Nový model tvorby trhu práce budovaný partnerstvím zaměstnavatelů – škol a jejich zřizovatelů a úřadů práce Ing. Jiří Herodes
GLOBÁLNÍ SVĚTOVÝ OBCHOD ALE I SPOLEČENSKÝ VÝVOJ VÝRAZNĚ MĚNÍ POŽADAVKY NA CELOŽIVOTNÍ PŘÍPRAVU LIDÍ V oblasti průmyslu je tento trend patrný z rychlého vývoje zaváděných inovací ( k zajištění konkurenceschopnosti firem v oblasti ekonomiky, kvality, užitné hodnoty výrobků i odlišnosti - diverzifikace od konkurence )
Konkurenceschopnost zvyšuje požadavky na motivaci a vzdělanostní úroveň zaměstnanců Cíl 1 Celoživotní učení zaměstnanců Cíl 2 Příprava budoucích zaměstnanců podle požadavků zaměstnavatelského sektoru Cíl 3 Vytvořit společenské prostředí k prosazení změny v přípravě lidí na povolání Projekt vytváří prostředí pro trvalé vzdělávání učitelů partnerských škol
PROJEKT IQ AUTO JE ZALOŽEN NA Vytvoření systému rychlého přenosu informací o zaváděných inovacích učitelům formou odborných přednášek, tzv. „ Systém dalšího vzdělávání učitelů“ Vytváří podmínky pro výcvik učitelů v praxi: stáže učitelů ve firmách ( příklad ISŠT Benešov ) exkurze ve firmách poradenství a odborné konzultace u odborníků – specialistů, kteří zajišťují vzdělávací semináře
NEZBYTNÉ PODMÍNKY PRO SPLNĚNÍ CÍLŮ PROJEKTU IQ AUTO Uzavřené a plněné partnerské smlouvy Účast pedagogů na odborných seminářích projektu ( akreditovaných v rámci DVPP ) Přenos informací z těchto seminářů do systému vzdělávání na školách ( nutnost trvale inovovat výuku podle nejnovějších informací ze světa práce ) Vzdělávání ve školách musí být ve výuce odborných předmětů zabezpečeno nejen odbornou literaturou, ale i příklady z praxe !!!
I. KONCEPCE SPOLUPRÁCE - „PARTNERSKÉ SMLOUVY“ DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: Je nezbytné definovat článek III. Partnerské smlouvy, včetně podmínek založení systému spolupráce
II. KONCEPCE SPOLUPRÁCE S VÚSC „DOHODY O SPOLUPRÁCI S KRAJSKÝMI SAMOSPRÁVAMI“
III. ODVĚTVOVÁ – NÁRODNÍ, KONCEPCE PROJEKTU IQ AUTO
NEZBYTNÉ DALŠÍ PODMÍNKY K PROSAZENÍ JINÉHO PŘÍSTUPU KE VZDĚLÁVÁNÍ A VÝCVIKU ŽÁKŮ A STUDENTŮ Podpora státu Podpora průmyslových svazů a významných zaměstnavatelů Podpora zřizovatelů škol Spolupráce zřizovatelů škol s průmyslem a úřady práce v procesu optimalizace, která bude probíhat na základě trvale se měnícího prostředí a jeho požadavků na kvalifikovanou pracovní sílu
SCHÉMA VZDĚLÁVACÍHO PROCESU
SMLOUVA O PARTNERSKÉ SPOLUPRÁCI PROJEKTU IQ AUTO Důležité upozornění! Do Partnerských smluv je třeba uvádět učební a studijní obory, které bude partnerská firma prioritně podporovat ! III. Jednotlivé etapy I. Etapa: Budování partnerských podmínek ke spolupráci, založení systému spolupráce 2. Obsahově se Partneři dohodli: 2.1 Firma předkládá specifické požadavky na kvalifikaci a předpokládané počty přijímaných absolventů po ukončení jejich studia dle struktury učebních a maturitních oborů. Z toho důvodu bude firma věnovat zvýšenou pozornost metodice výuky, učebním osnovám, odborným učebním textům a statutu (profilu) absolventa u těchto oborů: PŘÍKLAD SMLUVNÍHO UJEDNÁNÍ: 1. UČEBNÍ OBOR 23-66-H/001 (tříletý) MECHANIK OPRAVÁŘ SE ZAMĚŘENÍM PRO SILNIČNÍ MOTOROVÁ VOZIDLA 2. UČEBNÍ OBOR 23-68-H/001 (tříletý) AUTOMECHANIK 3. UČEBNÍ OBOR 26-57-H/001 (tříletý) AUTOELEKTRIKÁŘ 4. STUDIJNÍ OBOR 26-42-L/001 (čtyřletý) MECHANIK SILNOPROUDÝCH ZAŘÍZENÍ
PŘIHLÁŠKA PARTNERSKÉ ŠKOLY IQ AUTO DO PROGRAMU DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ (DVVP) ADRESA ŠKOLY: JMÉNO, PŘÍJMENÍ STATUTÁRNÍHO ZÁSTUPCE: TEL/FAX: E-MAIL: WEBOVÉ STRÁNKY: Vzděl. progr. č. Název kurzu Jméno, příjmení pedagogů pro účast v kurzu: Pracovní pozice ve škole 1. Průmyslové snímače, Škoda Jméno, příjmení, titul Učitel odborného předmětu (uvést odborný předmět) Učitel odborného výcviku (uvést odborný předmět) 2. Obsluha frekvenčního měniče MOVITRAC, MOVIDRIE, Škoda 12. Funkce a údržba motorů IVECO TECTOR, Karosa 13. Linkové a dálkové autobusy řady 950 - MECHANIKA, Karosa Poznámka: Uvádění předmětu a odborného výcviku má dvojí význam: Pracovníci Vzdělávací agentury Kroměříž budou mít možnost připravit složení pedagogických skupin podle přibližně stejného zaměření a odborníci ve firmách budou přednášet podle specificky sestavených tříd (včetně organizace exkurzí)
Děkuji za pozornost …