Školy jako centra celoživotního učení KAP MSK Tematické setkání s řediteli škol Kravaře 5. dubna 2017
Cíle prezentace projekt P-KAP koncepce intervence Školy jako centra CŽU semináře P-KAP
O čem mluví čísla 2016 DV poskytuje v ČR 60 % SŠ a VOŠ školy se nejvíce věnují DV PP – 41 % školy poskytují občanům zájmové další vzdělávání – 34 % rekvalifikace poskytuje občanům 31 % škol DV pro zaměstnavatele poskytuje 30 % škol DV v oblasti ICT poskytuje 28 % škol DV před vykonáním zkoušky podle NSK poskytuje 21 % škol autorizace podle z. č. 179/2006 Sb., poskytuje 18 % škol DV seniorů se věnuje 13 % škol
Semináře P-KAP Návrh seminářů vychází z konceptu rozvoje středních odborných škol a gymnázií jako center CŽU a potřebných dovedností k poskytování DV: rovina znalostí systému DV rovina pedagogického projektování rovina znalostí specifik projektování a vedení výuky rovina zjišťování výsledků učení a hodnocení výsledků učení dospělých a seniorů
Semináře pro skupiny škol gymnázia, konzervatoře a školy určitou specifikací (např. SZŠ) školy, které ještě nerealizovaly DV a mají o realizaci zájem školy, které byly účastníky projektů UNIV 1, UNIV 2 KRAJE a chtějí inovovat či znovu začít poskytovat DV školy, které se zúčastnily projektu UNIV 3
Vstupní anamnéza školy s ohledem na DV: Přímá podpora škol - individuální poradenství pro střední odborné školy a gymnázia, vycházející z potřeb škol Vstupní anamnéza školy s ohledem na DV: analýza a vyhodnocení potřeb školy příprava vzdělávání či konkrétních činností vzdělávání týmu školy – 8 modulů po ukončení obdrží účastníci školy certifikát projektu P-KAP
Seminář vedoucí k získání kompetencí lektorů vzdělávání dospělých specifické vzdělávání v lektorských dovednostech, získání profesní kvalifikace (PK) nabídka zejména těm, kteří v rámci projektu U2K získali osvědčení o absolvování kurzu UPOL v lektorských dovednostech vzdělávání dospělých poskytování PK (příprava na zkoušku, příprava semináře bez kompetencí, které získali účastníci v kurzu UPOL, individuální rozhovory, zkouška vykonání zkoušky PK Lektorské dovednosti vzdělávání dospělých pro další zájemce
poskytování poradenství k další činnosti sítí jednotlivým sítím Poradenství při podpoře rozvoje sítí středních škol jako Center CŽU, vycházející z potřeb kraje poskytování poradenství k další činnosti sítí jednotlivým sítím škol v krajích podpora výměny zkušeností mezi sítěmi jednotlivých krajů
Centrum celoživotního učení počáteční a další vzdělávání procesy uznávání škola jako centrum CŽU
a to je už opravdu všechno a budeme diskutovat…
děkuji za pozornost jana.bydzovska@nuv.cz