Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů v sociálních službách

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů v sociálních službách"— Transkript prezentace:

1 HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů v sociálních službách
Ing. Hana Podzemná Manager HARTMANN akademie

2 Vzděláváním s HARTMANN akademií o krok dál…
…k vysoké profesionalitě …k efektivní spolupráci …k cílené proaktivitě  Vašeho týmu

3 Pro koho semináře připravujeme…
Management zařízení Střední management Řadoví pracovníci

4 Odhalte svůj vnitřní potenciál – pilotní modulové vzdělávání ředitelů zařízení
Jestliže mám kvalitně vést ostatní, je nutné vědět, kdo vlastně jsem….. Nelze nekomunikovat. Lze komunikovat pouze dobře nebo špatně…. Jak pomáhat lidem, aby v sobě nalezli to nejlepší….

5 Odhalte svůj vnitřní potenciál
4 dvoudenní setkání Každé setkání představuje 16 hodin intenzivní práce Velmi interaktivní Maximálně 8 lidí ve skupině Dvě zkušené lektorky (Mgr. Martina Sedláková, Ing. Martina Čuhajová)

6 Rámcový obsah modulů pro rok 2016
Poznání sebe sama a svých silných stránek Poznání svých reakcí v interakci s druhými lidmi Popisování lidí, situací a reakcí Osobnostní profil jednotlivých účastníků Moji podřízení Prezentace sebe sama Efektivní cesta, která mě dovede k cíli Kontrola a pomoc Změna

7 Jak hodnotí přínos účastníci… ze zpětných vazeb
Malá skupina (6 + 2 osoby) zajišťuje vysokou míru zapojení účastníků, umožňuje hlubší poznání sebe sama i druhých, podporuje individuální přístup lektorů k jednotlivcům, podporuje otevřenost a sebereflexi v rámci skupiny a současně umožňuje otevřenou zpětnou vazbu. Přizpůsobení obsahu kurzu aktuálním potřebám a tempu účastníků, opakování probrané látky dle potřeby. Možnost řešení individuálních problémů a příkladů z praxe účastníků. Minimum teorie a maximum praxe. Lektoři jdou do hloubky problematiky a jasnými příklady nám ukazují jiné úhly pohledů na naši komunikaci s podřízenými. Setkání jsou náročná, ale přínosná.

8 Doporučujete absolvování ostatním ?… ze zpětných vazeb
„Ano, určitě. Všem, kteří chtějí na sobě pracovat, mají o to zájem, chtějí se poznat, nebojí se sami sebe. Poznání sebe je svým způsobem alespoň trochu osvobodí, zklidní, umožní pracovat efektivněji. Určitě bych tuto formu sebevzdělání doporučil i ostatním.“ „Hlavní důvod k doporučení vidím v tom, že pokud chce někdo efektivně vést ostatní, měl by nejdříve poznat sebe a své možnosti, jinak se vystavuje zbytečným problémům, jak v reakcích k okolí, tak i směrem k sobě. Pokud opravdu chce, může na sobě pracovat, a dostane tímto kurzem jedinečnou možnost se posunout dál.„ „Velmi vřele bych to doporučila. Jedním z hlavních důvodů je pro mě „nastavení zrcadla“, což já osobně vnímám pozitivně.“

9 Co je připraveno na rok 2017 – rámcové oblasti
Využití potenciálu druhých Vyjednávání, zpětná vazba a rozhovory s podřízenými Využití koučovacích metod při vedení lidí Modelové situace „stresových komunikací“ Jak se vypořádat s agresivitou v komunikaci Rozdílné přístupy při jednání s rodinnými příslušníky Práce s potřebami – zřizovatele, vedení, zaměstnanců, klientů, rodinných příslušníků Posilovaní konkurenceschopnosti Posilování image domova nastavením firemní kultury

10 Vzdělávání nižších manažerských pozic v zařízení
Seminář směřuje k manažerskému rozvoji, jenž je předpokladem úspěšného fungování pracovních týmů. Co můžeme udělat pro to, aby kolektiv, který vedeme, byl úspěšný Ke komunikaci Kurz vám představí různé manažerské styly, budete mít možnost si jednotlivé přístupy vyzkoušet. Jak a v které fázi vznikají bariéry v komunikaci? Jak komunikují podřízení mezi sebou – čeho si všímat? Lze zasahovat do komunikace podřízených? Čím lze uvolnit komunikační bariéry mezi nadřízenými a podřízenými? K vedení týmů (pracovních skupin)…. Stanovíte si své základní týmové hodnoty a dozvíte se, jak se sladit se svým týmem. Jak vnímají vaši podřízení poslání vaší instituce a jak to zjistit? Dozvíte se, proč je každý tým jiný, i když pracuje ve stejném prostředí, a kdo týmy nejvíce ovlivňuje. K zpětné vazbě Jak průběžně hodnotit a předávat zpětnou vazbu? Co se osvědčilo a co ne? Hodnotíte raději týmy či jednotlivce? Workshop umožňuje prodiskutovat jednotlivé přístupy k hodnocení a sdílet jejich klady a zápory. Jak souvisí motivace podřízeného s hodnocením.

11 Rozvoj dovedností středního managementu
Kurz "Rozvoj dovedností středního managementu" se zaměřuje na budování vnímavosti k dění na pracovišti a dodává vedoucím nástroje k proaktivnímu přístupu k problémovým situacím. Věnuje se především rozvoji interní komunikace, dává důraz na vzájemnou komunikaci vedoucích a na cílený přenos informací od podřízených k nejvyššímu managementu pomocí vhodných mediačních a komunikačních nástrojů. Rovněž rozvíjí v účastnících schopnost náhledu na dynamiku týmů, podněcuje manažery k sebereflexi a dodává jim sebevědomí k proaktivnímu vedení.

12 Rozvoj dovedností středního managementu – seminář cíleně pro jednotlivá zařízení
Cílové dovednosti manažerů Možnosti sebereflexe a sebepoznání Dynamika týmů a možnosti ovlivnění týmů Význam proaktivní komunikace v práci středního managementu Interní komunikace směrem k podřízeným, vedení porad Využití mediace

13 Je nutné posilovat týmovou spolupráci?
Změny v přístupech, modelech, zavádění nových postupů Užitečné a opravdu živé… jen pokud to přijme tým pečujících za své Nutnost systematické kultivace týmového prostředí Citlivé vnímaní změn Zájem o pracovníky Udržení stabilního a motivovaného kolektivu

14 Vzdělávání zaměřené na rozvoj komunikace v pracovních týmech
zaměřeno na komunikaci a porozumění mezi různými typy osobností, věkových a sociálních skupin podpora vzájemných vztahů na pracovišti i vztahu k uživatelům Semináře akreditované MPSV, supervizní podpora Vztahy na pracovišti jako základ dobrého pracovního výkonu Komunikace a vzájemná podpora v týmech v prostředí sociálních služeb Osobnost a role klíčového pracovníka v sociálních službách Řešení problémových a konfliktních situací v pracovní praxi Respektující komunikace

15 Respektující komunikace
V pomáhajících profesích se pracovníci často dostávají do situací, jež pociťují jako útok na vlastní sebeúctu, např. jednání s agresivním uživatelem či konflikty v pracovním kolektivu. Prostřednictvím respektující komunikace a změny náhledu na dané situace lze pracovat na přiměřenosti reakce, na vlastním prožívání a na výběru možných variant řešení. Stejně tak nám respektující komunikace umožňuje těmto situacím do jisté míry předcházet. Kurz "Respektující komunikace" zahrnuje nejen praktický nácvik respektující komunikace, ale obsahuje i prvky osobního rozvoje a náhled na vlastní prožívání konfliktních situací.

16 HARTMANN akademie si váží možnosti být Vaším partnerem v přípravě a realizaci vzdělávacích aktivit, které podporují manažerskou práci a úspěšnou týmovou spolupráci Vašeho zařízení

17


Stáhnout ppt "HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů v sociálních službách"

Podobné prezentace


Reklamy Google