Merchandising a nákupní atmosféra vybraných obchodních jednotek Bakalářská práce: Denisa Malátová, 13609 Vedoucí bakalářské práce: Ing. Roman Švec, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Petra Matoušková Červen 2016
Motivace a důvody k řešení daného problému Studijní zaměření obchodní podnikání Zajímavost tématu Aktuálnost řešeného problému
Cíl práce Cílem bakalářské práce je analyzovat nákupní atmosféru a uplatňování zásad merchandisingu v konkrétní obchodní jednotce.
Výzkumný problém Výzkumná otázka č. 1: Odlišují se významně prvky nákupní atmosféry vybraných jednotek? Výzkumná otázka č.2: Dodržují obě vybrané maloobchodní jednotky většinu merchandisingových zásad? Výzkumná otázka č.3: Hodnotili dotazovaní respondenti otázky, týkající se prvků nákupní atmosféry v prodejně kladně?
Použité metody Pozorování Dotazníkové šetření Rozhovor Hodnocení dat Srovnání, komparace výsledků Syntéza dat
DM drogerie markt s.r.o. v ČR od roku 1993 nyní v ČR cca 200 prodejen v roce 2013 ocenění obchodník roku s parfumerií a drogerií
Teta drogerie od roku 1992 v ČR přes 700 prodejen V roce 2008 a 2010 ocenění nejnavštěvovanější síť prodávající drogistické zboží
Výzkumná otázka č.1. Odlišují se významně prvky nákupní atmosféry vybraných jednotek? Parkovací plocha Hudební kulisa Vstupní prostory Přehlednost prodejny
Výzkumná otázka č.2. Dodržují obě vybrané maloobchodní jednotky většinu merchandisingových zásad?
Výzkumná otázka č.3. Hodnotili dotazovaní respondenti otázky, týkající se prvků nákupní atmosféry v prodejně kladně? Teplota v prodejně je optimální Parkovací plocha je dostatečná Personál je příjemný Prodejna je dostatečně označena Osvětlení je vyhovující
Návrhy opatření Barel s pitnou vodou Přehlednost prodejny Orientační plánek Fronty v pokladní zóně Zvýšení pozornosti personálu Doplnění zboží v úseku dekorativní kosmetiky Umístění impulzivního zboží ve výši zorného pole v úseku zdravé výživy Přeskládání zboží
Závěr Výzkumné otázky byly zodpovězeny Opatření byla navržena Cíl práce byl splněn
Doplňující otázky vedoucího práce Jaké zjištěné rozdíly zásada merchandisingu a nákupní atmosféry ve zkoumaných jednotkách považujete za nejdůležitější? Na str. 56 uvádíte ”přeskládání zboží by však bylo velice časově náročné, jelikož by zaměstnanci nejprve museli sledovat jaké zboží se v tomto úseku prodává nejčastěji.....” V dnešní době existují i jiné metody jak zjistit prodávanost zboží. Jaké metody v současnosti můžeme v obchodních jednotkách využívat?
Děkuji za Vaši pozornost.