6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Advertisements

Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
Hodnocení efektivity výuky z pohledu pedagogiky
Management Ing. Jan Pivoňka.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování a řízení kariéry
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA PROJEKT: Rozvoj klíčových kompetencí zaměstnanců členských podniků sdružení KPKV, reg. č. CZ.1.04/1.1.06/ Období realizace: 1.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Výběrové řízení dodavatele manažerského vzdělávání pro ZENTIVA a.s.
Analýza a popis pracovního místa
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Tisková konference Vzdělávací projekt „Zdravá nemocnice“
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
1 Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A3 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníZáří 2012.
Klasifikace investic v podniku
Motivační seminář Opava Východiska a zkušenosti pro vzdělávání pro sociální podnikání Karel Rychtář SČMVD Praha Tato prezentace je spolufinancována.
CZ / /0390 Posílení role Odborového svazu KOVO při zvyšování adaptability jeho členů Příjemce dotace: OBSLUŽNÁ SPOLEČNOST,a.s. Partner: Odborový.
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Didaktické prostředky
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Ekonomika informačních systémů
InSITE - between you and information Hynek Rais, ředitel pro poradenské služby inSITE, s.r.o. Cyklus workshopů v rámci HR živě „Jak si správně vybrat“
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Personální práce ( kap. 14)
Podniková ekonomika Personální činnost.
Vedení lidí – personalistika v podnicích poskytující služby.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
1 Měření efektů manažerských vzdělávacích a rozvojových aktivit Štěpán Galbavý Partner Inventa,s. r. o.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
CZ / /0329 Interní trenéři – klíč k úspěchu malé firmy AIVD ČR AMSP ČR Ondřej Palán, ,
TÉMA: VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
Pohled dodavatelů na výběrová řízení POHLED „z druhé strany“ Ing. Dušan Číčel ředitel FBE Praha a FBE Bratislava.
1 Úvod do modulu: Evaluace distančního vzdělávání Miroslava Dvořáková Olomouc 2007 akademie distančního vzdělávání.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. 7. STATISTICKÉ ÚDAJE K DALŠÍMU PROFESNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ Doc.PhDr. Jaroslav Mužík, DrSc.
Komplexní produktivní údržba (TPM)
marketingové poradenství
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
MARKETINGOVÝ MIX.
SLUŽBY ZAMĚSTNANOSTI A PRÁCE S NEZAMĚSTNANÝMI Téma: Programy vzdělávání a pracovního výcviku FSS MU Brno, 2006.
Virtuální AC/měření efektivity vzdělávání. Struktura virtuálního AC/DC Test znalostí Dilemata DialogSimulator Modelová situace off-line Sociogram Individuální.
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Vzdělávání zaměstnanců
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
Sociální politika Téma: Vzdělávací politika FSS MU Brno, 2006.
Personální plán pro podnikatelský plán
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
PRAKTICKÁ ÚČETNÍ Grantový projekt: reg. číslo projektu: CZ.1.07/3.2.07/ realizátor projektu: HM EKOND, spol. s r.o., Ostrava.
Hodnocení výsledků vzdělávání a učení Efektivita a kvalita
7. STATISTICKÉ ÚDAJE K DALŠÍMU PROFESNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis
Didaktické prostředky
Didaktické formy.
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Standardy pro základní vzdělávání
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Ekonomické vyhodnocení firemního vzdělávání a jeho vliv na výkonnost.
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ Doc.PhDr. Jaroslav Mužík, DrSc. muzik.jaroslav@ujak.cz

FAKTORY EFEKTIVITY VÝUKOVÝCH PROCESŮ Koncepce přípravy pracovníků Určení vzdělávacích (učebních) cílů Výběr účastníků do kurzů a školení Diagnostika účastníků Obsah (program) kurzu Forma a metodika vzdělávání Vyhodnocení výsledků

FAKTORY PŮSOBÍCÍ NA EFEKTIVITU PROFESNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Efektivita PVD Projekt Určení cílů Výběr a diagnóza účastníků Použitá forma metody a pomůcky Vyhodnocení průběhu a ověřování výsledků

KRITERIA EFEKTIVITY VÝUKOVÝCH PROCESŮ Výsledek? Čas Energie

ZÁKLADNÍ POHLEDY NA EFEKTIVNOST VÝUKY DOSPĚLÝCH Účastník Čemu se naučil Kolik vynaložil osobní námahy, volného času (peněz) Podnik Okamžitý nebo dlouhodobý efekt (rizika!) Celkové náklady Lektor Akceptování lektorského vystoupení (odměna) Čas, energie spotřebované na přípravu Vzdělávací zařízení Posílení image firmy Náklady versus příjmy (zisk, případně jiný efekt)

HODNOCENÍ VZDĚLÁVACÍCH AKCÍ I (Kirkpatrick 2003 – upraveno) Reakce Jaké pocity mají účastníci ze vzdělávacího programu, jak jsou spokojeni (dotazníky). Vyučování a učení Do jaké míry zvětšili účastníci své znalosti, zlepšili dovednosti, případně změnili postoje. Chování Do jaké míry změnili účastníci své chování na pracovišti.

HODNOCENÍ VZDĚLÁVACÍCH AKCÍ II (Kirkpatrick 2003 – upraveno) Výsledky Jaké konečné výsledky se projevily (množství, kvalita, bezpečnost, prodej, náklady, zisk, návratnost investic apod.). Doporučení Používat pokud možno všechny úrovně. Mít na mysli náklady versus užitek (zážitek) versus exaktní důkaz.

ÚROVEŇ MĚŘENÍ EFEKTIVITY VÝUKY Stručný popis cílů měření 1. Reakce Měření reakce účastníka na program, často zaměřená na jeho spokojenost 2. Učení Měření zlepšení v dovednostech, znalostech nebo postojích vzniklé vlivem programu 3. Chování Měření změn v chování v praxi, v nichž se odrazil vliv programu 4. Výsledky Měření změn v klíčových výkonnostních parametrech vlivem programu 5. Návratnost investic (ROI) Srovnání finanční hodnoty výsledků s náklady vloženými do vzdělávání

JINÝ AUTOR (ARMSTRONG, 1999) ROVNĚŽ PŘISTUPUJE K HAMBLINOVU POJETÍ A UVÁDÍ POUZE PĚT ÚROVNÍ Reakce školených osob na zážitky ze vzdělávání. Hodnocení poznatků (posun ve znalostech, dovednostech a změny v chování). Hodnocení chování účastníků (jak v praxi uplatňují, co se naučili). Hodnocení na úrovni organizační jednotky (dopad změn pracovního chování účastníků na výsledky). Hodnocení konečné hodnoty (prospěch organizace jako celku z uskutečněného vzdělávání).

ROLI Model (Greeno 2005) I (Return on Learning Investment) Východiska Produktivita a ziskovost Kvalita a cena Spokojenost a kompetentnost

ROLI Model (Greeno 2005) II (Return on Learning Investment) Postupy Doména podniku (návratnost) – výkon, kompetence, motivace, … Doména podniku (vstupy) – lidský kapitál, distribuce tréninků, finanční náklady Doména zaměstnance (vstupy) – profesionalita, čas, úsilí Doména zaměstnance (návratnost) – schopnosti, motivace, obohacení, konkurenceschopnost…