Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Administrace propagačních opatření spolufinancovaných EU v České republice Mgr. Helena Poláčková Oddělení dotací včelařských opatření, cukru a propagace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Administrace propagačních opatření spolufinancovaných EU v České republice Mgr. Helena Poláčková Oddělení dotací včelařských opatření, cukru a propagace."— Transkript prezentace:

1 Administrace propagačních opatření spolufinancovaných EU v České republice Mgr. Helena Poláčková Oddělení dotací včelařských opatření, cukru a propagace Státní zemědělský intervenční fond

2 Obsah Propagační opatření pro zemědělské produkty spolufinancovaná EU
Kdo může podat žádost o program Co je možné propagovat Uvádění původu a obchodních značek produktů Kompetence SZIF v rámci propagačních opatření Aktuální programy žadatelů z ČR Pro finální prezentaci lze použít alternativně šablonu snímku bez loga nebo šablonu snímku s logem.

3 Propagační opatření pro zemědělské produkty
nová propagační politika vstoupila v platnost od Roční pracovní program Výzva k předkládání programů žadateli agentuře CHAFEA elektronicky – zjednodušení žádosti – max. 70 stran, 1 x ročně jednoduché x složené (multinárodní programy) – odlišný způsob administrace a výše spolufinancování EU spolufinancování EU – jednoduché programy - 70% na vnitřním trhu, 80% ve třetích zemích, složené programy – 80%; zbývající část hradí žadatel

4 Propagační opatření pro zemědělské produkty
možnost uvádění obchodních značek a původu produktů záloha na realizaci programu ve výši 20% finančního příspěvku EU, žádost do 30 dnů od podpisu smlouvy, podmíněno složení záruky ve stejné výši (hotovost i bankovní) platby v rámci programů nově 1x ročně na základě žádosti evaluace programu - kritéria pro hodnocení daného programu musí mít již jeho návrh, další informace viz čl. 22 NK 2015/1831 Hodnocení nezávislými experty, poté rozhodnutí Komise a podpis smlouvy – lze odložit až o 6 měsíců před podpisem smlouvy není nutné skládat záruku

5 Kdo může podat žádost o program
Způsobilí žadatelé oborové, mezioborové organizace organizace producentů a sdružení organizací producentů subjekty zemědělsko–potravinářského odvětví (pokud byly pověřeny ČS výkonem veřejné služby v oblasti propagace a informování o zemědělských produktech)

6 Co je možné propagovat zemědělské produkty uvedené v seznamu v příloze I Smlouvy o fungování EU, s výjimkou tabáku Výrobky uvedené v příloze I Nařízení 1144/2015: pivo; čokoláda a odvozené produkty; chléb, pečivo, cukrářské výrobky, cukrovinky, sušenky a ostatní pekařské zboží; nápoje vyrobené z rostlinných výtažků; těstoviny; sůl; přírodní gumy a pryskyřice; hořčičná pasta; kukuřice cukrová; bavlna. režimy jakosti – chráněná značení původu CHOP/CHZO/ZTS, horský produkt ekologický způsob produkce - bioprodukty a ekozemědělství grafický symbol zvláštních jakostních zemědělských produktů z nejvzdálenějších regionů Unie

7 Uvádění původu produktů
může být uváděn název členského státu nebo společný nadnárodní původ pouze na vizuálních informačních a propagačních materiálech, nesmí být zmíněn v audio materiálech uvedení původu doplňuje hlavní sdělení Unie vnitřní trh – odkaz na původ vždy druhotný ve vztahu k hlavnímu sdělení kampaně třetí země – odkaz na původ může být na stejné úrovni jako hlavní poselství kampaně produkty CHOP/CHZO/ZTS – původ může být uváděn bez omezení

8 Uvádění původu produktů
označení původu může být vyjádřeno přímo (slovně) nebo nepřímo (graficky) národní režimy kvality, které se vztahují k původu mohou zmínit tento původ za předpokladu, že toto sdělení je druhotné k hlavnímu sdělení kampaně (vnitřní trh), v případě třetích zemí může být na stejné úrovni jako hlavní poselství kampaně

9 Uvádění obchodních značek
každá značka musí být stejně viditelná grafické znázornění musí mít menší formát než hlavní poselství kampaně minimálně 5 značek, maximálně 5% plochy značky mohou být viditelné pouze při předváděcích akcích či ochutnávkách značky mohou být uvedeny na informačních a propagačních materiálech předkládaných nebo rozdávaných na předváděcích akcích a ochutnávkách, nesmí být uváděny v audio materiálech

10 Kompetence SZIF v rámci propagačních opatření
poskytování konzultací potenciálním žadatelům ve spolupráci s Ministerstvem zemědělství ČR před předložením programu agentuře CHAFEA v případě zájmu o konzultaci požádá příslušná organizace dopisem spolu s návrhem programu stanovisko k programu - doporučení, které je nezávazné informuje žadatele o výsledku hodnocení programu a návazných krocích zveřejňuje důležité informace (roční pracovní program, výzva)

11 Kompetence SZIF v rámci propagačních opatření
„policy implementing“ provádí administraci propagačních opatření u jednoduchých programů uzavření smlouvy s žadatelem (vyplacení zálohy) výplata finančních prostředků (průběžná platba – 1x ročně a výplata zůstatku) komunikace se žadateli administrativní kontrola, kontrola na místě, reporting EK

12 Aktuální programy žadatelů z ČR
Kvalita z Evropy – chutě s příběhem propagace evropského systému značení kvality (CHOP, CHZO, ZTS) žadatel Potravinářská komora ČR, období 2015 – 2018 trh České republiky a Slovenska celkový rozpočet 3,7 mil. EUR, z toho EU 1,85 mil. EUR

13 Aktuální programy žadatelů z ČR
EU Milky Way/EU Mléčná cesta propagace mléčných výrobků žadatel Českomoravský svaz mlékárenský trh Libanonu, Spojených arabských emirátů, Saúdské Arábie období 2016 – 2019 celkový rozpočet 5,1 mil. EUR, z toho EU 2,55 mil. EUR

14 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Administrace propagačních opatření spolufinancovaných EU v České republice Mgr. Helena Poláčková Oddělení dotací včelařských opatření, cukru a propagace."

Podobné prezentace


Reklamy Google