Zdroje získání základních životních potřeb a energie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Slo_I_07 Vzduch, kyslík ppt. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Advertisements

Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_CH01 Název školy Církevní střední odborná škola Bojkovice Husova 537, Bojkovice
VÝZNAMNÉ NEKOVY. VODÍK značka H latinský název Hydrogenium 1 1 H (1p +, 1e - ) nejrozšířenější izotop tvoří dvouatomové molekuly H 2 Obr. 1: atom vodíku.
ALKENY. DEFINICE ● Alkeny jsou uhlovodíky, které mají v otevřeném uhlíkatém řetězci mezi atomy uhlíku jednu dvojnou vazbu.
ALKANY. DEFINICE ● Alkany jsou uhlovodíky, které mají v otevřeném uhlíkatém řetězci mezi atomy uhlíku pouze jednoduché vazby.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_06_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: PALIVA Anotace:
Prvky a směsi Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_ Dělící metody Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák ROPA (nafta, zemní olej, černé zlato ) Těžba „pumpou “ Těžba na moři ropné.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada09 AnotaceTechnické.
Druhy Česko má 4 základní obnovitelné zdroje energie voda vítr slunce biopaliva.
Vytvořil: David Mašata a Michal Hlaváček. Popis jaderného reaktoru  Jaderný reaktor je zařízení, které umožňuje řízené uvolnění jaderné energie, která.
VY_52_INOVACE_05_03_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Školní rok: 2015/2016 Datum vypracování:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Voda Vypracoval: Martin Popelka Obor: Technické lyceum Třída: 2.L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
VZDUCH PLYN KOLEM NÁS. VZDUCH  směs látek, které tvoří plynný obal Země – atmosféru  složení vzduchu při Zemi: dusík, kyslík, oxid uhličitý, mikroorganismy,
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno:
Nerostné bohatství na Zemi Vypracoval: Tomáš Vávra Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ. Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Monika Šléglová NÁZEV:VY_32_INOVACE_06B_19_Výroba železa TEMA:Kovy ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVÝCH ORGANISMŮ Zpracovala : Mgr. Jana Richterová ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 1 Přírodopis 6. třída.
Vypracoval: Jaroslav Sýkora Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
VZDUCH. Plynný obal Země se nazývá ATMOSFÉRA. Směs látek tvořících atmosféru je vzduch. SLOŽENÍ VZDUCHU: 21% kyslík 78% dusík 1% ostatní plyny (oxid uhličitý,
Přírodověda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
Ekologické stavby Vypracoval: Martin Poledníček
Uhlík C Carboneum Chemický prvek, který je základním stavebním kamenem
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Zdroje energie.
Recyklace Vypracoval: Michal Brzobohatý Třída: 2L
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Energetické suroviny – ropa, zemní plyn
Vypracoval: Tomáš Svrčina
Téma: Světlo Vypracoval: Bohumil Baroch
Prezentace – výklad učiva
Svařování plamenem 1 VY_32_INOVACE_22_434
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Některé významné uhlovodíky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Přírodní zdroje na Zemi
Název školy Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 Autor
Období: leden až květen 2012
Chemie pro 9.ročník zš Mgr. Iveta Ortová
Název materiálu: Nerostné suroviny
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_CH.8A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.06_VZDUCH Název: Vzduch.
Název vzdělávacího materiálu Vzduch
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
6. Využívání a znečišťování vody Základy ekologie pro střední školy 1.
Název projektu: Moderní škola
Prezentace – výklad učiva
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Organická chemie Autor: Mgr. Iva Hirschová
Soutěž Bohatství Země 2018 Geologická část Vojtěch Wertich
Vzduch.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_Člověk a energie TÉMATICKÝ.
Neživá příroda - vzduch
NEŽIVÁ PŘÍRODA Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_12_INOVACE_01_32_Člověk a příroda.
ATMOSFÉRA - vzdušný obal Země.
Voda, vzduch Vodík, kyslík.
Organická chemie organické sloučeniny vznikají životní činností rostlin a živočichů – při látkových přeměnách v organismech jsou základní stavební složkou.
Transkript prezentace:

Zdroje získání základních životních potřeb a energie Zdroje získání základních životních potřeb a energie . Z hlediska udržitelnosti života na Zemi v budoucnosti (voda, kyslík, vodík, ropa apod.) případné přesídlení lidstva na jinou planetu. Vypracoval: Jakub Vlachovič Obor: Technické Lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2016/17 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar

Základní životní zdroje a jejich získaní Energie Ropa Zemní plyn Uhlí Vodík Kyslík Voda

Energie Způsobů jak získat energii je mnoho, energie se převážně vyrábí v elektrárnách. Existují 2 druhy Energie 1.Obnovitelná -  energie vodní, geotermální, energie větru, sluneční energie, fotoelektrická a termální, ze slaných solárních nádrží, energetické zdroje oceánů: termální, přílivové, z vlnobití, jaderná energie, vodík, metanol a etanol. 2.Fosilní paliva - uhlí, ropa, zemní plyn, roponosné horniny Hlavní využití energie – výroba elektřiny

Ropa Ropa se získává těžbou za pomocí vrtů, těží se buď povrchově nebo v oceánech a mořích. Dle předpokladů ropa dojde na 46let.

Výrobky z ropy Ropa i ropné výrobky jsou základním palivem pro dopravu a surovinou pro výrobu plastů. Vyrábějí se z ní i některé léky a pesticidy. Především chudší země používají ropné produkty také k výrobě elektřiny (asi 7 % celkové světové produkce).

Zemní plyn Zemní plyn se stejně jako ropa těží jak na vodě tak i povrchově. Dle předpokladů by zemní plyn měl dojít během 140let

Využití zemního plynu Zemní plyn má mnohá využití – V domácnosti, při vytápění, v dopravě a v průmyslu

Uhlí Uhlí se těží v dolech pod povrchem země, nejznámější naleziště uhlí nese název „Doněcká uhelná pánev“. Světové zásoby uhlí by měly dojít během 410 let.

Využití uhlí Uhlí se používá hlavně jako palivo, vyrábí se z něj koks.

Vodík Vodík se v čisté podobě objevuje pouze vzácně, nejčastěji je vázán ve sloučeninách, nejvíc ve vodě.

Využití vodíku V chemickém průmyslu je vodík výborným redukčním činidlem. Redukčních vlastností plynného vodíku se někdy využívá v metalurgii k získávání kovů z jejich rud. Vodík jako zdroj energie představuje pravděpodobně budoucnost energetiky i dopravy. Při spalování totiž vzniká velice nezávadný voda.

Kyslík Kyslík vzniká fotosyntézou ze zelených rostlin, dá se také vyrobit destilací zkapalněného vzduchu.

Využití kyslíku V medicíně při operacích a traumatických stavech pro podporu pacientova dýchání a lepšímu okysličení organismu Při hoření směsi kyslíku s acetylenem lze dosáhnout teploty cca 3 150–3 200 °C. Proto se kyslíko-acetylenový plamen využívá k řezání oceli a tavení kovů s vysokým bodem tání, například platinových kovů. Kapalný kyslík většinou slouží jako okysličovadlo raketových motorů při letech kosmických lodí. Kyslík se používá jako jedna ze složek pro náplň některých typů palivových článků.

Voda Povrch Země je ze 71% tvořen vodou. Ikdyž voda nepatří mezi živiny, je pro lidský organismus nesmírně důležitá. Voda je jeden z nevyčerpatelných zdrojů na Zemi.

Využití vody a rozdělení vody Průmysl Hospodářství Energie Spotřební využití

Budoucnost Lidé si kladou otázku co se stane až dojde ropa. Je zde pár alternativ, které ropu dokážou nahradit: bionafta, elektromobily, vodíkový pohon, propan- butan, hybridní pohon nebo palivové články. Možnost přesídlení na jinou planetu či Měsíc. Měsíc sice nemá atmosféru čili tam není vzduch, ale v Americe se jedna skupina miliardářů snaží o to aby na Měsíci vznikla vesnice, která by byla vhodná pro lidi. Další možností je Mars. Bohužel ten zatím není prozkoumán. Vědci dokázali že na Marsu by člověk bez ochranného obleku nevydržel déle než 20 sekund, což by mohl být problém.

Odkazy https://cs.wikipedia.org/wiki/Energie https://cs.wikipedia.org/wiki/Ropa https://cs.wikipedia.org/wiki/Uhl%C3%AD https://cs.wikipedia.org/wiki/Zemn%C3%AD_plyn http://www.snizujeme.cz/clanky/vyuziti-zemniho-plynu/ http://is.muni.cz/elportal/estud/pedf/js10/antropog/web/pages/3-1-zdroje-energie.html http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-svet/383130/zivot-na-mesici-do-deseti-let-by-tam-mohla-vyrust-vesnice-za-157- miliard.html http://www.finance.cz/zpravy/finance/41780-co-kdyz-na-celem-svete-dojde-ropa/ https://cs.wikipedia.org/wiki/Voda http://www.vitejtenazemi.cz/voda/index.php?article=108

Závěr Děkuji za Pozornost !!!