Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Jana Součková Vedoucí bakalářské práce: Ing. Lenka Ližbetinová, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Josef Medek České Budějovice, červen 2016
Obsah Motivace a důvody k řešení daného problému Cíl práce Představení firmy Výzkumné problémy Metodika práce Vyhodnocení výsledků Návrhy opatření Stručné závěrečné shrnutí Doplňující otázky
Motivace a důvody k řešení daného problému Zájem o danou problematiku Praxe ve firmě Spolupráce s vedením a zaměstnanci daného podniku
Cíl práce Cílem bakalářské práce je analýza funkčnosti uplatňovaného vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku. Následné vyhodnocení problematických oblastí a návrh opatření na jejich eliminaci.
STRABAG a.s. Stavební společnost, působnost 1992 Hlavní sídlo v ČR - Praha 5, Na Bělidle 198/21 Vlastník firmy – Bau Holding Beteiligungs AG (Rakousko) Působnost firmy – 2 základních obory dopravní stavitelství; pozemní a inženýrské stavitelství. Řada dceřiných firem
Aktuální stavba
Výzkumné problémy 1) Jaké komunikační nástroje firma STRABAG a.s. nejvíce používá? 2) Jaká je kvalita uplatňované komunikace v jednotlivých tocích? 3) Jaké jsou nejčastější problematické oblasti při komunikaci v podniku?
Použité metody Sestavení dotazníku a neformální rozhovory (praxe ve firmě) Analýza komunikačních nástrojů v podniku Předání dotazníků, sběr dat z dotazníkového průzkumu Zpracování a vyhodnocení dat z šetření Návrhy opatření
Jaké komunikační nástroje firma STRABAG a.s. nejvíce používá? Výzkumný problém č. 1 Jaké komunikační nástroje firma STRABAG a.s. nejvíce používá? Dotazníkové šetření, neformální rozhovor
Výsledek: - nejpoužívanější komunikační nástroje – telefon, osobní rozhovor a e-mailová komunikace
Jaká je kvalita uplatňované komunikace v jednotlivých tocích? Výzkumný problém č. 2 Jaká je kvalita uplatňované komunikace v jednotlivých tocích? Dotazníkové šetření, neformální rozhovor Výsledek: špatná komunikace od vedení z Brna, málo komunikují se svými podřízenými, neposkytují aktuální informace
Jaké jsou nejčastější problematické oblasti při komunikaci v podniku? Výzkumný problém č. 3 Jaké jsou nejčastější problematické oblasti při komunikaci v podniku? Dotazníkové šetření Výsledek: - zpětná vazba – vedení Brno - nedostatek informací - prodloužení porad (diskuze) - konflikty (Brno)
Návrhy opatření Předání důležitých informací včas Brno – zpětná vazba Školení pro zaměstnance – následovat může firemní akce Zaměstnanci Brno – absolvovat kurz (kvůli častým konfliktům)
Závěrečné shrnutí Vnitropodniková komunikace ve firmě STRABAG a.s. Výzkumné problémy byly zodpovězeny Komunikace mezi zaměstnanci – telefon, e-mail, osobní rozhovor Cíl bakalářské práce byl splněn
Otázky vedoucí bakalářské práce 1) Prosím o vysvětlení grafického zpracování výsledků v grafu č. 49 – hodnota 1, osa x. 2) Objasněte důvod návrhu častějších porad.
Otázky oponenta V návrzích opatření navrhujete, aby nadřízení pracovníci poskytovali důležité informace svým podřízeným pracovníkům včas. Jakým konkrétním způsobem lze dle Vás včasnost předávání informací zabezpečit?
Děkuji za vaši pozornost!