MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.
Management Ing. Jan Pivoňka.
Martina Pastuchová klinický psycholog a terapeut, supervizor
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Vybrané typy verbální komunikace Robin Šimek Ondřej Kašpar.
R ODINNÉ KOMPETENCE OBSAH Co jsou to kompetence Co jsou to rodinné kompetence Proč je rodičovství skvělá příležitost pro rozvoj určitých kompetencí.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
a jeho využití u klientů po CMP
Jak lépe rozumět týmům? Michal Osuský Cyril Hoschl Veronika Langrová.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Kurz komunikace pro sestry v přímém kontaktu s pacientem
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
Podnikatelský institut PYRAMIDA s.r.o.
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
PER – Burgetová Zuzana.  Jak vybrat vedoucího týmu.  Profil vedoucího týmu  Složení týmu  Co vede ke špičkovému výkonu týmu  Rozdíl mezi skupinou.
Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje.
Obrana proti působení stresu a budování vlastního sebevědomí
KOMUNIKACE A JEJÍ VYUŽITÍ V ŘÍZENÍ
Českomoravská vzdělávací, s.r.o nám. Winstona Churchilla 1800/2
(komentovaný přehled)
VÝCHODISKA PRO ROZVOJ VŮDCOVSTVÍ
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Průřezová témata.
Emoční inteligence součást sociální inteligence, schopnost a dovednost vnímat, poznávat a diferencovat vlastní i cizí pocity, emoce, afekty a nálady a.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
1 Týmová práce TYMP 2/ C6 Styly vedení lidí/ 2. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Psychologické aspekty zdraví
1 Týmová práce TYMP 1/ C6 Styly vedení lidí Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Styly vedení lidí Pavla Kotyzová
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Ovlivňování II. Ladislava Kuchynková.
Praktické dovednosti absolventa z praxe do praxe CZ.1.07/2.2.00/
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Osobnostní rozvoj Znalost a aplikace principů M.M. Pravidla Komunikace a zdvořilostní formy chování Mravní hodnoty Já rodina okolí Zralá osobnost dítěte.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Nová témata v SCLLD Mgr. Jiří Hrubý MAS Bobrava, z.s.
Program terapie partnerských agresorů. Teoretická východiska Co nám brání chovat se bezohledně, agresivně, ubližovat blízkým?
Volný čas dětí a mládeže Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
Koučink dětí a mladistvých obětí obchodování Praha
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů v sociálních službách
III. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_1F Škola:
HORIZONT ZLÍN Workshop
Setkání zpracovatelů MAP ve Středočeském kraji
Koučink dětí a mladistvých
Přístupy v kariérovém poradenství
Konflikt, koření života
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Věk sám o sobě není důvodem zvýšené potřeby péče.
Mezioborový přístup v SP východiska, podmínky, metody
Ovlivňování II. Ladislava Kuchynková.
Vítejte na třetí místní konferenci
J a k REALIZUJEME MAP II NA ŘÍČANSKU ? Linda Kůstková.
7. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Vedení týmu. Vedení týmu Teambuilding budování týmu vzdělávání a stmelování týmu prostřednictvím zážitků snaží se odpoutat pracovníky od pracovního.
Transkript prezentace:

MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk reg. číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_005/0000131 Seminář: Měkké dovednosti Šternberk, 7. 6. 2017

PROFIL LEKTORKY Mgr. et Mgr. Martina Friedlová psycholog a psychodiagnostik akreditovaná trenérka WIFI modelu LENA (certifikovaná trenérka trenérů) kouč (se zaměřením na systemický přístup) vedoucí projektových týmů, project manager neúnavný motivátor druhých 

MĚKKÉ DOVEDNOSTI = kompetence v oblasti chování ve třech oblastech: 1. chování k druhým; 2. chování k sobě samému; 3. chování k věcem a aktivitám, kterým se věnujeme (oblast práce, administrativy i zábavy)

MĚKKÉ DOVEDNOSTI V současném světě jsou právě MĚKKÉ DOVEDNOSTI podmínkou pro dobré zdraví fyzické i psychické, pro vytváření uspokojivých vztahů i pro celkovou životní spokojenost

BIO-PSYCHO-SOCIÁLNÍ MODEL ZDRAVÍ ČLOVĚK OSOBNOST Tělo Psychika Sociální vztahy Spiritualita

MĚKKÉ DOVEDNOSTI - KOMUNIKACE komunikační dovednosti, řešení konfliktů a vyjednávání, asertivní jednání, konstruktivní kritika a schopnost kritiku přijmout, ovlivňování lidí aj.

MĚKKÉ DOVEDNOSTI - SPOLUPRÁCE SPOLUPRÁCE A BUDOVÁNÍ TÝMU budování sociálních sítí (vhodných!), schopnost podílet se na týmovém řešení, budování týmu, empatie, asertivita / vymezení hranic

MĚKKÉ DOVEDNOSTI - SEBEREFLEXE osobní efektivita, sebereflexe, kritické vnímání sebe sama, otevřenost,  schopnost se adaptovat a přijímat změny

MĚKKÉ DOVEDNOSTI – STRATEGICKÉ MYŠLENÍ strategické neboli koncepční myšlení, strukturované myšlení vedoucí k rozpoznání, pochopení a řešení problému, myšlení podle analogií (spojování znalostí z nejrůznějších oblastí do nových souvislostí), „podnikatelské“ myšlení, rozhodování v podmínkách nejistoty

SEBEREFLEXE, SCHOPNOST ADAPTACE SPOLUPRÁCE STRATEGICKÉ MYŠLENÍ SEBEREFLEXE, SCHOPNOST ADAPTACE KOMUNIKACE

KOMUNIKAČNÍ PROCES

KOMUNIKAČNÍ PROCES podruhé … a to vše mnohonásobně a v systému, UVNITŘ I VNĚ.

Věcné jádro Komunikace Emoce a motivy

ILUZE, ILUZE, ILUZE…

SPOLUPRÁCE, VYJEDNÁVÁNÍ NEBO BOJ?

SPOLUPRÁCE KONTROLA PODPORA

SEBEREFLEXE, SCHOPNOST ADAPTACE Okénko JOHARI

SITUAČNÍ VEDENÍ – PLATÍ I U DĚTÍ Autoři: Hersey, Blanchard Týmy, kolegy i děti vedeme ke zralosti: Od přikazování až k delegování.

POUŽITÉ AKTIVITY Seznámení: Reportéři Ice break: Seskupování Komunikace: Pohled z druhé strany Komunikace: Tlumočení Spolupráce: Pyramida Spolupráce: Reportáž Spolupráce: Manekýn

PARETOVO PRAVIDLO Co je našimi 20% námahy, které přinášejí 80% výsledku?

Děkuji za pozornost martina.friedlova1@gmail.com +420 777 092 720