Vzorový příklad výpočtu křižovatky se SSZ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Rekonstrukce severních mostů
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
„ Nástroje k vyhodnocení četnosti průjezdu dopravní techniky“ (měření hustoty dopravních proudů)
Regulační plán Regulační plán v řešené ploše stanoví -podrobné podmínky pro využití pozemků, -pro umístění a prostorové uspořádání staveb, -pro ochranu.
Bezpečnost dopravy na veřejných komunikacích
Křižovatky ČSN Projektování křižovatek na pozemních komunikacích
PROGNÓZA DOPRAVY 1. Účel a cíle prognózy dopravy
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
MÍSTNÍ KOMUNIKACE FUNKČNÍ SKUPINY D
ČÁST B – ÚZEMNÍ STUDIE Definice dle stavebního zákona č. 183/2006 Sb. a jeho prováděcích vyhlášek - § 30 (1) Územní studie navrhuje, prověřuje a posuzuje.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Zklidňování komunikací v městské části Praha 18 - Letňany
Řízení dopravy Model pro odhad stavu a optimalizaci Jitka Kratochvílová, Ivan Nagy.
Model dopravní mikrooblasti pro popis a řízení délek kolon v křižovatkách pomocí světelné signalizace.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
ROZHODOVACÍ ÚLOHY.
STAVÍME ELEKTRONICKÉ MĚSTO ZDENĚK ZAJÍČEK. STAVÍME ELEKTRONICKÉ MĚSTO MUSÍME MÍT VIZI, JAK MÁ MĚSTO VYPADAT MUSÍME VĚDĚT, ŽE VE MĚSTĚ „ŽIJÍ“ ÚŘADY, FIRMY.
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Dopravní charakteristiky
Personální management
Křižovatky ČSN Projektování křižovatek na pozemních komunikacích
PROGNÓZA DOPRAVY 1. Účel a cíle prognózy dopravy
DOPRAVNÍ PRŮZKUMY.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
OKRUŽNÍ KŘIŽOVATKY I N S T I T U T D O P R A V Y
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
Shrnutí nebezpečných míst v Kravsku s fotkami. Místo mezi dvěma autobusovými zastávkami před školou Na takto důležitém místě chybí přechod pro chodce.
(světelného signalizačního zařízení) VÝPOČTY PEVNÝCH SIGNÁLNÍCH PLÁNŮ
Mimoúrovňové křižovatky
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Odkryj správnou dopravní značku a najdi pod ní písmeno.
stůj, dej přednost v jízdě
ŘÍZENÍ DOPRAVY POMOCÍ SW AGENTŮ Richard Lipka, DSS
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Workshop pro výzkumné pracovníky 16. – , Brno Rozvoj moderních dopravních inteligentních systémů Ing. Petr Holcner, Ph.D. Mikroskopický model.
PRACOVNÍ LISTY DOPRAVNÍ ZNAČKY
Úvod do pozemních komunikací
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Podklad ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška METODIKA BEZPEČNOSTNÍ INSPEKCE 2 Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství a ÚPD a doprava Podklady ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství I. - řízené a mimoúrovňové křižovatky.
Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních.
ZÁKLADNÍ POJMY II. Obec -zastavěné území -počátek a konec je na pozemní komunikaci označen příslušnými dopravními značkami -na účelových komunikacích.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství I. - křižovatky na pozemních komunikacích.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství a Hluk z dopravy Podklady ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Multitechnik divize II, s.r.o. Na příkopech 1782, Chomutov Vybudování chodníku v ul. F. Chlouby Ing. Kamil Šlachta, Louny 2010.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Spalovací motory Ing. Jan Hromádko, Ph.D. Témata cvičení.
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
Příkazové Zákazové Upravující přednost Výstražné RISKUJ DOPRVANÍ ZNAČKY
Dopravní charakteristiky
Dopravní inženýrství I. - kapacita křižovatek na PK
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
ODBOČOVÁNÍ A JÍZDA KŘIŽOVATKOU
INTERAKTIVNÍ POZNÁVAČKA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov
Spalovací motory Témata cvičení
D o z p n r.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
PRACOVNÍ LISTY DOPRAVNÍ ZNAČKY
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Posuzování kapacity neřízených úrovňových křižovatek
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK 2012
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Dopravní značení Podklad ke cvičení
Dětské dopravní hřiště Liberec
Transkript prezentace:

Vzorový příklad výpočtu křižovatky se SSZ 15.12.2017 Vzorový příklad výpočtu křižovatky se SSZ Podklad ke cvičení Převzato a upraveno z ČSN 73 6021, TP81, TP 235, Kopecký M. DP,

Letecký pohled na řešenou křižovatku - stávající stav 15.12.2017 Letecký pohled na řešenou křižovatku - stávající stav

Schéma křižovatky s označením paprsků 15.12.2017 Schéma křižovatky s označením paprsků

Součásti návrhu křižovatky se SSZ 15.12.2017 Součásti návrhu křižovatky se SSZ Posouzení účelnosti zavedení SSZ (viz přednáška DI 1) Výsledky dopravních průzkumů - vlastní dopravní průzkumy (TP189) porovnání s výsledky celostátního sčítání dopravy, stanovení Išh nebo I50 Popis okolí křižovatky – rozvoj území dle územně plánovací dokumentace Dopravní prognóza – výhled intenzit. Návrh signálního plánu a ověření navrženého řešení (kapacity a ÚKD)

Výsledky vlastního průzkumu 15.12.2017 Výsledky vlastního průzkumu Vlastní dopravní průzkum v souladu s TP189 (běžný pracovní den, měsíc …) Je nutné zvážit časový interval sčítání dopravy při stanovení Išh Pozn. Išh nemusí odpovídat celé hodině jako na předložené tabulce, avšak pokud by byl zjištěn významný rozdíl, je nutné hledat zdůvodnění pro toto pozorování (např. blízkost objektu/tů generujícího dopravu v určitém časovém intervalu apod.) Pro tento příklad je Išh v době 7:00 - 8:00

15.12.2017 Výsledky Išh směrového dopravního průzkumu a skladba vozidel pro daný příklad byly následně hodnoty Išh upraveny na I50 pomocí koeficientu 1,13 (TP189) Pozn. označení směrů průsečné křižovatky je voleno z paprsku X do paprsku Y,

15.12.2017 Dopravní prognóza Cílem dopravní prognózy je stanovení budoucích objemů dopravy.Tento úkol je představuje využití všech dostupných zdrojů informací o plánovém rozvoji území, územně plánovací podklady, územně plánovací dokumentaci atd. Lze doporučit využití modelování rozvoje území a generování dopravy s pomocí moderních softwarů, které tuto úlohu zpřesňují. Nelze však nikdy vyloučit, že v průběhu budoucích let skutečný rozvoj dopravy nebude odpovídat dopravní prognóze!!!

Návrh dopravní prognózy pro I50 15.12.2017 Návrh dopravní prognózy pro I50 Každý paprsek s ohledem na rozvoj přilehlého území má odlišnou hodnotu koef. růstu

Výsledek dopravní prognózy na rok 2035 15.12.2017 Výsledek dopravní prognózy na rok 2035

Návrh řešení křižovatky se SSZ 15.12.2017 Návrh řešení křižovatky se SSZ Na paprsku A se vytvoří samostatný odbočovací pruh pro pravé odbočení a společný pro průjezd křižovatky rovně s odbočením vlevo. Zbylé tři paprsky budou navrženy opačně, tedy samostatný řadící pruh pro levé odbočení a společný pro pravé odbočení s jízdou přímým směrem; na paprsku A, B a C budou přechody pro chodce, které budou realizovány jako bezbariérové s vodícími pásy pro nevidomé; Zelenou si budou chodci přivolávat sami pomocí ovládacího tlačítka. Nemají pevně stanovený signální plán, jelikož křižovatkou prochází malé množství chodců; Křižovatka bude řízena pevným signálním plánem. Levé odbočení z paprsku B a z paprsku C ovlivňuje protisměr. V nočních hodinách (od 22:00 do 4:00) se SSZ vypne a křižovatka se stane neřízenou; viz následující výkres

Výkres navržené křižovatky 15.12.2017 Výkres navržené křižovatky

Kontrola kapacity křižovatky – přepočet na pvoz 15.12.2017 Kontrola kapacity křižovatky – přepočet na pvoz

Návrh řídícího cyklu SSZ 15.12.2017 Návrh řídícího cyklu SSZ Použité vztahy pro výpočet jsou uvedeny v přednášce: křižovatky se SSZ

Výpočet saturovaných proudů 15.12.2017 Výpočet saturovaných proudů Použité vztahy pro výpočet jsou uvedeny v přednášce: křižovatky se SSZ

Kontrola kapacity a UKD 15.12.2017 Kontrola kapacity a UKD Výpočet kapacity levého odbočení ovlivněného protisměrem (směr B1 a C1) musí brát v potaz počet vozidel, která mohou najet do křižovatky a zastavit v ní při dávání přednosti protijedoucím vozidlům. Z hlediska prostorového uspořádání se uvažují dvě místa k najetí do křižovatky. Použité vztahy pro výpočet jsou uvedeny v přednášce: křižovatky se SSZ

15.12.2017 Závěr Křižovatka na silnici I. třídy stupeň kvality dopravy do úrovně C. Technické podmínky TP 235 podmiňují úroveň C střední dobou zdržení do maximální hodnoty tw = 50 s. Tento stupeň úrovně kvality je charakterizován v TP 235 jako kvalita dopravy „Uspokojivá“. Nejvyšší hodnota střední doby zdržení vyšla na paprsku B ve směru přímém s pravým odbočením, kde hodnota tw = 49,8 s. Úroveň kvality dopravy je tedy na všech vjezdech do křižovatky kvalifikována nejhůře stupněm C, jenž vyhovuje podmínce.