Vrchol paraboly.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Advertisements

Rozcvička Urči typ funkce:
Pojem funkce Lineární funkce Kvadratické funkce
Kvadratické nerovnice
Základy infinitezimálního počtu
Úplné kvadratické rovnice
Rozcvička Urči typ funkce:.
KVADRATICKÁ FUNKCE.
určení vrcholu paraboly sestrojení grafu
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 11 Kvadratická funkce 3.
Kvadratické rovnice pro S O U (x - 5)(x + 5) = 0 S = 1/2gt2
ITERAČNÍ METODY DLOUHODOBÁ MATURITNÍ PRÁCE
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_06 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Kvadratické funkce Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika Ročník: 2. ročník.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Kuželosečky - opakování
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Kvadratická funkce Lukáš Zlámal.
2.1.2 Graf kvadratické funkce
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín PARABOLA.
Exponenciální funkce Körtvelyová Adéla G8..
Průsečík grafu s osou x a y
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Funkce Základní pojmy. Funkce - Základní pojmy Základní pojmy Funkce  Funkce je pravidlo, které každému reálnému číslu z určité podmnožiny množiny 
Vypracovala Daniela Helusová Mt – Ov pro SŠ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Opakování.. Práce se zlomky.
 y= ax 2 + bx + c  a,b,c jsou koeficienty kvadratické funkce  a  0  ax 2 kvadratický člen  bx lineární člen  c absolutní člen - číslo.
Kvadratické funkce, rovnice a nerovnice
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Kvadratické rovnice Každá kvadratická rovnice se dá vyjádřit ve tvaru: a,b,c jsou číselné koeficienty, přičemž a musí být nenulové, jinak by se jednalo.
Posloupnosti a jejich vlastnosti (2.část)
graf kvadratické funkce
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Neúplné kvadratické rovnice
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 10 Kvadratická funkce 2.
PARABOLA Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
Grafické řešení soustavy dvou rovnic o dvou neznámých II.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Kvadratická rovnice s parametrem
KVADRATICKÉ NEROVNICE
(řešení pomocí diskriminantu)
6. Graf funkce – kvadratická funkce
Vzájemná poloha Paraboly a přímky
MATEMATIKA Kvadratická rovnice. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_107.MAT.02 Řešení kvadratických rovnic I.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Cvičení V této kapitole můžete procvičit probrané téma. Jednotlivá cvičení obsahují správné řešení s postupem. Po zobrazení zadání se dalším(dalšími) kliknutím(kliknutími)
Parabola Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Vzájemná poloha paraboly a přímky
Rozcvička Urči typ funkce:
7.6 Doplnění na čtverec Mgr. Petra Toboříková
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Rozcvička Urči typ funkce:
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Vzájemná poloha paraboly a přímky
KUŽELOSEČKY 4. Parabola Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
Grafické řešení kvadratických nerovnic
VY_12_INOVACE_Pel_III_10 Funkce – průsečíky s osami
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
Lineární funkce a její vlastnosti
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
MATEMATIKA 1: FUNKCE, ROVNICE A NEROVNICE
10.1 Kvadratické rovnice, možné výsledky, metody řešení
Kvadratická funkce Funkce daná rovnicí , kde . Definiční obor:
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_103.MAT.02 Vrchol paraboly.
27 ROVNICE – POČET ŘEŠENÍ.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Obecná ROVNICE PARABOLY
Transkript prezentace:

Vrchol paraboly

Jak určit vrchol paraboly? Podle průsečíků s osou x: 1 průsečík (tzn. 1 kořen rovnice) => to je vrchol 2 průsečíky (tzn. 2 kořeny rovnice) => x-ová souřadnice vrcholu je v polovině mezi nimi, y-ovou souřadnici můžeme vypočítat po dosazení x-ové do vzorce žádný průsečík (tzn. žádný kořen rovnice) ... ?

Jak souvisí souřadnice vrcholu se vzorcem pro řešení kvadratické rovnice? které číslo je přesně mezi x1 a x2? to je x-ová souřadnice vrcholu

Postup funguje vždy, i když D<0 (tzn. rovnice nemá kořeny)