Analýza nových forem marketingu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ECVET v Programu celoživotního učení
Advertisements

Propagace a reklama na facebooku
Sociální sítě.
U ŽIVATELÉ F ACEBOOKU ČTOU ZPRÁVY, I KDYŽ NECHTĚJÍ Střední škola Kostka, s.r.o. Mgr. Libor Čada |
POSKYTOVATELÉ KNIHOVNICKO- INFORMAČNÍCH SLUŽEB A JEJICH PODPORA UŽIVATELE VE VYHLEDÁVÁNÍ INFORMACÍ APLIKOVANÁ PROSTŘEDNICTVÍM SOCIÁLNÍCH SÍTÍ Mgr. Zuzana.
MoodleMoot.cz 2011, Ostrava, PragoData Consulting, s.r.o. 1 Moodle a okolní svět Ing. Marek Kocan.
Využití sociálních sítí k rychlému přenosu informací Mgr. Jan Vetchý Mediální konzultant, společnost SOVA NET, s.r.o
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Oborová brána TECH tech.jib.cz Seminář „Okna oborů dokořán! Proč a jak využívat oborové brány & jak dál v CPK? “ Praha, NTK PhDr. Lenka Hvězdová.
WEBOVÝ PORTÁL ŽIVOT ONLINE.CZ. OBSAH Komu je portál určen Spolupráce Obsah portálu Návrh grafické podoby Účel.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu IP „Podpora procesu transformace pobytových.
Vedoucí práce: Ing. Pavel Štrach, Ph.D et Ph.D Autorka: Bc. Michaela Hozdeková, DiS.
Univerzita Palackého v Olomouci Centrum prevence rizikové virtuální komunikace PdF UP v Olomouci Mgr. Kamil Kopecký, Ph.D. & Mgr. Veronika Krejčí
Provázanost mobilní reklamy s webem Tomáš Košťál … najdu tam, co neznám !
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Zpětná vazba zákazníků ve vybrané společnosti Autor bakalářské práce: Zuzana Kodýdková Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kamila Tišlerová, Ph.D. Oponent bakalářské.
Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení v GRASS CZECH s. r. o. Vedoucí:Ing. Radka Vaníčková, Ph.D. Oponent:Mgr. Gabriela Lesňáková Autor:Walter Knösel,
Logistické procesy ve stavebnictví Autor diplomové práce: Bc. Lukáš Hlaváč Vedoucí diplomové práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. České Budějovice, červen.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Hodnota vnímaná zákazníkem ve vybraném podniku Autor práce: Jana Štindlová,
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Mobilní marketing v ČR Autor bakalářské práce: Daniel Němec Vedoucí bakalářské práce:Ing. Kamila Tišlerová, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Mgr. Adéla.
Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu s potravinářských zbožím Autor: Veronika Janáková Vedoucí práce: Ing.
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
České Budějovice, červen 2016
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
VŠTE České Budějovice Ústav podnikové strategie
Řízení vtahů se zákazníky ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Analýza vnitropodnikové komunikace ve vybrané organizaci Autor práce: Zdeňka Sukdoláková Vedoucí.
Vysoká škola technická a ekonomická
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autor práce:
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Aplikace marketingového mixu na vybraný podnik
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza nových forem marketingu
Motivace a stimulace zaměstnanců ve vybrané obchodní společnosti
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Aplikace nových forem marketingu
Společenská odpovědnost a školy
Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podniku
Obhajoba bakalářské práce
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému
Hodnota vnímaná zákazníkem
Zpětná vazba zákazníků ve vybrané společnosti
Návrh podnikatelského plánu založení distribučního centra pro EU a svět pro výrobu tisknutelného světla na papír Jiří Plch.
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Vysoká škola Technická a Ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Propagace nových výrobků firmy Kloida a jejich zavádění na trh
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza vhodnosti používaných komunikačních nástrojů ve vybraném podniku.
Aplikace nových forem marketingu
Systém odměňování pracovníků ve vybraném podniku
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vnitropodniková komunikace ve vybraném podniku Autor práce: Denisa.
Atraktivní zaměstnavatel
SOCIÁLNÍ SÍTĚ Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Ekonomické vyhodnocení firemního vzdělávání a jeho vliv na výkonnost.
Autor práce: Michaela Janová
Analýza vnitropodnikové komunikace ve vybraném podniku
Mobilní marketing v ČR Autor bakalářské práce: Daniel Němec
Transkript prezentace:

Analýza nových forem marketingu Autor práce: Petr Martinák (UČO:15426) Vedoucí práce: Ing. Kamila Tišlerová, Ph.D. Oponent práce: Ing. Jakub Hořický

Cíl bakalářské práce Cílem práce je pro zvolenou společnost navrhnout novou formu marketingu, kde by se mohla prezentovat a využívat ji, tak dále ve svých marketingových aktivitách.

Motivace a důvody k řešení daného problému zájem o tuto formu marketingu, stále se rozvíjející oblast a stále větší využívání společnostmi ke své propagaci, možnost konkurenční výhody sofistikovanější přístup k marketingové komunikaci oproti klasické internetové reklamě, vytvoření vlastní komunity - možnost odlišné komunikace se stávajícími či potenciálními zákazníky oproti konkurenci, hlavní výhody sociálních sítí: přesné zacílení na cílovou skupinu, měření úspěšnosti obsahu, měření veškeré aktivity uživatelů.

Atos IT Solutions and Services, s.r.o. největší evropská IT společnost v oblasti digitálních služeb, systémové integrace, consultingu, řízených služeb, cloudu, Big Data & Cyber Security a v neposlední řadě zpracování transakcí, 100 000 zaměstnanců v 72 zemích světa, celosvětovým IT partnerem olympijských & paralympijských her, Nejvýznamější partneři společnosti: Siemens, Microsoft, Dell, SAP, Airbus, Samsung, Oracle, IBM.

Výzkumné otázky výzkumné otázky se týkaly především: využívání sociálních sítí, obsah na sociálních sítích, aktivita na sociálních sítích, typy příspěvků pro různé věkové kategorie, vnímání a využití bannerové reklamy na sociálních sítích, budoucnost sociálních sítí z pohledu uživatelů, vnímání reklamy sociálních sítí v offline kanálech, vnímání komerčních objektů na sociálních sítích.

Metodika výzkumu výzkumný problém byl šetřen pomocí dotazníkového průzkumu, který byl aplikován mezi 2 odlišné skupiny: uživatelé na sociálních sítích, zaměstnanci společnosti Atos IT Solutions and Servics, s.r.o., dotazníkový průzkum byl rozdělen na 3 části: zkušenosti uživatelů se sociálními sítěmi, chování uživatelů na sociálních sítích a jejich vnímání komerčních objektů, demografické údaje o respondentech,

Výsledky výzkumu mezi uživateli na sociálních sítích 89,3 % respondentů mezi věkem 20-30 let nejvíce preferují Facebook (1. příčka FB u všech věkových kategorií), 36,4 % respondentů sleduje více než 10 fan page, 69 % respondentů vnímá obsah fan page pokud je ve formě videa, či fotografie, nejvíce vyhledávaný obsah: seriózní a odborné články (42 %), pozvánky na přednášky a workshopy společností (25%), odborné informace (23 %), soutěží preferuje pouze 8 % respondentů, hry 2 % respondentů.

Výsledky výzkumu mezi uživateli na sociálních sítích využívání sociálních sítí: komunikace s ostatními lidmi (61,9 %), práce a škola, zábava, sledování ostatních uživatelů (11,9 %), všechny zmiňované využití (2,4 %), využití sociálních sítí v budoucnu: k prodeji – komerční účely (44,4 %), sdílení novinek a zpráv (22,2 %), nahrazení osobního kontaktů (24,4 %), zábava (6,7 %), úpadek sociálních sítí (2,2 %), věk respondentů: 15-20 let (4,4 %), 20-30 let (86,7 %), 30-40 let (8,9 %).

Výsledky výzkumu mezi zaměstnanci společnosti Atos IT Solitons and Service,s.r.o preference sociálních sítí: LinkedIn (50 %), Facebook (40 %), Youtube (6,7 %), Instagram (3,3 %), 86,6 % respondentů sleduje nějakou fan page, 52 % respondentů vnímá obsah fan page pokud je ve formě videa, či fotografie, nejvíce vyhledávany obsah: seriózní a odborné články (40 %), pozvánky na přednášky a workshopy (23,3 %), odborné informace (36,7 %), soutěže a hry tato skupina vůbec nevyhledává.

Výsledky výzkumu mezi zaměstnanci společnosti Atos IT Solitons and Service,s.r.o využívání sociálních sítí: komunikace s ostatními lidmi (63,3 %), práce a škola (27,3 %), zábava (9,1 %), nikdo z respondentů nevyužívá soc. sítě ke sdílení dat ani ke sledování ostatních uživatelů, využití sociálních sítí v budoucnu: nahrazení osobního kontaktů (53 %), podpora prodeje – komerční účely (33 %), zábava (7 %), sdílení novinek (7 %), nikdo si nemyslí, že sociální sítě v budoucnu upadnou, věk respondentů: 15-20 let (0 %), 20-30 let (7 %), 30-40 let (37 %), 40 a více (56 %).

Diskuze výsledků rozdílné chování a preference dotazovaných skupin věk dotazovaných skupin: uživatelé soc. sítí - 20-30 let (86,7 %), zaměstnanci Atosu - 40 a více (56 %) – průměrný věk společnosti je 42 let, nejpreferovanější soc. síť: uživatelé soc. sítí – Facebook (89,3 % ), zaměstnanci Atosu – LinkedIn (50 %), využívání sociálních sítí: uživatelé soc. sítí - komunikace s ostatními lidmi (61,9 %), zaměstnanci Atosu - komunikace s ostatními lidmi (63,3 %), nejvyhledávanější obsah: uživatelé soc. sítí - seriózní a odborné články (42 %), zaměstnanci Atosu - seriózní a odborné články (40 %).

Situace před výzkumem na sociálních sítích společnost nikdy nepůsobila na žádné sociální síti na lokální úrovni (ČR), nikdy neprováděla žádný průzkum mezi uživateli, jejich preferencemi a chováním, nikdy nevyužívala kontaktů na kolegy ze zahraničí, kteří mají se sociálními sítěmi bohaté zkušenosti, společnost nesledovala žádné trendy, které by následné mohla využít, nevytvářela žádné marketingové plány, podle kterých by mohla na sociálních sítích efektivně působit.

Návrhy opatření vstup na sociální sítě a využívat je jako novou formu komunikace ke svému marketingu, vytvořit cílovou skupinu, na kterou společnost bude cílit své obsahy a aktivity, vytvoření komunikační matice se sociálními sítěmi, na které společnost vstoupí, vytvoření časového harmonogramu jednotlivých sociálních sítí, vytvoření marketingového plánů, podle kterého se bude publikovat obsah na jednotlivé sítě, vytvoření matice, do které se bude zaznamenávat veškerá aktivita, která se odehrála na soci. sítích, vstup na sociální sítě podpořit dalšími marketingovými aktivitami (webové stránky, PR, odkazy na reklamní předměty, soutěže)

Komunikační matice pro externí komunikace + zaznamenávání aktivity na jednotlivých sítích Návrh plánu k plánování publikování obsahu na sociálních sítích

Situace po aplikování návrhu vstup na sociální sítě, dle návrhů podloženými výzkumem, využívání nové formy marketingové komunikace, plánování, realizace, a následná kontrola a měření aktivit, navázání komunikace se zahraničními kolegy, (příprava školení pro další zahraniční kolegy) plánování a konzultace aktivity se zahraničními kolegy, aplikace nových odkazových tlačítek z webových stránek na sociální sítě,

Dosavadní úspěchy na sociálních sítích Facebook – 78 fanoušků – aktivní uživatelé Twitter – 19 followerů Youtube – 20 odběratelů Google+ - 35 odběratelů využívání nového a moderního komunikačního kanálů, díky využívání soc. sítí, získání více než 250 kontaktů ze stran studentů na Jobfairech, někteří z řad studentů následně začali ve společnosti pracovat v rámci studentských stáží, které Atos nabízí .

Doplňující otázky Jak byste zvýšil počet fanoušků na sociálních sítích? Ke zvýšení fanoušků na sociálních sítích již bylo provedeno několik kroků: vytvoření odkazových tlačítek na jednotlivé sociální sítě z webových stránek (www.cz.atos.net), vytvoření ikon s názvem naší fan page, které jsou umistěny na reklamní předměty, brožůry, roll upy, letáky, plakáty, vytvoření soutěží pro studenty – jednou z podmínek soutěže je připojení se k naší fan page, zapojení samotných zaměstnanců k tvorbě obsahu na sociálních sítích (rozhovory se zaměstnanci, fotografie z večírků, eventu, teambuildingu) – tím přivedeme na soc. sítě ostatní členy rodin našich zaměstnanců, přátelé zaměstnanců a další. sledování zájmů naší cílové skupiny – obsah šitý přímo na míru naší cílové skupině

Děkuji za pozornost Petr Martinák