VYS_32_INOVACE_488_Hodnota pH. NÁZEV ŠKOLY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Č ÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_500_DEPILACE,EPILACE NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, St ř ední pr ů myslová škola.
Advertisements

Kyselost a zásaditost vodných roztoků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je. Mgr. Vlastimil Vaněk. Dostupné z Metodického portálu.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.17 Ročník2. ročník.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_04-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Kyselost a zásaditost vodných roztoků pH. Kyselost - kyselina KYSELOST roztoku způsobují vodíkové kationty H + (přesněji oxoniové kationty H 3 O + ) Poznámka:
Hydroxidy Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov, Jiráskova888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
Č ÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU VYS_32_INOVACE_495_Fixační přípravky NÁZEV ŠKOLY Vyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_482_Vlasové ústrojí NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a Střední.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_489_Peroxid vodíku. NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a Střední.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zdeňka Soprová, Bc. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Č ÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_498_KOSMETICKÉ EMULZE NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, St ř ední pr ů myslová škola.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : květen 2012  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Sada číslo 13 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Fyzikální vlastnosti vlasu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VYS_32_INOVACE_491_Mytí, smáčivost, emulgace NÁZEV ŠKOLY
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Negativní vliv mycích prostředků II.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Regenerační přípravky I.
KYSELOST - ZÁSADITOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_16_26.
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/Chemie
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06-01
Průvodní list Jméno autora: Ing. Miroslava Jeřichová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Mocniny s přirozeným mocnitelem pravidla pro počítání s nimi
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Látky kyselé Proč jsou kyselé? Jaké mají pH?.
Není příloha, jako příloha
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Digitální učební materiál
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Přípravky v tlakovém balení
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

VYS_32_INOVACE_488_Hodnota pH. NÁZEV ŠKOLY ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/34.0891 ČÍSLO MATERIÁLU VYS_32_INOVACE_488_Hodnota pH. NÁZEV ŠKOLY Vyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a Střední odborná řemesel a služeb, Strakonice, Zvolenská 934 AUTOR Bc. Petra Turková TEMATICKÝ CELEK Kadeřnické materiály ROČNÍK 2.ročník DATUM TVORBY 5. 8. 2013 ANOTACE Tento materiál je určený pro žáky 2. ročníku, oboru Kadeřník , přibližně na 30 – 40 minut. Interaktivní forma by měla žákům usnadnit výklad učiva a zároveň praktické procvičení získaných vědomostí a ověření si, zda učivo zvládli. METODICKÝ POKYN Prezentace obsahuje výkladovou část, která žákům objasní význam určení hodnoty pH roztoků pro práci kadeřníka, rozdělení hodnot a stupnici pH. V praktické části si žáci vyzkouší, zda sami určí acidobazický charakter roztoku a hodnotu pH.

Acidobazický charakter roztoků Hodnota pH Acidobazický charakter roztoků

Význam určování hodnoty pH pro práci s kadeřnickými materiály (přípravky) zjištění, zda je roztok kyselý, neutrální, zásaditý určení koncentrace roztoku a acidobazický charakter zjištění poměru kladných a záporných iontů v roztoku

Odvození hodnoty pH Druhy roztoků Stupnice pH Měření hodnoty pH Výpočet pH

Odvození hodnoty pH C = látková koncentrace (mol/l-1) H3O+ = oxionový kationt - nositel kyselosti OH- = hydroxidový aniont - nositel zásaditosti Kv = iontový součin

Druhy roztoků C(H3O+) = C(OH-) C(H3O+) ˃ C(OH-) Zásaditý roztok Neutrální roztok Oxionové kationty v rovnováze s hydroxidovými anionty C(H3O+) = C(OH-) Kyselý roztok Oxionové kationty v převaze C(H3O+) ˃ C(OH-) Zásaditý roztok Hydroxidové anionty v převaze C(H3O+) ˂ C(OH-)

Stupnice pH Rozsah hodnot 0 – 14 Hodnoty 0 – 6 Kyselé prostředí Hodnota 7 Neutrální prostředí Hodnoty 8 – 14 Zásadité prostředí

Měření hodnoty pH pomocí indikátorových papírků přístrojem pH metr

Výpočet charakteru roztoku a určení hodnoty pH C (H3O+) = 10 – 5 mol/l – 1 C ( OH-) = ? C ( H3O+) x C ( OH-) = 10 – 14 10 – 5 x C ( OH-) = 10 – 14 C ( OH-) = 10 – 14/ 10 – 5 C ( OH – ) = 10 – 9 mol/l – 1 10 – 5 ˃ 10 – 9 Roztok je kyselý, Hodnota pH = 5.

Procvičování C (H3O+) = 10 - 2 mol/l – 1 C ( OH-) = ? Urči kyselost roztoků a hodnotu pH. C (H3O+) = 10 - 2 mol/l – 1 C ( OH-) = ? C (H3O+) = 10 - 7 mol/l – 1 C ( OH-) = ?

Výpočet C ( H3O+) x C ( OH-) = 10 – 14 10 – 2 x C ( OH-) = 10 – 14 C ( OH – ) = 10 – 12 mol/l – 1 10 – 2 ˃ 10 - 12 Roztok je kyselý, hodnota pH = 2.

Výpočet: C ( H3O+) x C ( OH-) = 10 – 14 10 – 7 x C ( OH-) = 10 – 14 C ( OH – ) = 10 – 7 mol/l – 1 10 – 7 = 10 - 7 Roztok je neutrální, hodnota pH = 7.

Použitá literatura: Peterka, Kocourek, Podzimek. Materiály pro 1. – 3. ročník učebního oboru Kadeřník. 3. vydání, Praha: Informatorium, 1999. ISBN 80 – 86073 – 38 – 6. Václav Krs, Materiály I pro 1. a 2. ročník oboru Kosmetička. Vydání první, Praha: Informatorium, 2001. ISBN 80 – 86073 – 73 – 4.