Propagace zemědělských produktů spolufinancovaná EU v novém režimu Mgr

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Program rozvoje venkova na období OBECNÉ PODMÍNKY PRO 1. KOLO PŘÍJMU ŽÁDOSTÍ Ing. Josef Tabery ředitel odboru Řídicí orgán PRV.
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Podpora de minimis Praha, MŠMT 2011
Podpůrný a garanční rolnický a lesnický fond, a.s. „Finanční a servisní organizace pro český venkov“
Veřejná podpora, podpora de minimis a dočasný rámec Seminář pro žadatele – výzva č. 36 GG pro oblast podpory 1.2 Praha, 22. března 2010 Ing. Ivana Projsová.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Dotační fond LK Soutěže MŠMT Program a podprogramy - školství  Program č. 4 resortu školství, mládeže a zaměstnanosti  4.1 Podpora volnočasových.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Výzkumné infrastruktury Mgr. Inka Vaverková Praha, 8. února 2016.
Programové období 2014 – 2020 a proces SEA Mgr. Zuzana Plešková Ministerstvo životního prostředí 14. února 2014.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Východiska pro administraci ROP Střední Morava Semináře: Olomouc Zlín
Možnosti financování rozvoje venkova v programovacím období Petra Blechová UFŘP 3. ročník.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Regionální politika EU v období Mgr. Oldřich Hájek.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
IROP předpokládaná podoba implementace.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Jan Jež Problematika veřejné podpory v oblasti podpory 3.2 OP VK ORR, Krajský úřad kraje Vysočina.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Kulatý stůl se koná za podpory programu Evropské unie Hercule III ( ). Tento program je realizován Evropskou komisí. Byl vytvořen na podporu aktivit.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Publicita projektu
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe) Ing. Josef Žid.
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Provozovny společného stravování
Závěrečný účet kapitoly 335 Ministerstvo zdravotnictví ČR za rok 2016
EU - Politika propagace zemědělských produktů
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Řízení rizik podvodů v Evropských fondech: Zkušenosti a nejlepší praxe
Pojem přeměna obchodní společnosti
Digitální učební materiál
Úřad práce České republiky
Opatření k jednodušší a rychlejší administraci projektů
Kód vzdělávacího materiálu:
Seminář pro příjemce OPVK
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Ing. Sylvie kršková, Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Webová aplikace MS2014+ Ing. Josef Šetek
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Benefit7.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Pozemkové úpravy.
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Prof. JUDr. Vladimír Týč, CSc
Portál naměřených dat 13. – , Říčany u Prahy Josef Mádlo.
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje 2017
Administrace propagačních opatření spolufinancovaných EU v České republice Mgr. Helena Poláčková Oddělení dotací včelařských opatření, cukru a propagace.
Principy fungování spolku BISON
Program rozvoje venkova 2014 – 2020 LEADER
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2018
Vývoj spolupráce při zlepšování provádění propagační politiky ČR a EU
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
III. etapa programu Podpora prevence před povodněmi Ministerstva zemědělství RNDr. Pavel Punčochář, CSc., vrchní ředitel sekce vodního hospodářství.
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Cyklus malého projektu
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Seminář o stavebním spoření
Výzva č. 3 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

Propagace zemědělských produktů spolufinancovaná EU v novém režimu Mgr Propagace zemědělských produktů spolufinancovaná EU v novém režimu Mgr. Helena Poláčková Státní zemědělský intervenční fond

Obsah Propagační opatření pro zemědělské produkty v ČR Propagační programy administrované v ČR Propagační programy– čerpání finančních prostředků Pravidla pro propagační programy v novém režimu Úloha SZIF v novém režimu propagace

1. Propagační opatření pro zemědělské produkty v ČR schéma existuje od r. 2001 první program ČR byl schválen v r. 2005 (ČSV) 6 žadatelům z ČR bylo schváleno celkem 10 programů 8 programů – vnitřní trh, 2 programy – třetí země propagované produkty: med, mléko a mléčné výrobky, řepkový olej, ekologické zemědělství a biopotraviny, produkty CHOP/CHZO/ZTS od r. 2014 probíhala reforma, platná od 01.12.2015

2. Propagační programy administrované v ČR (2005 – 2016) Celková sumarizace projektů   Počet žadatelů Počet projektů Počet cílových zemí Zdroje a podíl financování (v tis. Kč) EU (50 %) ČR (30 %) Žadatel (20 %) Celkem (100 %) 5 10 7 248 442 141 865 133 977 524 284   Zdroje a podíl financování (v tis. EUR) EU (50 %) ČR (30 %) Žadatel (20 %) Celkem (100 %) 9 202 5 254 4 962 19 418

3. Propagační programy - čerpání finančních prostředků EU poskytla v období 2005 – 2015 celkem 694 576 tis. EUR na propagaci zemědělských produktů (vnitřní trh i třetí země) ČR vyčerpala ze zdrojů EU v daném období celkem 9 202 tis. EUR

Propagační programy - čerpání finančních prostředků (2005 – 2016) čerpání dle žadatelů z ČR v tis. EUR

4. Pravidla pro propagační programy v novém režimu Způsobilí žadatelé oborové, mezioborové organizace organizace producentů a sdružení organizací producentů subjekty zemědělsko–potravinářského odvětví (pokud byly pověřeny ČS výkonem veřejné služby v oblasti propagace a informování o zemědělských produktech)

4. Pravidla pro propagační programy v novém režimu propagační program je soubor souvisejících propagačních opatření, realizovaných po dobu 1 – 3 let na vnitřním trhu EU nebo ve třetích zemích předložený jedním nebo více žadateli na vybraných propagačních materiálech a akcích je povoleno uvádění obchodních značek a původu produktů - nesmí být narušeno hlavní sdělení programu, kterým musí být evropská dimenze a kvalita Uvádění původu produktů je omezeno na název členského státu nebo na společný nadnárodní původ, původ smí být uveden pouze na vizuálních propagačních materiálech, nesmí být zmíněn v audiovizuálních materiálech, na vnitřním trhu musí být druhotné ve vztahu k hlavnímu sdělení Unie, na trhu třetích zemí může být na stejné úrovni k hlavnímu sdělení Unie, při propagaci produktů s chráněnými značeními původu je možné původu uvádět neomezeně. Viditelnost obchodních značek každá značka musí mít stejnou velikost a musí být stejně viditelná, značky nesmí zabírat plochu větší než 5% z celkové plochy daného materiálu, grafické znázornění značky musí být menší než hlavní sdělení Unie, musí být vždy uvedeno více značek – alespoň 5 (menší počet je možný pouze s řádným odůvodněním – např. pokud se v daném členském státě více značek zemědělského produktu nevyskytuje – viz. čl. 7 NK č. 2015/1831) značky je možné propagovat v rámci veletrhů, ochutnávek, roadshow – na propagačních materiálech jako jsou letáky, brožury, může jimi být obrandovaný i stánek.

Pravidla pro propagační programy v novém režimu realizace programu je po jeho schválení zajišťována provádějící organizací, kterou vybere žadatel ve výběrovém řízení dle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek navrhující organizace může provádět určité části jednoduchého programu sama před podpisem smlouvy již není nutné skládat záruku začátek realizace programu může být až 6 měsíců od podpisu smlouvy - navrhující organizace má nejméně tříletou praxi v oblasti provádění informačních a propagačních opatření a - navrhující organizace zaručí, že náklady na opatření, která se chystá sama provést, nepřekročí sazby běžně používané na trhu.

5. Úloha SZIF v novém režimu propagace poskytování konzultací potenciálním žadatelům ve spolupráci s Ministerstvem zemědělství ČR před předložením programu agentuře CHAFEA v případě zájmu o konzultaci požádá příslušná organizace dopisem spolu s návrhem programu stanovisko k programu - doporučení, které je nezávazné informuje žadatele o výsledku hodnocení programu a návazných krocích zveřejňuje důležité informace (roční pracovní program, výzva)

Úloha SZIF v novém režimu propagace SZIF je kompetentní orgán odpovědný za „policy implementing“ provádí administraci propagačních opatření u jednoduchých programů, uzavření smlouvy s žadatelem, vyplacení zálohy na základě žádosti po podpisu smlouvy a složení záruky, nejvýše 20 % maximálního finančního příspěvku Unie - žádost do 30 dnů od podpisu smlouvy, podmíněno složení záruky ve stejné výši (hotovost i bankovní)

Úloha SZIF v novém režimu propagace administrativní kontrola výplata finančních prostředků (průběžná platba – 1x ročně a výplata zůstatku) komunikace se žadateli kontrola na místě reporting https://www.szif.cz/cs/eu-propagace-zemedelskych-produktu

Děkuji za pozornost propagace_eu@szif.cz