Pravděpodobnosti jevů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 3.1 – 3.4 Lineární rovnice, vyjádření neznámé ze vzorce Název sady:
Advertisements

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_81.  Datum :duben 2012  Autor : Šárka Šubertová  Materiál je určen pro 3. ročník čtyřletého oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ VÝROBY a pro 2.ročník.
VY_32_INOVACE_84. ANOTACE Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA.
VY_32_INOVACE_92. ANOTACE Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA.
ROVNOMĚRNÝ POHYB, PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_10 Název materiáluZákladní.
Funkce tangens Goniometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Mastíková. Dostupné z Metodického portálu
Funkce sinus a kosinus Goniometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Mastíková. Dostupné z Metodického portálu.
VY_32_INOVACE_95.  Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA 
Integrační metody substituční metoda Základy infinitezimálního počtu.
Volný pád a svislý vrh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Celek a jeho části Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Slovní úlohy - Vennovy.
Korelace 20. prosince 2013 VY_42_INOVACE_190227
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
Binomická věta 30. října 2013 VY_42_INOVACE_190212
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Variace bez opakování 25. srpna 2013 VY_42_INOVACE_190202
Atmosféra 4. února 2014 VY_52_INOVACE_230217
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Tabulky, grafy – test VY_32_INOVACE_ července 2013
Vzdálenost rovnoběžných přímek a rovin
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Charakteristiky variability
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Polohové vlastnosti – určenost roviny
„EU peníze středním školám“
Kritéria dělitelnosti
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základy infinitezimálního počtu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Řešení rovnic v oboru komplexních čísel
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
MATEMATIKA Logaritmické rovnice.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Krčková Název materiálu:
Vlastnosti funkcí tg x a cotg x
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Pravděpodobnost a statistika
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
zpracovaný v rámci projektu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Mocniny s přirozeným mocnitelem
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Základy infinitezimálního počtu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
MATEMATIKA Lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli.
MATEMATIKA Lineární rovnice - procvičování.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MATEMATIKA Lineární rovnice o jedné neznámé.
Transkript prezentace:

Pravděpodobnosti jevů 3. listopadu 2013 VY_42_INOVACE_190216 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám.

Pravděpodobnost jevu A, označujeme ji P(A), se definuje jako součet pravděpodobností výsledků příznivých jevu A. V pokusu, jehož všechny možné výsledky jsou stejně pravděpodobné, je pravděpodobnost rovna podílu počtu příznivých výsledků a počtu všech možných výsledků: 2

Pravděpodobnost jevu nemožného: Pravděpodobnost jevu jistého: Pro pravděpodobnost libovolného jevu platí: 3

Příklad 1 Určete pravděpodobnosti výher ve Sportce. Pro hlavní výhru ve Sportce je nutné uhodnout všech šest vsazených čísel. Losuje se šest čísel ze 49 možných. Losuje se ale i sedmé číslo, tzv. dodatkové. Hlavní výhra – uhodneme všech 6 tažených čísel: Výhra 2. pořadí – uhodneme 5 tažených čísel a 1 dodatkové: 4

Výhra 3. pořadí – uhodneme 5 tažených čísel: Výhra 4. pořadí – uhodneme 4 tažená čísla: 5

Příklad 2 Hodíme dvěma kostkami, bílou a černou. Určete jaké je pravděpodobnost, že padne aspoň jedna šestka padne součet sedm padnou sudá čísla 6

Příklad 3 Je při hodu třemi kostkami pravděpodobnější, že padne součet 11, nebo 12? 7

Příklad 4 Co je pravděpodobnější: hodit při čtyřech hodech aspoň jednou šestku, nebo hodit při dvaceti čtyřech hodech dvěma kostkami aspoň jednou dvě šestky? Příklad 5 V osudí je 200 losů, z nichž 10 vyhrává. Jaká je pravděpodobnost, že získáte aspoň jednu výhru, koupíte-li si 10 losů 20 losů? 8

Citace CALDA, Emil a Václav DUPAČ. Matematika pro gymnázia. 5. vyd. Praha: Prometheus, 2008, 170 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN 978-80-7196-365-3. PETÁKOVÁ, Jindra. Matematika - příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1998. ISBN 978-807-1960-997. POLÁK, Josef. Středoškolská matematika v úlohách. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1999, 626 s. ISBN 80-719-6166-3. 10