Od integrace k inkluzi Mgr. Ludmila Večerková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Diagnostika SPU.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Cesta ke kvalitě v praxi
Taneční a pohybová výchova
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Inkluzivní škola Předpoklad rovných příležitostí ve vzdělávání
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Středisko integrace menšin Opava Husova
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA VI.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Od integrace k inkluzi Mgr. Jitka Topičová , Chomutov.
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami a změny v legislativě.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Informace o speciálním vzdělávání a primární prevenci Harrachov, 25. září 2015.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
Problematika hodnocení výsledků vzdělávání v konkrétní škole Mgr.Jitka Topičová ZŠ a MŠ Regionu Karlovarský venkov.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Informace o speciálním vzdělávání Liberec, 24. srpna 2015.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada pro obce s rozšířenou působností, 21. listopadu.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada ředitelů škol a zařízení Libereckého kraje, 19.
Bc. Michaela Augustová MAS Znojemské vinařství, z.s. Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony ZŠ a MŠ I.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
Formy individuálních vzdělávacích strategií pro žáky
9. Tvorba individuálního plánu
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Šablony OP VVV a podpora nadání
Svazkové školy – možná záchrana venkovských škol. Mgr
Aktuální poznámky ke vzájemné spolupráci poradny a škol
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Jak zacházet s Doporučením ve škole
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
9. Tvorba individuálního plánu
Tisková konference Štrasburk dva roky poté
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Tisková konference
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Vítejte na třetí místní konferenci
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
PORADENSTVÍ A KONZULTACE KE SPOLEČNÉMU VZDĚLÁVÁNÍ V KAŽDÉM KRAJI
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Význam a přínos šablon pro málotřídní školy
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Transkript prezentace:

Od integrace k inkluzi Mgr. Ludmila Večerková Lektor společného vzdělávání Email: lida.vecerkova@gmail.com Telefon: 702 186 393

Kdo jsme? Komunitní otevřená škola Zaměřujeme se na včasnou péči o děti Předcházíme školní neúspěšnosti a předčasnému odchodu ze systému vzdělávání dětí a žáků Zvyšujeme kompetence pedagogů a asistentů pedagoga pro odstraňování bariér bránících rovnému přístupu dětí a žáků ke vzdělávání.  Spojené zařízení MŠ, PT, ZŠ s 1. a 2. stupněm Ve škole působí 6 asistentů pedagoga Školní asistent Školní psycholog Speciální pedagog

Počty dětí a žáků Celkový počet dětí a žáků MŠ – 28 dětí PT – 57 žáků ZŠ – 338 žáků Počet dětí a žáků se SVP PT – 57 /sociálně znevýhodněni ZŠ – 28 /LMP, zrakové vady, vady řeči, SPCH, SPU Desítky žáků čekají na vyšetření v PPP nebo v SPC

Od integrace k inkluzi Dlouholetá zkušenost Postupný proces Nezastupitelná úloha vedení školy Klima školy jako jeden z nejdůležitějších faktorů pro inkluzi Uváděná zjištění a nástroje vycházejí ze zkušeností školy Zapojení školy do projektů – spolupracující škola Důležitá role Školního poradenského pracoviště Spolupráce se ŠPZ Spolupráce s rodiči

Dopady změny od 1. 9. 2016 Srovnatelné podmínky pro všechny děti, žáky a studenty se SVP v celé ČR, ve všech typech škol a školských zařízení (včetně ŠD, ŠK), všech typů zřizovatelů Bez spoluúčasti z rozpočtu školy na mzdy AP/ rozvojový program AP AP nad rámec PO Průhlednější, nárokové a průběžné financování SVP žáků Větší podpora ŠPZ Nárok personální podpory včetně úvazků a financí – přímo v doporučení ŠPZ Předměty speciálně pedagogické péče a intervence (vč. sociokulturního znevýhodnění)

Dopady změny od 1. 9. 2016 Doporučení ŠPZ povinně také škole Možnost revize doporučení ŠPZ 5 stupňů podpory – příloha vyhlášky č. 27/2016 Plán pedagogické podpory (PLPP) Výstupy pro žáky s LMP zapracované přímo v RVP ZV, změna učebního plánu Nadále souběh základního a speciálního školství jako možnost volby

Vize školy, kde se učíme všichni – děti, žáci i pedagogové „Hodně nabízíme, hodně očekáváme. V rámci svých možností žijeme a pracujeme na maximum a společně.   Jdeš do toho s námi? Vítej, podpoříme tě. Hraješ si jen na svém písečku, jedeš na půl plynu nebo se jen vezeš? Promiň, zkus to raději jinde.“

Hodnoty, pravidla a jejich sdílení Koncepce školy Plán inkluzívního rozvoje školy ŠVP a jeho průběžné úpravy na základě zpětné vazby Webové stránky a další informace o škole

Naše motto Pojmenuj a sdílej hodnoty, se kterými se může identifikovat každý člověk ve škole – dítě, žák, pracovník školy, rodiče, přátelé školy, zřizovatel.

Rozvoj silných stránek a oceňování Žákovské portfolio profil na 1 stránku PLPP sebehodnocení žáka Ocenění učitelů Hodnocení cesty k úspěchu Osobní dopisy Osobnost roku žáci / pedagogové

NÁŠ CÍL Zaměř se na silné stránky každého ve škole, oceňuj a sdílej, co je pozitivní a co se vede. S tím, co se nevede, pracuj postupně a v malých dávkách. Když vyřešíš jeden problém, věř, že tím řešíš i ty další, které s ním souvisí. A taky věř, že i zázraky se dějí a vyhlížej je.

Učení a hodnocení zaměřené na šanci zažít úspěch Vytvoření plánu pedagogické podpory žákům Z čeho se skládá známka na vysvědčení Kritéria hodnocení v předmětech Příručka „Jak se učit“ Hodnocení založené na pokroku jednotlivého žáka Role asistenta pedagoga

SLOVO ZÁVĚREM Hodnoť co nejvíc spravedlivě. Nastav srozumitelná a sdílená kritéria pro hodnocení tak, aby dostal šanci každý, kdo alespoň trochu chce a může. Nabízej podporu na všech úrovních, ale nevnucuj jí. Každý má právo a odpovědnost rozhodnout se, zda chce pomoc a podporu přijmout.

Odkazy a kontakty webové stránky školy www.zsdruzby.cz webové stránky Ligy komunitních škol https://www.osmec.cz/liga- komunitnich-skol/

DĚKUJI ZA POZORNOST PŘEJI VŠEM ZÚČASTNĚNÝM HODNĚ SIL A ÚSPĚCHŮ PŘI REALIZACI SPOLEČNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ 