Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Katedra dopravy a logistiky Racionalizace svozových a rozvozových aktivit ve vybrané společnosti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Advertisements

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ´. Ústav podnikové strategie CRM v maloobchodní jednotce se sportovním zbožím Autor BP: Jan.
Podpora napojení logistických center na železniční dopravu Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Autor.
Personální a mzdová agenda ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Monika Deutschová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kristina Kabourková Vysoká škola.
FINANČNÍ DOPAD OPTIMALIZACE LOGISTICKÝCH PROCESŮ VE SPOLEČNOSTI AVIRE S.R.O. Autor diplomové práce:Bc. Monika Budovičová Vedoucí diplomové práce:doc. Ing.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Katedra podnikové strategie Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku.
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ČESKÉ BUDĚJOVICE ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autor bakalářské práce: Jitka Macháčková Vedoucí bakalářské práce: Ing.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Ústav technicko - technologický ZHODNOCENÍ EFEKTIVNOSTI DOTAČNÍCH TITULŮ.
Návrh logistického zabezpečení evakuace správních budov NP Šumava
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Aplikace nástrojů marketingového mixu ve vybrané společnosti
Analýza bankovních produktů bank působících v České republice
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická
Merchandising a nákupní atmosféra vybraných obchodních jednotek
Specifika účtování ve vybraném zemědělském podniku
Vysoká škola technická a ekonomická
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Systém odměňování pracovníků
Aktuální možnosti přímých zahraničních investic v Indii
Procesní management v oddělení logistiky
Analýza konkurenčního prostředí
Racionalizace nákladových položek ve společnosti ČSAD JIHOTRANS
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza dopravní obslužnosti v Mikroregionu Jindřichohradecko
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Optimalizace materiálového a informačního toku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Realizace interní benchmarkingové analýzy výkonnosti pracovnic úklidu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza trhu biopotravin
Strategická analýza vybraného podniku Orsay s.r.o.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza controllingu ve vybraném podniku Autor bakalářské práce:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Moderní trendy v cyklistické dopravě
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Optimalizace skladových operací ve vybraném skladu
Optimalizace materiálových toků ve vybrané společnosti
Vysoká škola technická a ekonomická
Analýza konkurenčního prostředí
Posouzení a návrh organizace dopravy ve vybraném městě (obci)
Marketingový plán společnosti
Jankůjová Natálie Vedoucí: Ing. Roman Švec, Ph.D.
Finanční analýza ve vybraném podniku ve vztahu k podpoře řízení
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Komunikace se zákazníky ve vybraném podniku Autor práce: Zuzana.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Zdanění provozu motorových vozidel v České republice Autor Bakalářské práce: Irena Záhorková.
Realizace obchodního případu ve vybrané společnosti
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický Logistický a výrobní proces ve firmě PENAM, a.s. Obhajoba diplomové práce autor diplomové.
Program obnovy venkova Jihočeského kraje v letech
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ústav podnikové strategie Analýza komunikačních chyb řídících pracovníků ve vybrané společnosti.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry obchodní jednotky C&A
Logistický systém ve společnosti Těžké strojírenství Plzeň a.s.
Transkript prezentace:

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Katedra dopravy a logistiky Racionalizace svozových a rozvozových aktivit ve vybrané společnosti (DDL) Autor bakalářské práce: Bc. Veronika Havlínová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Ondrej Stopka, PhD. Oponent bakalářské práce: Ing. Jaroslav Mašek, PhD. České Budějovice, únor 2017

Obsah Motivace výběru daného tématu Cíl práce Teoretická část diplomové práce Aplikační část diplomové práce Historie Výrobky a výhody DDL Výzkumné otázky Použité metody Výsledky a vyhodnocení Návrhy opatření

Motivace výběru daného tématu Blízkost podniku Blízkost tématu Seznámení se s metodami

Cíl práce Cílem této diplomové práce je racionalizace svozových a rozvozových aktivit ve společnosti DDL Dřevozpracující družstvo Lukavec

Teoretická část diplomové práce Vysvětlení základních pojmů Negativní účinky dopravy na životní prostředí Nařízení č. 561/2006 Úvod do lineárního programování Vysvětlení distribučních úloh Metody pro řešení okružních dopravních problémů

Aplikační část diplomové práce Historie DDL Aktuální stav rozvozů na prodejny Racionalizace rozvozů a svozů ve společnosti

DDL (Dřevozpracující družstvo Lukavec) Zpracování dřeva a dřevní hmoty Ryze česká firma Více než 60 let existence

Historie Československá republika - pila Horácké dřevařské závody Jihlava - zánik 1953 1953 - Dřevozpracující družstvo Lukavec - 5 dělníků + 15 dalších mužů 1953 - 1954 - pronájem Úvěr - 935 tisíc Kčs 22 zaměstnanců Objem výroby - 1,097 miliónů Kčs

Historie 1960 - linka na dřevotřískové desky 1966 - zahájení exportu - dřevotřískové desky upravené dýhou - nábytkářské dílce 1972 - první výroba laminace 1992 - první výroba MDF desek 1995 - miliardová hranice tržeb 2000 - DH Dekor 2010 - Kili

DDL v současnosti Více než 1 000 zaměstnanců Největší český výrobce nábytkových dílců Výrobní závody v Lukavci a v Humpolci DH Dekor, Kili Špalanice, Lukaform Lukavec 60% export 25 zemí Evropy Velké množství výrobků

Výrobky Nábytkové dílce a nábytkové sety Řezivo, palubky, deskové materiály Dřevotřískové desky (LUKAPOL) Dřevovláknité desky (LUHOPOL)

Výhody DDL MDF - jediná v ČR Laminační linka v Humpolci Ekologické palivo – pelety Recyklace – reverzní logistika Vlastní laboratoře Natur Concept - 60% přísnější než norma - formaldehyd pod hranicí měřitelnosti - know-how na výrobu desek

Doprava a zásobování 60% produkce - export 40% produkce po České republice Expedice denně vyexpeduje 60 kamionů z nichž: - 30 export - 15-20 převozy Lukavec – Humpolec - 5-10 rozváží zboží po ČR Dopravu zajišťují převážně externí dopravci

Lukavec - Humpolec Aktuální stav vozidel - 3 NA kategorie N3 Laminace Humpolec, BJS Humpolec 15-20 převozů denně + externí dopravce

Lukavec - Kili Šlapanice Rozvoz uskutečňován přes centrálu Obchodní centra – Bystřice nad Pernštejnem, ČB, Humpolec, JH, Plzeň, Prostějov (2x), Strakonice, Tábor, Třebíč, Zlín

Lukavec - Kili Šlapanice Rozvoz do 12 center po ČR 1x týdně do každé prodejny 2x týdně 225 tun 15 nákladními vozidly Rozvoz NA Kili z obchodních center

Výzkumné otázky Problém - nízká kapacita skladů, zásobování 1x týdně Rozvoz zboží na prodejny každý den? Dojde ke snížení nebo zvýšení nákladů a o kolik? Bude-li družstvo používat rozvozy každý den z důvodu včasné reakce na potřeby zákazníka, bude výhodnější využít externího dopravce nebo vlastní dopravu?

Výzkumné otázky Kolik by družstvo potřebovalo vnitropodnikových vozidel na rozvoz zboží z centrály ve Šlapanicích do podnikových prodejen? Jsou vozidla zcela využita? Pokud dojde k rozšíření vnitropodnikové dopravy, je tento provoz rentabilní? Je možné ušetřit náklady na dopravu? Jak se ušetřily náklady, pokud dojde ke zlepšení svozů a rozvozů v důsledku použití některých z metod okružního dopravního problému?

Použité metody Clark-Wrightova metoda Mayerova metoda

Výsledky výpočtů 1. metodou Trasa č.1 Šlapanice - Plzeň - Strakonice - České Budějovice - Tábor - Jindřichův Hradec - Humpolec - Třebíč - Šlapanice

Výsledky výpočtů 1. metodou Trasa č.2 Šlapanice - Bystřice nad Pernštějnem - Prostějov - Prostějov (prodej řeziva) - Zlín - Šlapanice

Výsledky výpočtů 2. metodou Trasa č.1 Šlapanice - Plzeň - Strakonice - České Budějovice - Jindřichův Hradec - Humpolec - Třebíč - Šlapanice

Výsledky výpočtů 2. metodou Trasa č.2 Šlapanice - Tábor - Bystřice nad Pernštejnem - Prostějov - Prostějov (prodej řeziva) - Zlín - Šlapanice

Vyhodnocení 1. metody Délka trasy 1. vozidla = 778 km Doba jízdy a vykládky = 15,47 h Délka trasy 1. vozidla = 305 km Doba jízdy a vykládky = 6,69 h Celkový počet kilometrů = 778 + 305 = 1083 km

Vyhodnocení 2. metody Délka trasy 1. vozidla = 722 km Doba jízdy a vykládky = 14,11 h Délka trasy 1. vozidla = 557 km Doba jízdy a vykládky = 11,07 h Celkový počet kilometrů = 722 + 557 = 1279 km

Kalkulace nákladů Původní náklady = 3090 km * 44 Kč = 135 960 Kč za týden Výpočet nákladu při návrhu rozvozu = = 1083 * 5 = 5 415 km * 30 Kč = 162 450 Kč za týden Rozdíl nákladů = 162 450 - 135 960 = 26 490 Kč za týden

Náklady při využití externích dopravců Vlastní doprava = 5 415 km * 30 Kč = = 162 450 Kč za týden Externí dopravce = 5 415 km * 42 Kč = = 228 260 Kč za týden Rozdíl = 228 260 - 162 450 Kč = 75 810 Kč za týden Při požadavku pravidelných rozvozů bychom ušetřili.

Odpovědi na otázky Kolik by družstvo potřebovalo vnitropodnikových vozidel na rozvoz zboží do podnikových prodejen? Družstvo by potřebovalo na rozvoz zboží 2 vozidla. Jsou vozidla zcela využita? Při optimalizaci jsme zjistili, že jsou vozidla plně využita.

Odpovědi na otázky Pokud dojde k rozšíření vnitropodnikové dopravy, je tento provoz rentabilní? Pokud chce družstvo do budoucna provádět pravidelné rozvozy z důvodu nízké kapacity skladů, je tato doprava rentabilní. Je možné ušetřit náklady na dopravu? Současně ne, ale při zajišťování pravidelné dopravy ano.

Návrhy opatření Nákup vlastních vozidel Rozšíření parkovacích a provozních ploch Rozšíření expedičního skladu

Děkuji za pozornost

Doplňující otázky vedoucího práce Diskutujte o možnostech implementace výsledků ve vybrané společnosti. Existují i jiné alternativy v kontextu racionalizace svozových a rozvozových aktivit ve vybrané společnosti.

Doplňující otázky oponenta práce Jaký je názor společnosti na Váš návrh, ve které jste práci psala. Můžete doplnit ekonomické zhodnocení návrhů?