Slovní úlohy řešené rovnicemi

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
Advertisements

Energetická hodnota potravin (EH)
Další operace s vektory
Fyzikální vlastnosti vlasu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rovnice ve slovních úlohách II.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
SOCIÁLNÍ A ZDRAVOTNÍ POJIŠTĚNÍ I.
Mocniny s racionálním exponentem I.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rovnice ve slovních úlohách IV.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Opakování – pracovní list
Negativní vliv mycích prostředků II.
Podstatná jména pomnožná, hromadná a látková
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Regenerační přípravky I.
Obecná rovnice přímky - procvičování
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
Aritmetická posloupnost
Filozofie osvícenství ve Francii
Sušení vlasů – vliv teplého vzduchu na vlasy
Způsoby zápisu algoritmů
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární rovnice a nerovnice I.
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární rovnice a nerovnice III.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rovnice ve slovních úlohách V.
Cukry – přírodní sladidla
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kvadratické nerovnice
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární rovnice řešené pomocí algebraických vzorců pro druhou mocninu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Změkčování vousů, vypínání pokožky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Zástřihy a konečná úprava
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Soustavy dvou lineárních nerovnic o jedné neznámé
Parametrická rovnice přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Paměti počítače, rozdělení
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rovnice s absolutní hodnotou I.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Přípravky v tlakovém balení
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
Vodová ondulace - pomůcky a prostředky
Novověká filozofie - Racionalismus
Transkript prezentace:

Slovní úlohy řešené rovnicemi Předmět: MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Slovní úlohy řešené rovnicemi Anotace: Prezentace obsahuje řešené slovní úlohy řešené pomocí lineárních rovnic. Vybrané příklady jsou určeny k výkladu. Prezentace je určena jak pro přímou výuku, tak pro samostudium. Klíčová slova: Lineární rovnice, slovní úlohy. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Válková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Sada: 1 Číslo materiálu: VY_42_INOVACE_MKD2_ 11

Slovní úlohy řešené rovnicemi

1/ Ve dvou nádržích je 1 309 hl oleje, ve druhé je ho 4,5krát více než v prvé. Kolik oleje je v každé nádrži? celkem……………………………………1 309 hl 1. nádrž…………………………………..x hl 2. nádrž…………………………………..4,5x hl V první nádrži je 238 hl oleje a ve druhé je 1 071 hl oleje.

Tričko stálo 230 Kč a čepice 160 Kč. 2/ Sportovní čepice a tričko stály dohromady 390 Kč. Čepice byla o 70 Kč lacinější než tričko. Kolik korun stálo tričko a kolik korun stála čepice? celkem………………………………………….. 390,- Kč čepice……………………………………………. (x-70) Kč tričko……………………………………………… x Kč Tričko stálo 230 Kč a čepice 160 Kč.

3/ Žáci 2. ročníku oboru Kadeřník ušli na třídenním výletu celkem 40 km. V pátek ušli dvakrát delší trasu než v neděli a v sobotu ušli trasu o 4 km delší než v neděli. Jak dlouhou trasu ušli žáci v jednotlivých dnech? pátek…………………………………….. 2x km sobota……………………………………(x+4) km neděle……………………………………… x km celkem……………………………………… 40 km Žáci ušli v pátek 18 km, v sobotu 13 km a v neděli 9 km.

4/ Ochránci přírody vyčistili během tří dnů potok 4/ Ochránci přírody vyčistili během tří dnů potok. První den vyčistili jednu třetinu potoka, druhý den třetinu zbývající části a třetí den potok v délce 8 km. Jak dlouhý je potok? 1. den………………………………… 1/3x km 2. den………………………………… 1/3.2/3x km 3. den ……………………………….. 8 km celkem………………………………… x km Potok je dlouhý 18 km.

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje 1. Trejbal, J. Matematika pro 8. ročník základní školy. 2.díl.1. vydání. Praha: SPN, 1998. 80 s. ISBN 80-7235-019-6 2. [online]. [cit. 2012-11-01]. Dostupné z: http://office.microsoft.com Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Válková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.