadavek OSV je 15 mil.)

Základní síť sociálních služeb Libereckého kraje Základní síť je skupina konkrétních registrovaných sociálních služeb (dle ZSS), které byly vybrány krajem a jejich poskytovatelé získali od Libereckého kraje „Pověření služby obecného hospodářského zájmu (SGEI)“, čímž si kraj u konkrétního poskytovatele objednává službu v určitém rozsahu. Na tento rozsah je vypočítávána optimální výše vyrovnávací platby. Sociální služby zařazené v Základní síti mají územní působnost v Libereckém kraji, tedy poskytují sociální služby občanům Libereckého kraje nebo občanům s prokazatelnou sociální vazbou na Liberecký kraj.

Vstup do ZS LK není řešen krajskou metodikou na rok 2017 ! Základní síť (aktivita v samostatné působnosti kraje) X registrace (přenesená působnost státní správy) Zařazení do Základní sítě - na základě potřebnosti deklarované jednotlivými obcemi s rozšířenou působností (ORP) + podílu spolufinancování / Libereckým krajem (objednatelé služeb) Komunitní plánování obce  definování potřebnosti  přenos potřebnosti do AP / SPRSS LK  ZS LK Hodnocení sociální služeb se odehrává v Krajské koordinační struktuře pro plánování sociálních služeb v Libereckém kraji.

Smlouva o poskytnutí dotace – počet úvazků / lůžka dle AP 2017 Sociální služby v ZS LK Kapitola 2 – Poskytování sociálních služeb Smlouva o poskytnutí dotace – počet úvazků / lůžka dle AP 2017 Minimální kapacita služby je dána ZS LK Přímý obslužný personál viz § 115 ZSS (sociální pracovníci, prac. v soc. sl. …) Ostatní pracovníci – vedoucí pracovníci, administrativní pracovníci, obslužný personál Podíl prac. v přímé péči X ostatní prac. (0,3 úv) Přímá práce (str. 44, indikátor ČJ se týká služeb poskytovaných Ambulantní a Terénní formou) Nepřímá práce

Kapitola 3 – Změny v realizaci sociální služby – ZS Podstatné změny služby – str. 47 Nepodstatné změny služby – str. 46 Údaje, které nelze měnit – str. 49 Nepodstatné změny – nemají vliv na smlouvu; informace se pouze nahlašují správci ZS LK (pí Musilová + následná úprava v KISSOS) – nevzniká dodatek smlouvy Podstatné změny - změna v poskytování má dopad na předmět smlouvy (poskytovatel X kraj) – musí vzniknout dodatek smlouvy Podstatné změny nesmí příjemce provést před jejich odsouhlasením poskytovatelem dotace. Změny nelze odsouhlasit se zpětnou platností. ZS LK X registrace!

Kapitola 4 - Hlášení dalšího zdroje financování sociální služby Příjemce je povinen hlásit kraji další přidělené zdroje financování sociální služby. U každého dalšího zdroje financování služby příjemce uvádí název zdroje (subjektu, který finanční podporu poskytl či název titulu/programu z kterého jsou finanční prostředky poskytovateli služby přiděleny) a jeho výši. Kdykoliv v průběhu podpory služby v rámci Závěrečné zprávy o poskytování sociální služby a v rámci vyúčtování finanční podpory (viz kapitola 14), v rámci aplikace KISSOS  Modul: Podíl zadavatelů / Evidence a realizace 2017 – formulář Hlášení viz Příloha Smlouvy č. 2 + KISSOS

Kapitola 7 - Účetnictví a doklady – Metodika str. 51 Příjemce, který vede účetnictví podle zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, v platném znění, je povinen své příjmy a výdaje, výnosy a náklady mít vedeny transparentně s jednoznačnou vazbou ke konkrétní sociální službě (např. analytické účty, účetní střediska, zakázky). Příjemce je povinen odděleně účtovat o veškerých příjmech a výdajích, resp. výnosech a nákladech vzniklých při poskytování sociální služby, tj. zajistit oddělené účtování o výnosech a čerpání jednotlivých zdrojů krytí nákladů (zakázkově). Příloha č. 3 Metodiky – část E (Výkaz v KISSOS) Příloha č. 4 Metodiky – část A, B, C, D (Výkaz v KISSOS)

Poskytování sociálních služeb Kapitola 13 – Indikátory Poskytování sociálních služeb Indikátor = nástroj pro sledování a vyhodnocování efektivity jednotlivých sociálních služeb. (od roku 2017 sledujeme pouze ČJ – odpadají další indikátory – kontakty/intervence/uživatelo-dny apod …; ČJ se netýkají služeb v pobytové formě!) Cílem je průběžně sledovat poskytování sociálních služeb a porovnávat získané informace s výchozím (předpokládaným) stavem (tj. stavem plánovaným ze strany území, zadavatele sociální služby). Indikátory rozdělujeme na: 1) Finanční (Cílem je zajistit, aby nedocházelo k duplicitnímu financování služeb a k poskytnutí nadměrných dotací na jednotlivé sociální služby.) 2) Věcné – kvantitativní a kvalitativní Poskytovatel vždy vyplňuje sadu univerzálních indikátorů stejných pro všechny sociální služby, ty budou výběrově doplněny o indikátory pro daný druh sociální služby. Sledované indikátory k jednotlivým druhům sociálních služeb jsou definovány v rámci KISSOS

ffff Výkaz – např. Cílové skupiny a další dle metodiky – Příloha č. 7

Počet odmítnutých žadatelů Příloha Metodiky č Počet odmítnutých žadatelů Příloha Metodiky č. 7 „Poskytovatelé zařazeni do Základní sítě sociálních služeb Libereckého kraje mají za povinnost provádět sociální šetření, ve kterém budou mapovat jednotlivé oblasti potřeb, resp. sociálně nepříznivou situaci. Tento proces bude zaznamenán jako „záznam z jednání se zájemcem“. Tento dokument bude součástí klientské dokumentace a bude výchozím podkladem pro 1) vznik smlouvy mezi zájemcem o sociální službu a danou sociální službou a 2) Individuální plánování. Důvody odmítnutí zájemce o službu z důvodu: - nepodporované cílové skupiny (§ 91, odst. 3, písm. a) - kapacity (§ 91, odst. 3, písm. b) - nevyhovujícího zdravotního stavu za sledované období (§ 91, odst. 3, písm. c) - předchozího porušování smlouvy za sledované období (§ 91, odst. 3, písm. d)

Specifické indikátory Specifické indikátory vykazují poskytovatelé dle Přílohy č. 7 (metodiky) Specifické indikátory jsou i v příloze zasílaného emailu.

Člověk v životní situaci Karty řešených potřeb Člověk v životní situaci (životní situace = Sociálně Nepříznivá Situace ???) Sociálně nepříznivá situace / životní situace  probíhá jednání se zájemcem (identifikace potřeb), jsou definované oblasti potřeb na které sociální služba bude reagovat  Smlouva o poskytování sociální služby (je stanoven rozsah spolupráce soc. služba X uživatel)  *Individuální plán, který konkrétně reaguje na potřebu klienta (sociální práce, která vede k uschopňování klientů)  probíhá pravidelná revize plánu (hodnocení potřeb / rozsahu sociální práce)  případná úprava smlouvy (pokud je to třeba)

Děkujeme Vám za pozornost Jiří Tůma, jiri. tuma@kraj-lbc Děkujeme Vám za pozornost Jiří Tůma, jiri.tuma@kraj-lbc.cz Oddělení rozvoje a financování sociálních služeb LK