Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Advertisements

Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D., ředitel SFDI
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Financování dopravní infrastruktury 2013 – 2014 a nové rozpočtové období.
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
Plány Ředitelství silnic a dálnic na rok 2007 Tisková konference Pondělí Praha.
1 Fondy Evropské unie. 2 Stav čerpání z fondů EU ČR má k dispozici na programové období z fondů Evropské unie 26,7 miliardy eur. V přepočtu.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Silnice nebo železnice
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
podmínky a předpoklady –
Stav realizace ESF programů v gesci Ministerstva práce a sociálních věcí k Tisková konference 5. února 2007.
1 Národní rozvojový program mobility pro všechny 7. dubna 2016 Oddělení investic MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7,
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Podpora veřejné dopravy z fondů EU v programovém období Konference Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 16. května 2016.
Příspěvkové programy SFDI Praha, 7. dubna 2016 Ing. Karel Havlíček.
Nová dotace pro jednotky sborů dobrovolných hasičů obcí v roce MINISTERSTVO VNITRA ČESKÉ REPUBLIKY Brig. gen. Ing. Drahoslav Ryba Generální ředitel.
Plán SFDI na rok 2016 a programovací období Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Financování dopravní infrastruktury 2015 – 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Operační program Doprava Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti.
Státní fond dopravní infrastruktury Střednědobý výhled rozpočtu a vliv mýtného Ing. Miloslav Linhart referent odboru řízení výdajů.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Setkání s ASZ a NNO
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro dopravní infrastrukturu Brno,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Možnosti financování životního prostředí z Evropských strukturálních fondů Zuzana Matoušková 3. ÚFŘP.
Výroční zpráva SFDI za rok dubna RozpočetCelkem Národní zdroje Dluhopisový program D47 EUEIB Schválený
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Výzvy OP Doprava Dopravní konference Pardubice
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Dopravní infrastruktura v ROP Datum: Místo: Prezentuje: Praha Jiří.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Stavební akce a uzavírky na krajské silniční síti
Problematika podpory infrastruktury městské drážní dopravy
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Strategické úkoly MD Pardubice
Financování dopravní infrastruktury v období
Financování dopravní infrastruktury
Evropský sociální fond
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Brandýs n. L. – Stará Boleslav, 18. října 2016
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
PROGRAM WORKSHOPU Úvodní slovo: Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. – MD ČR (odbor fondů EU) Prof. Ing. Petr Moos, CSc. – ČVUT (Fakulta dopravní) 1. MD ČR – připravované.
Informace o výzvách SC 1.1 a SC 1.2. IROP
Podpora infrastruktury městské drážní dopravy z OP Doprava
Metodika pro správu změn díla (variací) u stavebních zakázek
Rozvoj a financování železniční infrastruktury
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Financování dopravní infrastruktury v ČR
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
a předvídatelnost financování dopravní infrastruktury
Financování silnic II. a III. třídy
dopravní infrastruktury
Transkript prezentace:

Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017 a střednědobý výhled na roky 2018 a 2019 Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI Rozpočet SFDI na rok 2011 a střednědobý výhled na roky 2012 a 2013 byl sestaven tak, aby respektoval finanční omezení dané krácením rozpočtu v roce 2010 a z toho vyplývající důsledky pro rok 2011. Zároveň omezil investiční činnost tak, aby byl dodržen výdajový rámec pro rok 2011 ve výši 33 mld. Kč. Navržený rozpočet je založen na premise, že je nutno nejprve dofinancovat běžící akce a až následně začínat nové investice.

Čerpání rozpočtu SFDI na rok 2016 Schválený rozpočet celkem 65 651 mil. Kč Upravený rozpočet celkem 80 335 mil. Kč Národní zdroje 65 202 mil. Kč EU zdroje 15 133 mil. Kč Čerpání upr. rozpočtu 78 711 mil. Kč, 98% Čerpání příjemců 98,2% Historicky jedno z nejlepších čerpání rozpočtu SFDI Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 2

Čerpání rozpočtu SFDI na rok 2016 dle výdajů Celkem výdaje 78 711 mil. Kč Neinvestiční výdaje 39 612 mil. Kč Investiční výdaje 39 099 mil. Kč ---------------------------------------------------------------- Pozemní komunikace 36 794 mil. Kč, 98,6% Železnice 36 939 mil. Kč, 99,0 % Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 3

Čerpání rozpočtu SFDI na rok 2016 dle příjemců Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 4

Financování silnic II. a III. třídy Porovnání let 2015 a 2016 Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. v tis. Kč Rok Rozpočet Čerpáno Nedočerpáno 2015 4 400 000,00 4 371 958,54 28 041,46 2016 3 022 396,00 3 010 323,15 12 072,85 5

Upravený rozpočet SFDI na rok 2017 a střednědobý výhled na roky 2018 a 2019

Klíčové informace rozpočtu SFDI na rok 2017 Vyrovnaný rozpočet bez zapojení úvěrů Upravený rozpočet celkem 82,3 mld. Kč z toho - národní zdroje 56,2 mld. Kč - EU zdroje 26,1 mld. Kč Legislativní změny – rozšíření možností financování v rámci zákona o SFDI 7

Upravený rozpočet SFDI 2017 - příjmy v mil. Kč 8

Členění výdajů dle objemově nejvýznamnějších příjemců pro rok 2017 Upravený rozpočet SFDI 2017 - výdaje v mil. Kč Členění výdajů dle objemově nejvýznamnějších příjemců pro rok 2017 Příjemce Národní OPD CEF Ostatní fondy EU Celkem ŘSD 29 440 15 551 43 45 034 SŽDC * 21 335 7 587 1 827 30 749 ŘVC 428 16 6 450 Ostatní příjemci 4 976 1 075 6 051 Výdaje celkem 56 179 24 213 1 843 49 82 284 * částky jsou uvedeny bez DPH – SŽDC je plátcem DPH 9

Rozpočet SFDI 2017 – výdaje ŘSD v mil. Kč Druh výdaje 2017 celkové výdaje Celkem opravy, údržba a provozní výdaje vč. mýta 15 442 z toho: Opravy a údržba 10 000 z toho: Mýto a telematika 3 663 z toho: Provozní výdaje 1 779 Ostatní programy (globální položky) 1 065 Příprava akcí 2 780 Doplatky probíhajících akcí 3 953 Akce v realizaci 10 049 Akce nově zahajované 11 744 Celkem 45 034 10

11

Rozpočet SFDI 2017 – výdaje SŽDC v mil. Kč Druh výdaje 2017 celkové výdaje Celkem opravy, údržba a provozní výdaje 12 300 Ostatní programy (globální položky) 211 Příprava akcí 1 024 Doplatky probíhajících akcí 70 Akce v realizaci 1 132 Akce nově zahajované 16 012 Celkem 30 749 Poznámka: - částky jsou uvedeny bez DPH – SŽDC je plátce DPH 12

Financování oprav silnic II. a III. tříd v roce 2017 v tis. Kč Kraje vč. hl. m. Prahy Délka silnic II. a III. třídy [km] Podíl silnic II. a III. třídy v rámci ČR Limit pro jednotlivé příjemce Středočeský 8 626 17,71% 508 288 Jihočeský 5 445 11,18% 320 860 Plzeňský 4 604 9,45% 271 309 Karlovarský 1 847 3,79% 108 820 Ústecký 3 650 7,50% 215 093 Liberecký 2 076 4,26% 122 355 Královéhradecký 3 301 6,78% 194 516 Pardubický 3 126 6,42% 184 204 Vysočina 4 562 9,37% 268 811 Jihomoravský 3 868 7,94% 227 898 Olomoucký 3 093 6,35% 182 248 Zlínský 1 765 3,62% 104 017 Moravskoslezský 2 735 5,62% 161 146 Celkem kraje 48 697 100,00% 2 869 565 Praha (TSK HMP)   130 435 Celkem  x x  3 000 000 Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 14

Příspěvky SFDI – národní zdroje yyyy Příspěvky SFDI – národní zdroje v mil. Kč Název Počet žádostí Požadavky 2017 rozpočet SFDI Příspěvky na projekty a expertní činnost (Aplikace nových technologií) 49 349,8 100 Příspěvky na zvyšování bezpečnosti a zpřístupňování dopravy 405 1 190 250 Příspěvky na výstavbu cyklistických stezek 39 236 150 Křížení místních komunikací 8 241,1 200 Opravy multimodálních překladišť X 70 Letiště – ochrana civilního letectví před protiprávními činy 13 59,5 20 Pro informaci uvádím rozdělení výdajů podle nejvýznamnějších příjemců. V rámci řádku Ostatní je například financování investic v hl. městě Praze, příspěvkové programy SFDI (podpora bezpečnosti zejm. přechody, cyklostezky) a vnitřní rozpočet SFDI. 15

Nové oblasti financování – novela zákona Z národních zdrojů: zařízení služeb opravy a údržba vnitrozemských vodních cest přístav Hamburk Z evropských zdrojů: multimodální doprava – překladiště kombinované dopravy zlepšení řízení dopravního provozu a zvyšování bezpečnosti dopravního provozu – silniční telematika veřejná hromadná doprava ve městech v elektrické trakci – městská drážní doprava Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 16

Střednědobý výhled 2018 - 2019 Střednědobý výhled pro rok 2018 celkem výhled 96,3 mld. Kč z toho 49 mld. Kč národní zdroje pro rok 2019 celkem výhled 104,6 mld. Kč z toho 50 mld. Kč národní zdroje finanční prostředky budou upřesňovány pro jednotlivé roky při sestavování rozpočtu 17

Programové období 2014 - 2020 Operační program doprava Celková alokace FS a EFRR 4,7 mld. EUR, tj. cca 127,8 mld. Kč (bez realokace) Včetně národního spolufinancování cca 186,6 mld. Kč MD vyhlásilo celkem 25 výzev s alokací 130,6 mld. Kč, vyčerpáno přes 18,3 mld. Kč 18

Podíl celkového příspěvku EU pro OPD dle fondu Operační program doprava 2014 - 2020 Prioritní osa (PO) Specifický cíl (SC) Podíl celkového příspěvku EU pro OPD dle fondu Alokace EFRR FS v mil. Kč PO1 - Infrastruktura pro železniční a další udržitelnou dopravu 1.1 - Zlepšení infrastruktury pro vyšší konkurenceschopnost a větší využití železniční dopravy 0 % 51,0 % 64 691 1.2 - Zlepšení infrastruktury pro vyšší konkurenceschopnost a větší využití vnitrozemské vodní dopravy v hlavní síti TEN-T 1.3 - Vytvoření podmínek pro větší využití multimodální dopravy 1.4 - Vytvoření podmínek pro zvýšení využívání veřejné hromadné dopravy ve městech v elektrické trakci 1.5 - Vytvoření podmínek pro širší využití železniční a vodní dopravy prostřednictvím modernizace dopravního parku PO 2 - Silniční infrastruktura na síti TEN-T a veřejná infrastruktura pro čistou mobilitu a řízení silničního provozu 2.1 - Zlepšení propojení center a regionů a zvýšení bezpečnosti a efektivnosti silniční dopravy prostřednictvím výstavby, obnovy a modernizace dálnic, rychlostních silnic a silnic sítě TEN-T včetně rozvoje systémů ITS 28,3 % 35 830  2.2 - Vytvoření podmínek pro širší využití vozidel na alternativní pohon na silniční síti 2.3 - Zlepšení řízení dopravního provozu a zvyšování bezpečnosti dopravního provozu ve městech PO 3 - Silniční infrastruktura mimo síť TEN-T 3.1 - Zlepšení dostupnosti regionů, zvýšení bezpečnosti a plynulosti a snížení dopadů dopravy na veřejné zdraví prostřednictvím výstavby, obnovy a zlepšení parametrů dálnic, rychlostních silnic a silnic I. třídy mimo síť TEN-T 19,2 % 24 363 PO 4 – Technická pomoc SC 4.1 - Podpora a zajištění implementace OP Doprava 1,5 % 1 902

Nástroj pro propojení Evropy – kohezní CEF Programové období 2014 - 2020 Nástroj pro propojení Evropy – kohezní CEF Celková alokace 1,1 mld. EUR, tj. cca 29,7 mld. Kč Včetně národního spolufinancování cca 39,6 mld. Kč Ve výzvách 2014 a 2015 bylo zavázáno 22,7 mld. Kč 3. výzva uzavřena 7. února 2017 na 25% národní obálky cca 7,5 mld. Kč Celkem bylo předloženo 30 projektů (s celkovými náklady ve výši téměř 1 miliardy EUR) Zejména projekty modernizace železniční infrastruktury připravované SŽDC (8 žádostí, celkem požadováno z CEF přes 16,2 mld. Kč). 20

Metodiky Metodika pro správu změn díla (variací) u stavebních zakázek financovaných z rozpočtu SFDI Rezortní metodika pro hodnocení ekonomické efektivnosti projektů dopravních staveb (CBA)  Rezortní metodika pro hodnocení nabídek podle ekonomické výhodnosti Pracovní skupina pro zavedení metody BIM v DI Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 21

zbynek.horelica@sfdi.cz; www.sfdi.cz Děkuji za pozornost zbynek.horelica@sfdi.cz; www.sfdi.cz Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, 18.09. 2007 Gustáv Slamečka ředitel SFDI