Nový model tvorby trhu práce budovaný partnerstvím zaměstnavatelů – škol a jejich zřizovatelů a úřadů práce Ing. Jiří Herodes.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
a spolupráce Libereckého kraje v projektu IQ Industry
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Zapojení školy do projektu T.I.M.E
Projekt IQ auto = IQ Industry VIZE: DOSÁHNOUT SHODY MEZI POTŘEBAMI KVALIFIKOVANÉ PRACOVNÍ SÍLY ZE STRANY PRŮMYSLU A NABÍDKOU TRHU PRÁCE VYMEZENOU ODBORNÝMI.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Začlenění a úloha UNIV 2 ve struktuře regionální odborné školy technického zaměření Ing. Vladimír KEBERT, CSc Ředitel SOŠ a SOU Hořovice.
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
Projekt IQ AUTO VIZE: DOSÁHNOUT SHODY MEZI POTŘEBAMI KVALIFIKOVANÉ PRACOVNÍ SÍLY ZE STRANY PRŮMYSLU A NABÍDKOU TRHU PRÁCE VYMEZENÝM ODBORNÝMI ŠKOLAMI.
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
KULATÝ STŮL PRO STUDENTY FBI VŠB-TUO “Safety AGENT“ Posilování partnerství v oblasti bezpečnosti průmyslu r.č. CZ.1.07/2.4.00/ , Podnikatelský.
Program konkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Střední škola stavební Jihlava Sociální partnerství zpracoval : PhDr. Pavel Toman únor 2011.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
CZ / /0037 Přímá komunikace mezi fakultami a průmyslem – Brána k výzkumu Žadatel: MEDICOMP s.r.o. Partneři: PřF UK Praha, MFF UK Praha,
Svaz průmyslu a dopravy České republiky. Aktuální bariéry sociálního partnerství škol a zaměstnavatelů Ing. Miloš Rathouský ředitel sekce RLZ a regionálních.
Proškolení studentů k projektu Inovace a podpora praxí VŠPJ
Příprava pracovníků v Tanex,PLASTY a.s. Ing. Dana Spejchalová, Ph.D.
„Sjednocení úřadů práce podpoří spolupráci zaměstnavatelů s kariérovými poradci – realizace Dohody o spolupráci MPSV se Sdružením automobilového průmyslu.
Kvalifikovaných pracovních sil pro strojírenství Mynářová Lenka květen 2008 TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM FONDEM PRO REGIONÁLNÍ ROZVOJ A MINISTERSTVEM.
Vzdělávání a výcvik pro automobilový průmysl 2. ročník odborné konference Kroměříž, 10. března 2005.
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
CZ / /0329 Interní trenéři – klíč k úspěchu malé firmy AIVD ČR AMSP ČR Ondřej Palán, ,
Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti vzdělávání Pardubickém kraji Mgr. Bc. Jana Smetanová Členka Rady Pardubického kraje pro rozvoj lidských zdrojů,
Rozvoj technického vzdělávání Strategie a hlavní cíle týmu 81. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Brno, 4. dubna 2013 Předkládá: Řídící tým.
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
Praha, 10. prosince Sdružení automobilového průmyslu Podpora technického vzdělávání Portál „Auta nás baví“ Portál „Auta nás baví“ (stručná informace)
Podpora podnikání ze SF EU OP Podnikání inovace Globální cíl: zvýšit do konce programovacího období konkurenceschopnost české ekonomiky a.
Význam dalšího vzdělávání na SOŠ TŽ
Nástroje daňových úlev
Okresní hospodářská komora v Chomutově Podnikatelské fórum Rok 2015 – renesance technického vzdělávání 14. –
Inovace výuky a její implementace v oborech Fakulty bezpečnostního inženýrstvíCZ.1.07/2.2.00/ Se zvyšováním technologické a technické úrovně průmyslu.
Dr. Ondroušek Lubomír, 1.místopředseda SAČM a specialista na problematiku DS pro vedení strukturovaných rozhovorů a vytvoření reprezentativního vzorku.
VOŠ, SPŠ automobilní a technická České Budějovice © 2011.
Evropský projekt vzdělávání pedagogických pracovníků Střední odborná škola a střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338.
ZŠ Přerov, Boženy Němcové 16 Školní poradenské pracoviště Mgr. Ilona Bočinská ředitelka školy
Projekt IVOŠ Inovace a modernizace vzdělávacích programů VOŠ Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory: Vyšší odborné vzdělávání.
NEZAMĚSTNANOST ABSOLVENTŮ A POTŘEBY ZAMĚSTNAVATELŮ NA PRACOVNÍM TRHU Mgr. Martin Úlovec.
Soulad vzdělávací nabídky a požadavků trhu práce (?) Ing. Miloš Rathouský, sekce zaměstnavatelská,
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Spolupráce středních škol a firem v Pardubickém kraji Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Most Role a zapojení sociálních partnerů do tvorby programů DV.
PŘEDSTAVUJEME STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ ELEKTROTECHNICKÉ V PLZNI
PŘEDSTAVUJEME STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ ELEKTROTECHNICKÉ V PLZNI
DUÁLNÍ SPOLUPRÁCE SOŠ TŽ - TŽ Třinec Mgr. Aleš Adamus
„Okna technickým oborům dokořán“
Ostravská univerzita (1991 → )
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Škola jako partner firmy
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
kulatý stůl 19. července 2011, C081, od hod
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Stáže pedagogických pracovníků u zaměstnavatelů
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Krajský metodický kabinet ELEKTROTECHNIKY
Krajský metodický kabinet BEZPEČNOSTI A OCHRANY OSOB A MAJETKU
IP Alena Kopáčková (DFP)
Modernizace odborného vzdělávání OLOMOUC - pondělí 14. května 2018
Setkání kariérových poradců
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Kariérové poradenství a podnikavost
Změny na trhu práce?.
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
eTwinning – digitální technologie smysluplně a zábavně
Transkript prezentace:

Nový model tvorby trhu práce budovaný partnerstvím zaměstnavatelů – škol a jejich zřizovatelů a úřadů práce Ing. Jiří Herodes

GLOBÁLNÍ SVĚTOVÝ OBCHOD ALE I SPOLEČENSKÝ VÝVOJ VÝRAZNĚ MĚNÍ POŽADAVKY NA CELOŽIVOTNÍ PŘÍPRAVU LIDÍ V oblasti průmyslu je tento trend patrný z rychlého vývoje zaváděných inovací ( k zajištění konkurenceschopnosti firem v oblasti ekonomiky, kvality, užitné hodnoty výrobků i odlišnosti - diverzifikace od konkurence )

Konkurenceschopnost zvyšuje požadavky na motivaci a vzdělanostní úroveň zaměstnanců Cíl 1 Celoživotní učení zaměstnanců Cíl 2 Příprava budoucích zaměstnanců podle požadavků zaměstnavatelského sektoru Cíl 3 Vytvořit společenské prostředí k prosazení změny v přípravě lidí na povolání Projekt vytváří prostředí pro trvalé vzdělávání učitelů partnerských škol

PROJEKT IQ AUTO JE ZALOŽEN NA Vytvoření systému rychlého přenosu informací o zaváděných inovacích učitelům formou odborných přednášek, tzv. „ Systém dalšího vzdělávání učitelů“ Vytváří podmínky pro výcvik učitelů v praxi: stáže učitelů ve firmách ( příklad ISŠT Benešov ) exkurze ve firmách poradenství a odborné konzultace u odborníků – specialistů, kteří zajišťují vzdělávací semináře

NEZBYTNÉ PODMÍNKY PRO SPLNĚNÍ CÍLŮ PROJEKTU IQ AUTO Uzavřené a plněné partnerské smlouvy Účast pedagogů na odborných seminářích projektu ( akreditovaných v rámci DVPP ) Přenos informací z těchto seminářů do systému vzdělávání na školách ( nutnost trvale inovovat výuku podle nejnovějších informací ze světa práce ) Vzdělávání ve školách musí být ve výuce odborných předmětů zabezpečeno nejen odbornou literaturou, ale i příklady z praxe !!!

I. KONCEPCE SPOLUPRÁCE - „PARTNERSKÉ SMLOUVY“ DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: Je nezbytné definovat článek III. Partnerské smlouvy, včetně podmínek založení systému spolupráce

II. KONCEPCE SPOLUPRÁCE S VÚSC „DOHODY O SPOLUPRÁCI S KRAJSKÝMI SAMOSPRÁVAMI“

III. ODVĚTVOVÁ – NÁRODNÍ, KONCEPCE PROJEKTU IQ AUTO

NEZBYTNÉ DALŠÍ PODMÍNKY K PROSAZENÍ JINÉHO PŘÍSTUPU KE VZDĚLÁVÁNÍ A VÝCVIKU ŽÁKŮ A STUDENTŮ Podpora státu Podpora průmyslových svazů a významných zaměstnavatelů Podpora zřizovatelů škol Spolupráce zřizovatelů škol s průmyslem a úřady práce v procesu optimalizace, která bude probíhat na základě trvale se měnícího prostředí a jeho požadavků na kvalifikovanou pracovní sílu

SCHÉMA VZDĚLÁVACÍHO PROCESU

SMLOUVA O PARTNERSKÉ SPOLUPRÁCI PROJEKTU IQ AUTO Důležité upozornění! Do Partnerských smluv je třeba uvádět učební a studijní obory, které bude partnerská firma prioritně podporovat ! III. Jednotlivé etapy I. Etapa: Budování partnerských podmínek ke spolupráci, založení systému spolupráce 2. Obsahově se Partneři dohodli: 2.1 Firma předkládá specifické požadavky na kvalifikaci a předpokládané počty přijímaných absolventů po ukončení jejich studia dle struktury učebních a maturitních oborů. Z toho důvodu bude firma věnovat zvýšenou pozornost metodice výuky, učebním osnovám, odborným učebním textům a statutu (profilu) absolventa u těchto oborů: PŘÍKLAD SMLUVNÍHO UJEDNÁNÍ: 1. UČEBNÍ OBOR 23-66-H/001 (tříletý) MECHANIK OPRAVÁŘ SE ZAMĚŘENÍM PRO SILNIČNÍ MOTOROVÁ VOZIDLA 2. UČEBNÍ OBOR 23-68-H/001 (tříletý) AUTOMECHANIK 3. UČEBNÍ OBOR 26-57-H/001 (tříletý) AUTOELEKTRIKÁŘ 4. STUDIJNÍ OBOR 26-42-L/001 (čtyřletý) MECHANIK SILNOPROUDÝCH ZAŘÍZENÍ

PŘIHLÁŠKA PARTNERSKÉ ŠKOLY IQ AUTO DO PROGRAMU DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ (DVVP) ADRESA ŠKOLY: JMÉNO, PŘÍJMENÍ STATUTÁRNÍHO ZÁSTUPCE: TEL/FAX: E-MAIL: WEBOVÉ STRÁNKY: Vzděl. progr. č. Název kurzu Jméno, příjmení pedagogů pro účast v kurzu: Pracovní pozice ve škole 1. Průmyslové snímače, Škoda Jméno, příjmení, titul Učitel odborného předmětu (uvést odborný předmět) Učitel odborného výcviku (uvést odborný předmět) 2. Obsluha frekvenčního měniče MOVITRAC, MOVIDRIE, Škoda 12. Funkce a údržba motorů IVECO TECTOR, Karosa 13. Linkové a dálkové autobusy řady 950 - MECHANIKA, Karosa Poznámka: Uvádění předmětu a odborného výcviku má dvojí význam: Pracovníci Vzdělávací agentury Kroměříž budou mít možnost připravit složení pedagogických skupin podle přibližně stejného zaměření a odborníci ve firmách budou přednášet podle specificky sestavených tříd (včetně organizace exkurzí)

Děkuji za pozornost …